TC Electronic G SYSTEM
Kod produktu: GSYSTEM | ID: 14096
G-System to pierwszy na świecie kompletny podłogowy system gitarowy najwyższej jakości. W urządzeniu zintegrowano bogatą paletę znakomitych efektów i rozbudowane funkcje kontrolne, przez co nie sposób znaleźć drugiego tak uniwersalnego urządzenia o tak wyśrubowanych parametrach.
Dzięki unikalnej kombinacji dwóch sekcji DSP odpowiedzialnych za
wytwarzanie najwyższej klasy efektów z pętlami analogowymi, funkcji
sterowania zewnętrznym wzmacniaczem, możliwości pracy w charakterze
procesora i sterownika podłogowego oraz systemowi wyjść 9V DC
pozwalającemu zasilić dodatkowe kostki gitarowe, G-System oferuje
możliwości integracji z systemem gitarowym na niespotykanym dotąd
poziomie.
Użytkownik ma możliwość wyboru sposobu pracy urządzenia
(efekt podłogowy lub procesor montowany w racku kontrolowany z pomocą
sterownika podłogowego), decyzji o sposobie połączenia efektów,
konfiguracji przełączników nożnych oraz wyboru ponad 25 różnych efektów
generowanych przez procesor.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
Podłogowy multiefekt gitarowy,
Możliwość wykorzystania do 9 efektów jednocześnie,
4 przełączane pętle monofoniczne pozwalające na podłączenie kostek gitarowych,
1 dodatkowa pętla/punkt insertowy dla przedwzmacniacza,
4 gniazda 9V DC dla zewnętrznych kostek gitarowych,
Port USB umożliwiający ładowanie nowego oprogramowania,
Budowa
modułowa, dzięki której istnieje możliwość rozłożenia urządzenia na
sterownik podłogowy i procesor efektów GFX01 przeznaczony do montażu w
racku 19 cali (1U),
Złącza MIDI pozwalające na kontrolę zewnętrznych urządzeń MIDI,
Złącza dla 2/4 pedałów ekspresji.
Wolisz
mieć kostki efektowe blisko siebie czy przechowywać i chronić je w
racku? G-System to nie tylko procesor podłogowy, bowiem dzięki
unikalnemu i niezwykle elastycznemu projektowi można rozdzielić go na
dwa urządzenia i jedno z nich zapakować do racka.
G-System składa się z dwóch urządzeń: sterownika nożnego i procesora efektów GFX01, który przystosowano do montażu w statywie lub skrzyni rack 19 cali, gdzie zajmuje jedną jednostkę wysokości (1U). Oba urządzenia mogą pracować razem tworząc zgrabny procesor podłogowy, lub oddzielnie. W drugim przypadku GFX01 montuje sie w racku, a sterownik nożny łączy się z nim pojedynczym kablem. Dzięki temu wszystkie dodatkowe efekty i kable można schować pozostawiając pod stopami tylko wygodny sterownik nożny. Co ważne, zarówno pedał Expression, jak i Volume można podłączyć bezpośrednio do sterownika nożnego.
Edycja wszystkich parametrów
jest niezwykle szybka i prosta. Oprogramowanie urządzenia zostało
zaprojektowane w taki sposób, aby współpracować z intuicyjnym
interfejsem opartym na zintegrowanych pokrętłach-przełącznikach, które w
niezwykle przyjazny sposób wspomagają programowanie urządzenia.
Dzięki
połączeniu najwyższej jakości multiefektu gitarowego z programowalnymi
pętlami obsługującymi kostki i efekty gitarowe, G-System stanie się
centrum zarządzającym efektami gitarowymi na lata. Urządzenie wyposażono
w funkcję przełączania kanałów gitarowych z pomocą przekaźników,
przydatną funkcję Boost, 4 pętle monofoniczne dla kostek gitarowych,
jedną pętlę insertową pozwalającą na podłączenie przedwzmacniacza oraz
ponad 25 efektów pokładowych. G-System został zaprojektowany pod kątem
jak największej uniwersalności, z tego też powodu można wykorzystywać go
zarówno jako efekt podłogowy, jak i jako efekt montowany w racku
sterowany pedałem podłogowym.
Instrument Input
Wejście instrumentalne przeznaczone do podłączania gitary.
Pętle efektowe
Powszechnie
wiadomo, że nawet nieaktywna kostka gitarowa „zjada” brzmienie gitary. W
związku z tym 4 pętle efektowe procesora G-System dają zarówno pełną
kontrolę nad presetami, jak również są wyposażone w możliwość aktywacji
lub dezaktywacji kostek w czasie rzeczywistym dając do dyspozycji
prawdziwą funkcję Bypass dla każdej kostki.
Pętla insertowa przedwzmacniacza
Pętla
numer 5 przeznaczona jest do wstawiania modułu przedwzmacniacza.
Unikalne rozwiązanie układowe pozwala podłączyć przedwzmacniacz nawet z
pomocą długich kabli bez obawy o konsekwencje związane z utratą jakości.
Wyjścia 9V DC
Wyjścia, które pozwalają podać zasilanie dla zewnętrznych kostek gitarowych.
Przełączanie wzmacniacza
4
wewnętrzne przekaźniki dają możliwość sterowania przedwzmacniaczami i
wzmacniaczami. Przekaźniki są kontrolowane z poziomu presetów procesora
G-System, a jednocześnie mogą być sterowane manualnie w czasie
rzeczywistym.
Wejścia Expression i Volume
Pedały ekspresji są
zwykle wykorzystywane do zdalnej kontroli takich parametrów, jak na
choćby poziom głośności. Dzięki niebagatelnym mozliwościom procesora
G-System z ich pomocą można sterować wieloma innymi parametrami. Pedał
ekspresji można wykorzystać w charakterze pedału Whammy do kontroli
wysokości dźwięku, poziomu opóźnień w efekcie Delay czy szybkości
modulacji w efekcie tremolo. Parametry przypisywane do pedału są
zapamiętywane w presetach, dzięki temu pedał może pełnić różne funkcje w
zależności od wybranego presetu. Istnieje ponadto możliwość przypisania
jednego parametru dla wszystkich presetów, jak ma to miejsce w
przypadku poziomu głośności.
MIDI
W sekcji MIDI użytkownik
może sprawować pełną kontrolę nad wszystkimi parametrami MIDI, jak kanał
MIDI, komunikaty Program Change In/Out, Bank Change, MIDI Map From/To,
System Exclusive, zrzut presetów i zegar MIDI. Z poziomu procesora
G-System można sterować zewnętrznymi urządzeniami MIDI, pedałami,
wzmacniaczami itp.
Wyjście cyfrowe
Na płycie tylnej
umieszczono wyjście cyfrowe zapewniające jeszcze większą uniwersalność i
spore możliwości w zakresie wykonywanych połączeń. Wyjście pozwala na
bezpośrednie połączenie z innymi urządzeniami cyfrowymi.
Zasilanie
G-System
został wyposażony w automatyczny zasilacz wewnętrzny zapewniający
wysoką stabilność i szybki start. Użytkownik nie musi zaprzątać sobie
głowy zasilaczami kostkowymi oraz napięciami zasilającymi.
EFEKTY
W
sekcji PRE procesora G-System zawarto efekty najczęściej wykorzystywane
w charakterze efektów głównych, natomiast w sekcji POST można znaleźć
wszystkie efekty tradycyjne. Pętla wejściowa sekcji DSP została
wyposażona w wysokoimpedancyjne wejście instrumentalne oraz moduł
przetwarzania a/c pracujący w trybie 24-bit / 96 kHz. Dzięki temu przy
przetwarzaniu wszystkie harmoniczne wprowadzanych sygnałów pozostają
niezmienione, zatem zostaje zachowana witalność brzmienia kostek
overdrive i dodatkowych przedwzmacniaczy.
Filtr
Sekcja
filtracji pozwala wybrać pomiędzy kontrolą stykową a ręczną zmieniając
się od efektu Wah Wah poprzez filtrację formantową po agresywną
filtrację rezonansową.
Kompresja
Sekcja kompresji pozwala na
perfekcyjną kontrolę dynamiki sekcji filtracji ulokowanej przed nią.
Możliwe jest uzyskanie zarówno charakterystycznego efektu pompowania,
jak i bardziej przeźroczystej kompresji dającej łagodniejszą redukcję
dynamiki i dłuższe wybrzmiewanie.
Bramka szumów
Sekcja efektów
POST została wyposażona w ultraszybką bramkę szumów pozwalającą usuwać
szumy tła powstające podczas przerw w grze, pochodzące od dodatkowych
pedałów o dużym wzmocnieniu lub przedwzmacniaczy.
Efekty modulacyjne
Wśród efektów modulacyjnych znajdziemy znane efekty TC, jak Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo, Vibrato oraz wiele innych.
Chorus
G-System
dysponuje dwoma typami efektu Chorus: prostym efektem klasycznym oraz
efektem zaawansowanym wyposażonym w zestaw dodatkowych parametrów, jak
Golden Ratio, który został zaczerpnięty z procesora TC 2290, czy Phase
Reverse, który odwraca przetworzony sygnał w jednym kanale dając
ekstremalnie szerokie brzmienie.
Flanger
W urządzeniu
znajdziemy dwa typy efektu Flanger: klasyczny i zaawansowany. Drugi
został wyposażony w dodatkowe parametry, jak: Flanger Delay, Phase
Reverse umożliwiający uzyskanie szerokiego brzmienia oraz Golden Ratio
znany z procesora TC 2290, pozwalający uzyskać perfekcyjną relację
pomiędzy szybkością i głębokością efektu.
Tremolo
Tremolo to
efekt zmieniający poziom głośności pod dyktando generatora przebiegów
wolnozmiennych [LFO]. G-System dysponuje szeregiem efektów tego typu, od
miękkiego i delikatnego po mocny i agresywny.
Pitch
W sekcji
Pitch zawarto efekty pozwalające na odstrajanie sygnałów w celu
uzyskania ciekawszego, niestandardowego brzmienia. Algorytmy urządzenia
pozwalają na odstrajanie sygnałów w zakresie dwóch oktaw.
Whammy
Efekt
Whammy daje możliwość sprawowania kontroli nad wysokością dźwięku
dodatkowego głosu z pomocą zewnętrznego pedału ekspresji. W przypadku
aktywacji efektu Whammy pedał ekspresji podłączony do wejścia Expression
Pedal jest konfigurowany jako pedał Whammy.
Chromatic Pitch
Z
pomocą pitch shiftera zamkniętego we wnętrzu procesora G-System można
dodać dwa głosy odstrojone o stały interwał z przedziału +/-1 oktawy
względem pojedynczego głosu podawanego na wejście. Praca pitch shiftera
jest tak szybka, że nie da się zauważyć „wyszukiwania” głosów, co często
miało miejsce w przypadku starszych oktawerów lub kostek gitarowych
typu Octaver.
Delay
Moduł Delay dysponuje 6 efektami, wśród
których znajdziemy: legendarny efekt 2290 Dynamic Delay, Reverse Delay,
Tape Echo i inne. Wszystkie programy to efekty „nadmiarowe” pozwalające
na wybrzmienie opóźnień nawet po zmianie programu. Parametry daje się
zsynchronizować z tempem podawanym z pomocą funkcji Tap Tempo lub zegara
MIDI.
Single Delay
Single Delay to najprostszy Delay w
procesorze G-System. Symuluje klasyczną linię opóźniającą z wszystkimi
klasycznymi parametrami.
Tape
Efekt Tape symuluje brzmienie
pogłosów taśmowych razem z charakterystycznymi przesterowaniami
pojawiającymi sie w przypadku dużych wartościach parametru Feedback.
Reverse
Efekt
Reverse świetnie sprawdzi sie w przypadku chęci uzyskania tajemniczego
brzmienia. W tym wypadku jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
Lo-Fi
Delay
Lo-Fi pozwala uzyskać charakterystyczne brzmienie Lo-Fi. Podstawowym
parametrem jest tutaj Clip pozwalający określić wielkość przesterowania
oraz High i Low Cut dające możliwość podcięcia skrajów pasma.
Ping Pong
Algorytm
Ping Pong pozwala wykreować charakterystyczny efekt stereofoniczny. Za
szerokość obrazu stereo odpowiada parametr Width.
Dynamic Delay
Efekt
Dynamic Delay po raz pierwszy został zastosowany w procesorze TC 2290. W
tym przypadku poziom wyjściowy jest ściśle uzależniony od od dynamiki
sygnału na wejściu.
Dual Delay
Prawdziwy Dual Delay pozwala na
niezależną regulację czasów opóźnień dla dwóch linii opóźniających.
Każda posiada własne tempo, możliwość podcięcia skrajów pasma oraz
funkcję ustawienia w dowolnym miejscu panoramy stereo.
Reverb
W
pamięci procesora G-System zapisano charakterystyczne i cenione pogłosy
TC Electronic. Znajdziemy tu symulacje płyt pogłosowych (Plate), małych
pomieszczeń (Room), sprężyn pogłosowych (Spring) i dużych hal (Hall),
które dostosowano do wymagań gitarzystów.
Spring
Algorytm
Spring został stworzony z myślą o symulacji brzmienia sprężyn
pogłosowych, które można znaleźć w klasycznych wzmacniaczach gitarowych.
Hall
Efekt
Hall symuluje rozchodzenie się dźwięku w dużych pomieszczeniach z
zachowaniem naturalnej charakterystyki materiału źródłowego. Efekt
świetnie sprawdzi się w przypadku chęci uzyskania dyskretnego pogłosu z
długim czasem wybrzmiewania.
Room
Algorytm Room symuluje
relatywnie nieduży, dobrze umeblowany pokój mieszkalny. Podobnie jak w
rzeczywistym pokoju, tak i tu wiele odbić jest pochłanianych przez
miękkie materiały, a sygnał źródłowy jest odbijany przez ściany i
naturalne otoczenie.
Plate
Przed nastaniem ery cyfrowej do
wytworzenia sztucznego pogłosu wykorzystywane były sprężyny i duże
metalowe płyty. Brzmienie charakterystyczne dla płyty pogłosowej jest
rozproszone i jasne.
Tuner chromatyczny
Dzięki tunerowi
chromatycznemu użytkownik ma cały czas wgląd w strój gitary. Po
naciśnięciu i przytrzymaniu przełącznika Tuner wyjścia są wyciszane, a
na wyświetlaczu pojawiają się precyzyjne informacje na temat stroju.
Naciśnięcie dowolnego przycisku powoduje automatyczne wyjście z trybu
strojenia i odblokowanie wyjść.
Dodatki
Procesor G-System
został wyposażony w kilka przydatnych dodatków. Wśród nich znajdziemy:
bramkę szumów, 3-pasmowy korektor i funkcję Boost, która pozwala za
jednym naciśnięciem przycisku „wypchnąć do przodu” wypełnienie lub solo
gitarowe. Warto wspomnieć również o możliwości synchronizacji z tempem
podanym z pomocą funkcji Tap Tempo lub zegara MIDI oraz możliwość
kontroli z pomocą pedału Expression.
DANE TECHNICZNE
WEJŚCIA INSTRUMENTALNE:
Złącza: dwa gniazda jack 1/4 cala, pseudo-symetryczne,
Impedancja: 1 MOhm,
Maks. poziom wejściowy: 18 dBu,
Min. poziom wejściowy dla 0 dBFS: -6 dBu,
Czułość: -6 dBu do +18 dBu.
PĘTLA 1-4:
Złącza: dwa gniazda jack 1/4 cala x 4,
Impedancja wej./wyj.: 91 kOhm / 100 Ohm,
Maks. poziom wyjściowy: 12 dBu,
Zakres poziomów na wyjściu: 6 – 10 dBu.
GNIAZDA INSERT:
Złącza: dwa gniazda jack 1/4 cala,
Impedancja wej./wyj.: 24 kOhm [35 kOhm symetryczne] / 100 Ohm [200 Ohm symetryczne],
Maks. poziom wyjściowy: 12 dBu,
Zakres poziomów na wyjściu: 6 – 10 dBu.
WYJŚCIA ANALOGOWE [L/R]:
Złącza: dwa gniazda jack 1/4 cala,
Impedancja: 100 Ohm [200 Ohm symetryczne],
Maks. poziom wyjściowy: 12 dBu,
Zakres poziomów na wyjściu: 0 do 10 dBu,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0,0/-0,4 dB,
Dynamika: typowo >95 dB, 20 Hz – 22 kHz, 0 dBFS,
THD: typowo < -80 dB, 20Hz - 22kHz, -1dBFS,
Przetwarzanie a/c: 24-bitowe, 128-krotne nadpróbkowanie, DSR,
Przetwarzanie c/a: 24-bitowe, 128-krotne nadpróbkowanie, DSR,
Częstotliwość próbkowania: 44,1 kHz.
ZŁĄCZA CYFROWE:
Złącza: RCA [S/PDIF],
Formaty: S/PDIF [24 bit], EIAJ CP-340, IEC 958, 75 Ohm.
EMC:
Zgodność: EN 55103-1 i EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B.
OTOCZENIE:
Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C,
Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C,
Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji.
STEROWANIE:
MIDI: In/Out: DIN 5 Pin,
USB: USB 1.1 typ B,
Pedał [Expression i Volume]: 4 x jack 1/4 cala [2 na module GFX01, 2 na sterowniku],
Transmisja
wewnętrzna [niezależne połączenia dla końcówek tip i ring dla
urządzenia podrzędnego]: 4 sygnały sterujące na dwóch złączach jack 1/4
cala przeznaczone do przełączania wzmacniacza.
INNE:
Wyjście DC: 4 wyjścia 9 VDC, razem maks. 200 mA , (-) w środku, (+) na zewnątrz.
OGÓLNE:
Wykończenie: anodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis,
Wyświetlacz: LCD 2 x 20 znaków plus 20 x 7,
Przełączniki nożne: 18 podświetlanych,
Wymiary: 512,9 x 265,9 x 103,4 mm,
Ciężar: 7,83 kg,
Zasilanie: 100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny],
Pobór mocy: < 20 W.
Oprogramowanie w wersji 1.05 dla procesora G-System
CECHY:
Usprawniona obsługa pracy przekaźników,
Poprawiono czas przełączania przekaźników z 300 ms dla przekaźnika 4 do 50 ms dla wszystkich 4 przekaźników,
Programowalne przełączanie wyjść A-B plus poziom wyjściowy dla presetu,
Dodano
indywidualne regulatory poziomów wyjściowych dla kanałów lewego i
prawego oraz dodano możliwość przełączania wyjść A-B. Dzięki temu
możliwe stało się wykorzystanie wyjścia Left/Right do wybierania, który
wzmacniacz lub inne urządzenie będzie podłączone do G-System. Dodatkowo
poziomy kanałów lewego i prawego mogą być wykorzystywane do ustawienia
globalnego balansu lub poziomu głośności presetu. Regulatory poziomów są
dostępne w menu PRS Routing i są zapisywane razem z ustawieniami
programu użytkownika.
Blokada przekaźnika
W menu Utility pojawił
się parametr Relay Lock pozwalający na blokowanie przekaźnika. Umożliwia
on blokadę przekaźnika w określonej pozycji, która nie ulegnie zmianie
nawet podczas zmiany presetu.
Mapowanie komunikatów MIDI
G-System
zyskał funkcję mapowania komunikatów na wyjściu MIDI umożliwiając
zdefiniowanie specyficznych ustawień komunikatów Program Change, które
będą wysyłane do urządzeń zewnętrznych, zdalnie sterowanych wzmacniaczy i
innych urządzeń.
Zmniejszenie opóźnień funkcji transpozycji
Znacznie
zmniejszono opóźnienia funkcji transpozycji, przez co efekty Whammy i
Octaver pozwalają na bardzo szybkie tworzenie dodatkowych głosów.
Usprawnienia w module kalibracji poziomu Master Volume
Usprawniono
pracę modułu Master Volume umożliwiając lepszą kalibrację i lepszą
kontrolę nad poziomem sterowanym zewnętrznymi pedałami ekspresji. Dodano
kolejne punkty pozwalające na zwiększenie precyzji regulacji poziomu
pozostawiając jednocześnie bez zmian punkt całkowitego wyciszenia.
Wejścia dla pedałów Expression i Volume
Przywrócono pełną funkcjonalność wejść dla pedałów Volume i Expression.
Konfiguracja pedałów Expression i Volume
Dodano dwa różne typy usprawnień do modułów obsługujących pedały Volume i Expression.
W
celu aktywacji funkcji Auto On w efekcie Wah Wah potrzebne jest
30-procentowe wciśnięcie pedału. Funkcja ta chroni przed przypadkową
aktywacją modułu Wah Wah.
Parametr dostrojenia efektu Whammy
teraz przeskakuje do 100% lub do 0% wewnątrz 5-procentowego przedziału,
dzięki czemu parametr Pitch przyjmuje maksymalną lub minimalną pozycję
gdy zachodzi taka potrzeba.
Parametry i specyfikacje
Typ
Zasilacz
Zasilacz w zestawie
Kraj pochodzenia
Chiny
Zalecane akcesoria
Ocena całkowita oparta o 1 recenzji użytkownika: