Universal Audio Apollo 8 QUAD
Kod produktu: APOLLO-8-QUAD | ID: 223792
Przetwarzanie audio nowej generacji z klasycznym, analogowym brzmieniem. Apollo 8 to nowa, zgrabna wersja jednego z najpopularniejszych na świecie profesjonalnych interfejsów audio – zapewnia jeszcze lepsze brzmienie z barwą i ogólnym wrażeniem analogowego nagrywania. Interfejs 18 x 24 na Thunderbolt oferuje oryginalną analogową konstrukcję UA, przetwarzanie A/D i D/A nowej generacji, umieszczając wiodącą w swojej klasie jakość dźwięku w nowej eleganckiej obudowie. Apollo 8 został zbudowany w oparciu o 50–letnią tradycję tworzenia doskonałych analogowych konstrukcji przez firmę UA. Został wyposażony także w potężny akcelerator UAD–2 QUAD lub DUO oraz cztery przedwzmacniacze mikrofonowe Unison™, dostarczając wydajność audio przewyższającą wszystko w swojej klasie.
Najważniejsze cechy
- Przetwarzanie A/D i D/A nowej generacji do profesjonalnej produkcji muzyki
- Wbudowany DSP UAD–2 QUAD lub DUO Core pozwalający na przetwarzanie w czasie rzeczywistym
-
4 przedwzmacniacze mikrofonowe z technologią Unison™, umożliwiające
nagrywanie przez emulacje preampów Neve, API i Universal Audio*
- Interfejs audio 18 x 24 Thunderbolt 2 dla komputerów Mac z potężnym oprogramowaniem sterującym Console 2.0
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
-
Wygodna obsługa monitorowania z poziomu przedniego panelu, łącznie z
takimi funkcjami jak Alt Speakers oraz przypisywalne Dim lub Mono
- Zawiera pakiet wtyczek „Realtime Analog Classics Plus”
- Światowej klasy analogowa konstrukcja UA, najlepsze podzespoły i wysoka jakość wykonania
Światowe brzmienie z najlepszymi przetwornikami A/D i D/A Apollo
Pierwsza
wersja Apollo, wprowadzona w 2012 roku, szybko stała się standardem dla
producentów i realizatorów współczesnej muzyki, a obecnie także dla
wielu z artystów na świecie. Apollo 8 ma jeszcze lepszą jakość dźwięku
dzięki całkowicie przeprojektowanemu przetwarzaniu A/D i D/A światowej
klasy – dając zwiększony zakres dynamiki i jeszcze niższy poziom THD.
Inżynierowie UA, bazując na 50–letniej tradycji w projektowaniu układów,
zaczęli od obsesyjnego przesłuchiwania najnowszych przetworników,
łącząc je z całkowicie przeprojektowanym układem analogowym. Rezultat
końcowy – zakres dynamiki przy przetwarzaniu A/D i D/A lepszy o 3 dB w
stosunku do poprzedniej wersji Apollo – został potwierdzony w
obszernych, podwójnie ślepych testach i stawia Apollo 8 w roli wyraźnego
lidera w swojej klasie.
Przetwarzanie w czasie rzeczywistym przy pomocy wtyczek UAD do nagrywania, miksowania i masteringu
Wyobraź
sobie, że masz klasyczne, analogowe studio zajmujące tylko jedno
miejsce w racku. Apollo 8 pozwala na nagrywanie przez wtyczki UAD, w tym
vintage'owe korektory EQ, kompresory, pogłosy, echa taśmowe itp. – przy
prawie zerowej latencji, niezależnie od wielkości bufora w
oprogramowaniu audio. Dzięki nagradzanym wtyczkom UAD od firm Ampex,
Lexicon, Neve, Manley, Roland, SSL, Studer i in. Apollo 8 serwuje
autentyczne, ciepłe analogowe brzmienie.
Kluczem do jego analogowego
brzmienia jest wbudowany akcelerator DSP UAD–2 DUO lub QUAD, który
zasila wtyczki UAD, zmniejszając jednocześnie obciążenie komputera.
Apollo
8 dostarczany jest w zestawie z pakietem wtyczek UAD „Realtime Analog
Classics Plus”. A później możesz wybierać z obszernej i nieustannie
poszerzanej kolekcji wtyczek dostępnych w sklepie internetowym UAD.
Biblioteka wtyczek UAD (UAD Powered Plug–In Library)
Cztery przedwzmacniacze mikrofonowe z technologią Unison™
Apollo
8 jest wyposażony w cztery przedwzmacniacze mikrofonowe z Unison,
pozwalające na nagrywanie projektów z barwnymi brzmieniami od Neve, API i
Universal Audio. Przełomowa dla Apollo technologia Unison pozwala na
uzyskanie takiego samego brzmienia, co w przypadku najbardziej
pożądanych na świecie preampów lampowych i tranzystorowych – włączając w
to parametry impedancji tych urządzeń, najlepsze ustawienia („sweet
spoty”) stopnie wzmocnienia i zachowanie układów. Tajemnicą Unison jest
integracja sprzętowo–programowa pomiędzy przedwzmacniaczami w Apollo i
wbudowanym akceleratorem przetwarzania UAD–2. Po prostu umieść wybraną
wtyczkę z brzmieniem lampowego lub tranzystorowego preampu na wybranym
wejściu i nagrywaj w czasie rzeczywistym przez zachwycające emulacje,
takie jak dołączone wtyczki UA 610–B Tube Preamp lub Neve 1073 i API
212L.
Dopasowanie impedancji i wzmocnienia
Apollo 8 jest
jeszcze lepszy dzięki dodaniu technologii Unison do wysokoimpedancyjnych
wejść instrumentalnych znajdujących się na przednim panelu, dających Ci
precyzyjne dopasowane impedancji i wzmocnienia dla nowo dodanych modeli
efektów gitarowych takich jak Ibanez Tube Screamer TS808.
Ulepszony monitoring i organizacja pracy
W
porównaniu do poprzedniej wersji Apollo 8 ma mnóstwo nowych funkcji na
przednim panelu, w tym Alt Speakers, Dim i Mono oraz daje możliwość
monitorowania i mierzenia poziomów wejść i wyjść.
Rozszerz swój system
Dzięki
oprogramowaniu Apollo Expanded użytkownicy interfejsów wyposażonych w
złącze Thunderbolt: Apollo Twin, Apollo 8, Apollo 8p i Apollo 16 mogą
łączyć ze sobą do czterech interfejsów Apollo i 6 urządzeń UAD–2 –
dodając wejścia/wyjścia i moc DSP wraz z rozwojem studia. Apollo
Expanded zapewnia także płynną integrację z poprzednimi generacjami
interfejsów Apollo przez Thunderbolt.
Dzięki aplikacji Console 2.0 –
całkowicie przeprojektowanej w stosunku do Console z pierwszej wersji
Apollo – możesz skorzystać z ponad 25 nowych funkcji, o które prosili
użytkownicy, takich jak presety Channel Strip, funkcja Drag & Drop
(przeciągnij i upuść), dynamiczna zmiana wielkości okien i in.
Apollo Artist Sessions
Zapoznaj się z UA Apollo Artist Sessions, sesjami nagranymi i zmiksowanymi na interfejsach Apollo przy użyciu wtyczek UAD.
Panel przedni i tylny
Najczęściej
używane funkcje związane z nagrywaniem i monitorowaniem zostały
umieszczone w Apollo na przednim panelu, dając do nich szybki i
bezpośredni dostęp. Tylny panel również zapewnia wszystkie specjalne
wejścia/wyjścia o wysokiej jakości, wymagane w pracy typowego studia
produkcyjnego.
Pakiet Realtime Analog Classics Plus
W
pakiecie Realtime Analog Classics Plus dostajesz nie tylko legendarne
kompresory, takie jak Fairchild 670 Legacy i korektory takie jak Pultec
EQP–1 Legacy, lecz także zachwycające emulacje wzmacniaczy gitarowych i
basowych firmy Softube oraz kamień milowy – UAD – 610–B Tube Preamp and
EQ.
UAD 610–B Tube Preamp and EQ
Wtyczka 610–B Tube Preamp i
EQ nada Twoim ścieżkom to samo legendarne ciepło i charakter
klasycznych urządzeń, które były wykorzystywane przy nagrywaniu
praktycznie wszystkich gwiazd, od Duke'a Ellingtona, po Coldplay. Dzięki
emulacji całej ścieżki sygnału, łącznie z lampowymi wzmacniaczami,
transformatorami i nieliniowością układów wtyczka 610–B Tube Preamp and
EQ wszczepia blask detali i nasycenie do każdego sygnału – niezależnie
od tego, czy „re–ampujesz”, czy nagrywasz ścieżkę przez 610–B i
przełomową technologię Universal Audio Unison™ – jest pierwszym i
jedynym sposobem na prawdziwą emulację najlepszych ustawień stopni
wzmocnienia w klasycznych analogowych preampach mikrofonowych i
zachowania podzespołów na stopniu wejściowym.
Wtyczka Raw Distortion
Wtyczka
Raw Distortion to zmodelowany vintage'owy Pro Co Rat z początku lat
osiemdziesiątych, dostarczający owo piaszczyste, dynamiczne i wulgarne
brzmienie legendarnego efektu gitarowego. A dzięki technologii Unison™
możesz podłączyć się do Apollo Twin, DUO lub QUAD i doświadczyć tych
samych interakcji układu, zakresu wzmocnienia i punktów przesterowania,
dających prawdziwe brzmienie, czucie i reakcję prawdziwego sprzętu.
Softube Amp Room Essentials
Amp
Room Essentials zawiera dwie wtyczki – Amp Room Half–Stack i Bass Amp
Room 8x10 i daje Ci brzmienia gitarowe i basowe dla każdego gatunku. Amp
Room Half–Stack bazuje na vintage'owym brytyjskim half–sacku, dając
ścianę lejącego się przesteru, zaś Bass Amp Room 8 x 10 oferuje potężne
brzmienia i funkcje, takie jak możliwość domiksowania czystego sygnału
(DI). Obie wtyczki mają możliwość zmiany umieszczenia mikrofonu, by móc
dostroić brzmienie niezależnie od tego, czy nagrywasz w czasie
rzeczywistym, czy robisz „re–amping”.
Fairchild 670 (Legacy)
Najbardziej
pożądany kompresor na świecie – klasyczny lampowy limiter Fairchild 670
nada Twoim ścieżkom i miksom wyraźnego, lampowego ciepła i charakteru.
Niezależnie od tego, czy szukasz subtelnej kompresji dla głównego
wokalu, czy bardziej odważnych tekstur, które sprawdzą się na ścieżkach
gitar, basu lub bębnów, Fairchild 670 doda klasycznego „blasku” do
wszystkiego, co przez niego przepuścisz.
UA Precision Enhancer Hz
Ustaw
w ekspercki sposób niskie częstotliwości w Twoich nagraniach z wtyczką
Precision Enhancer Hz. Precision Enhancer Hz może uzyskać wymagające
rezultaty przy minimum ustawień i może dodać ciężaru do próbek stopy,
pogrubić brzmienie syntetycznego basu lub po prostu sprawić, że niskie
częstotliwości w Twoich ścieżkach będą lepiej słyszalne na mniejszych
głośnikach.
1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
Uzyskaj
klasyczną, ultraszybką kompresję FET z najbardziej rozpoznawalnego
kompresora na świecie. 1176 nada ścieżkom perkusji, wokali, gitar i basu
energii, prezencji i charakteru oraz charakterystycznych harmonicznych
przy przesterowaniu. 1176LN ozdobił niezliczone nagrania, od Led
Zeppelin po White Stripes i Red Hot Chili Peppers.
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Wtyczka
Universal Audio Pultec Pro Legacy łączy w sobie Pultec MEQ–5 Midrange
Equalizer i Pultec EQP–1 Program Equalizer, dwa najbardziej pożądane
sprzętowe EQ w jednej wtyczce. Sekcja MEQ–5 pozwala na podbijanie i
podcinanie środkowych częstotliwości z tą samą jedwabistą gładkością i
osobowością prawdziwego sprzętu, zaś EQP–1A dodaje ciepłego, analogowego
charakteru do pojedynczej ścieżki lub całego miksu – nawet jeśli nie
jest aktywny.
Teletronix LA–2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
Ze
swoją łagodną, zależną od programu kompresją optyczną i precyzyjnie
zaprojektowanym wzmacniaczem lampowym, LA–2A jest najchętniej wybieranym
kompresorem przez osoby profesjonalnie zajmujące się miksowaniem na
całym świecie – szczególnie do wokali. Niewiarygodnie łatwe w obsłudze
regulatory Peak Reduction i Gain dają Ci idealnie optycznie
skompresowane brzmienie dla wokali, basu, perkusji i itp.
CS–1 Precision Channel
CS–1
Channel Strip zawiera EX–1 EQ/Compressor, DM–1 i DL–1L Delay Modulator i
RS–1 Reflection Engine, zapewniając wszystkie narzędzia, których
potrzebujesz do nagrywania i miksowania w jednej, prostej wtyczce. CS–1,
z unikalnym wygładzającym algorytmem dla wszystkich regulatorów oraz
przyciskami bypass, oszczędzającymi zasoby DSP, to potężne uderzenie
spakowane do małego formatu.
RealVerb Pro
RealVerb Pro
jest elastycznym, naturalnie brzmiącym pogłosem, bazującym na naszym
unikalnym zestawie algorytmów. Pozwala na zaprojektowanie pomieszczenia
dokładnie tak, jak byś chciał je usłyszeć. RealVerb Pro przekracza
bariery prostych ustawień typu duże/małe i ciemne/jasne pomieszczenie,
dając Ci naszą pozbawioną zniekształceń, wygładzającą regulację
rozpraszania i bardzo długi „ogon” pogłosu.
Apollo 8. Cechy i specyfikacja.
- Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy 24 bitach
- 18 x 24 działających jednocześnie kanałów wejściowych/wyjściowych:
- Osiem kanałów przetwarzania analogowo–cyfrowego przez wejścia mikrofonowe, liniowe lub wysokoimpedancyjne
- 14 kanałów przetwarzania cyfrowo–analogowego przez:
- 8 wyjść liniowych mono
- Stereofoniczne wyjścia monitorowe (możliwość przełączenia na ustalone wyjścia liniowe)
- Dwa stereofoniczne wyjścia słuchawkowe
- 10 kanałów z cyfrowymi wejściami/wyjściami przez:
- Osiem kanałów ADAT Optical Lightpipe I/O z S/MUX dla wysokich częstotliwości próbkowania
- Dwa kanały koncentrycznego S/PDIF I/O z konwersją częstotliwości próbkowania
- Dwa porty Thunderbolt umożliwiające połączenie z innymi urządzeniami Thunderbolt
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
- Przedwzmacniacze mikrofonowe
- Cztery wysokiej jakości, bardzo transparentne, sterowane cyfrowo analogowe przedwzmacniacze mikrofonowe
- Technologia Unison™ zapewniająca głęboką integrację preampów UAD i odpowiednich wtyczek
- Regulacja wszystkich parametrów preampu z poziomu przedniego panelu i oprogramowania
- Włączany filtr górnoprzepustowy, zasilanie phantom 48V, pad, odwrócenie polaryzacji i łączenie stereo
- Monitorowanie
- Wyjścia do monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych)
- Sterowane cyfrowo analogowe wyjścia monitorowe zachowują najwyższą wierność dźwięku
- Kontrola poziomów i wyciszania na przednim panelu
- Dwa stereofoniczne wyjścia słuchawkowe z niezależnymi szynami miksera
- Niezależna regulacja poziomu wyjść słuchawkowych na przednim panelu
- Mierniki poziomu sygnału pre–fader dla monitorowanych szyn
- Możliwość ustawienia wyjść S/PDIF w taki sposób, aby dublowały wyjścia monitorowe
- Dwa naprzemienne wyjścia monitorowe wybierane z poziomu przedniego panelu lub oprogramowania Console
- Programowalny przycisk na przednim panelu do obsługi funkcji związanych z monitorowaniem: alternatywne głośniki, dim i mono
- Pokładowy UAD–2
- Modele DUO i QUAD wyposażone są w dwa lub cztery procesory SHARC®
- Przetwarzanie w czasie rzeczywistym UAD na wszystkich analogowych i cyfrowych wejściach
- Te same funkcje, jak w przypadku innych urządzeń UAD–2 przy korzystaniu z programu DAW
- Może być łączony z innymi urządzeniami UAD–2 dla zwiększenia wydajności DSP przy miksowaniu
- Zawiera pakiet wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”
Oprogramowanie
Aplikacja Console:
- Interfejs przypominający konfigurację analogową do nagrywania i monitorowania w czasie rzeczywistym
- Umożliwia przetwarzanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem wtyczek UAD
- Zdalne sterowania funkcjami Apollo 8p
- Wirtualne wejścia/wyjścia do routingu ścieżek DAW przez Console
- Wtyczka Console Recall:
- Zapisuje konfigurację Console wewnątrz sesji DAW do łatwego jej przywołania
- Wygodny dostęp do funkcji związanych z monitorowaniem przez wtyczkę w DAW
- Formaty wtyczek VST, RTAS i AAX 64 i Audio Units
- Aplikacja UAD Meter & Control Panel:
- Konfiguruje ustawienia globalne UAD i monitoruje wykorzystanie systemu
Inne
- Łatwa aktualizacja firmware'u
- Format rack 1U
- Rok gwarancji obejmującej części i robociznę
Wymagania systemowe
- Komputer Apple Mac z wolnym złączem Thunderbolt lub Thunderbolt 2
- Mac OS X 10.8.5 Mountain Lion, 10.9.x Mavericks, lub 10.10.x Yosemite
- 4 GB wolnego miejsca na dysku
- Podłączenie do internetu w celu pobierania oprogramowania i autoryzacji wtyczek UAD
- Zgodny z programami DAW – hostami wtyczek w formacie VST, Audio Units, RTAS lub AAX 64
- Kabel Thunderbolt (sprzedawany osobno)
Specyfikacja
Wewnętrzna
częstotliwość próbkowania – 48 kHz, głębia bitowa – 24 bity, pasmo
pomiarowe – 20 kHz, wyjście symetryczne.
System
- Zestaw wejść/wyjść
- Wejścia mikrofonowe – 4
- Wysokoimpedancyjne (Hi–Z) wejścia instrumentalne – 2
- Analogowe wejścia linowe – 8
- Analogowe wyjścia liniowe – 8 (łącznie z wyjściami monitorowymi – 10)
- Analogowe wyjścia monitorowe – 2 (jedna para stereo)
- Wyjścia słuchawkowe stereo – 2
- ADAT – do ośmiu kanałów przez podwójne porty I/O z S/MUX
- S/PDIF – Jedno wejście stereo, jedno wyjście stereo
- Thunderbolt 2 – 2 porty (zgodne z Thunderbolt 1)
- Word Clock – 1 wejście, 1 wyjście
- Przetwarzanie analogowo – cyfrowe i cyfrowo – analogowe
- Obsługa częstotliwości próbkowania 44,1; 48; 88,2; 96, 176,4, i 192 kHz
- Głębia bitowa – 24–bity
- Jednoczesne przetwarzanie analogowo-cyfrowe 8 kanałów
- Jednoczesne przetwarzanie cyfrowo-analogowe 14 kanałów
- Latencja sygnału analogowego (w obie strony) – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz
-
Latencja sygnału analogowego (w obie strony) przy czterech wtyczkach
UAD–2 w szeregu przez aplikację Console – 1,1 milisekundy przy
częstotliwości próbkowania 96 kHz
- Wejścia/wyjścia analogowe
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, ±0,1 dB
- Wejścia mikrofonowe: 1-4
- Typ złącza: żeńskie XLR, plus na pinie 2 (Combo XLR/TRS)
Parametry i specyfikacje
Zasilanie Phantom
Liczba wyjść
8
ADAT
Częstotliwość próbkowania
Możliwość zamontowania w racku
S/PDIF
Wejścia analogowe
Wyjścia analogowe
Wejście mikrofonowe
Zawartość paczki
Adapter, Manual, Power Cable, Rack Holders
Zasilacz
Adapter
Zasilacz w zestawie
Tak
Kraj pochodzenia
Chiny
Zalecane akcesoria