Taylor Guitars 214ce Grand Auditorium Acoustic Electric with Cutaway

Pozostałe gitary z elektroniką | Kod produktu: TY-214ce | ID: 214952

Wspominamy

Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią naszej oferty.
Szukasz alternatywy?

800 703 085 Napisz do nas

Taylor Guitars 214ce Grand Auditorium Acoustic Electric with Cutaway

Taylor to niekwestionowany lider w dziedzinie gitar akustycznych. Seria 200 to tak zwany "wstępny poziom" w bogatej ofercie instrumentów Taylora. Mimo to spełnia rygorystyczne normy związane z budową oraz możliwościami brzmieniowymi. Taylor 210E to gitara elektro akustyczna. Instrument charakteryzuje się korpusem typu Dreadnought z wycięciem. Tył oraz boczki są wykonane z Sapele. Korpus z warstwionego palisandru laminat. W tym miejscu należy wyjaśnić pojęcie "laminat", gdyż wielu osobom może się jednoznacznie kojarzyć z popularną sklejką. Różnica jest następująca: palisandrowy laminat powinien oznaczać sklejenie materiału z kilku cienkich warstw tego samego drewna, np. palisandru (tak jest w przypadku Taylora), co zapewnia charakter brzmienia właściwy dla tego gatunku drewna.

Parametry i specyfikacje

Kraj pochodzenia

USA

Korpus ożyłkowany jest estetycznym, białym, plastikowym bindingiem. Płyta wierzchnia to już lite drewno, jakim jest świerk sitkajski, zapowiada świetne rezultaty brzmieniowe. W odróżnieniu od tyłu i boków, które są matowe, płyta wierzchnia wykończona jest na wysoki połysk. W pobliżu otworu rezonansowego znajdziemy ochronną płytkę o charakterystycznym dla firmy Taylor kształcie. Mostek został wykonany z hebanu i wyposażony w podstawek z doskonałego tworzywa Tusq. Kołki mocujące struny zrobione są ze zwykłego plastiku - przy tej klasie instrumentu oczekiwalibyśmy raczej hebanowych.

Jak przystało na gitarę ze stajni Taylora, wnętrze jest estetycznie i perfekcyjnie wykonane. Żadnych śladów kleju lub innych niedoróbek. Gitara 210E posiada rzeźbione ożebrowanie płyty wierzchniej, ale brak tu ożebrowania płyty tylnej. Z jednej strony wpływa to na lepsze jej drganie, ale powoduje także osłabienie wytrzymałości. W tym przypadku konstruktorzy Taylora znaleźli sposób na jej wzmocnienie, bowiem płyta tylna jest specyficznie uformowana (lekko wypukła). To powoduje inne rozkładanie się sił, co zwiększa wytrzymałość, a przy okazji powoduje także wzrost pojemności pudła rezonansowego. Kolejną ciekawostką jest sposób łączenia płyt z boczkami. Zastosowano wklejkę z jednolitej listewki, co jest zabiegiem o wiele prostszym i mniej czasochłonnym.

Gryf zrobiono z tropikalnego mahoniu amerykańskiego i złożony jest on z trzech części (posiada doklejoną stopkę i główkę). Sposób zamocowania gryfu jest dość oryginalny i stanowi patent firmy Taylor. Jest przykręcony do korpusu za pomocą śrub, jest jednak tak dokładnie wpasowany, że wygląda jak wklejony. Specjalna konstrukcja gryfu i kieszeni powoduje, że w przyszłości nie doświadczymy tzw. "garbu" w okolicach 14 progu. W większości modeli gitar akustycznych gryf posiada sporą grubość, ale tylko do momentu połączenia z korpusem. Od krawędzi korpusu biegnie już tylko sama, cienka podstrunnica, która następnie przyklejona jest do płyty wierzchniej. W instrumentach Taylora gryf zbrojony jest na całej swojej długości (jak w gitarach elektrycznych). Wykonana jest także kieszeń w korpusie, której długość równa jest długości biegnącego przez płytę wierzchnią gryfu. Po skręceniu gryfu z korpusem podstrunnica nie ma bezpośredniego kontaktu z płytą wierzchnią, niezależnie więc od pracy topu i ewentualnych deformacji gryf pozostaje zawsze prosty. Podstrunnica zrobiona jest z hebanu i posiada 20 progów typu Medium. Progi są świetnie wykonane - idealnie wypolerowane i wykończone na końcach.

Główka posiada palisandrowy fornir na wierzchu i została doklejona do gryfu. Wklejenie to wykonane zostało na wysokości siodełka metodą opartą na takiej samej zasadzie jak np. ściany kolumny głośnikowej - na zatrzask. W ten sposób uzyskano doskonałe wzmocnienie najsłabszego punktu w szyjce, co zmniejsza szanse na jej złamanie.

Gitara Taylor 210E posiada pręt do regulacji krzywizny gryfu z nakrętką zlokalizowaną na główce. Dostęp do niej został zakryty palisandrową płytką. Główka posiada chromowane, zamknięte klucze w układzie po 3 na stronę, które pracują płynnie i bez luzów. Kilka słów należy powiedzieć także o siodełku szyjki. Wykonane z tego samego tworzywa (Tusq) jak podstawek, jest idealnie wpasowane w szyjkę i - co najważniejsze - perfekcyjnie nacięte, co powoduje, że struny zawieszone są w idealnym odstępie od pierwszego progu. Gitara posiada układ elektryczny nazwany ES-T System. Składa się on z przetwornika piezo, umieszczonego pod podstawkiem, oraz preampu. Preamp składa się z trzech potencjometrów - głośności, basu i sopranu. Dodatkowo wyposażono go w przełącznik zmiany fazy, do którego dostęp mamy przez otwór rezonansowy gitary. Sam preamp montowany jest stosunkowo mało inwazyjną metodą (w boku gitary wywiercone są jedynie trzy niewielkie otworki na potencjometry). Dzięki temu uniknięto wycinania dużego otworu, który nie pozostaje obojętny na brzmienie gitary. Układ elektroniki zasilany jest baterią 9V, którą montujemy w specjalnym module połączonym z gniazdem wyjściowym i zaczepem na pasek. Jest to następne rozwiązanie pozwalające uniknąć niepożądanego wycinania dużych otworów w pudle rezonansowym.

Gitara dostarczana jest z fabrycznie założonymi, doskonałymi strunami firmy Elixir. Z pewnością przyczynia się to do tego, że instrument bardzo dobrze stroi nawet w wysokich pozycjach. Każdy, kto kiedykolwiek grał na gitarach tej firmy, wie, że oferują one specyficzne brzmienie, określane często jako nowoczesne, z przewagą wysokiego pasma. Brzmienie jest bardzo przestrzenne i szerokie, z niesamowitą wręcz dynamiką. Wysokie tony to domena Taylorów - w tym egzemplarzu są one dobrze zarysowane, ale nie za ostre. Podczas gry palcami brzmią krystalicznie czysto, a podczas używania kostki dodają do akordów powietrza. Doskonale brzmi także środek pasma, co powoduje, że gitara jest nadspodziewanie głośna jak na swoje gabaryty. Podczas gry solowej każdy dźwięk posiada dużą energię i siłę przebicia. Na uwagę zasługuje też naprawdę imponująca selektywność przy grze akordowej palcami. Częstotliwości nie zlewają się, mamy wrażenie świetnej czytelności poszczególnych dźwięków.

Zastosowanie do budowy płyty wierzchniej świerku sitkajskiego spowodowało, że gitara bez problemu radzi sobie z mocnym atakiem twardej kostki. Nawet podczas bardzo mocnego kostkowania odnosi się wrażenie, że instrument może zagrać jeszcze głośniej, z jeszcze większą dynamiką. Lekki niedosyt wzbudzają tylko tony niskie. Jak na konstrukcję Dreadnought, z wycięciem (cutaway), 210E ma bardzo zrównoważony bas. Oscyluje on gdzieś w okolicy najniższego środka i raczej może nie zadowolić osoby szukające mocnego uderzenia strun basowych. Trzeba jednak powiedzieć, że ogólne brzmienie instrumentu jest bardzo zbalansowane, co jest wartością poszukiwaną i nieczęsto spotykaną nawet wśród droższych instrumentów.

Elektronika, to uproszczona wersja słynnego ES System. Brzmienie przetwornika piezo jest charakterystyczne dla tego typu pickupów - płaskie i zapiaszczone w górze pasma. Preamp z podwójną regulacją barwy dźwięku zapewnia co prawda swobodną i nieskomplikowaną ingerencję w brzmienie, emituje jednak dość sporo szumów. Dobrym pomysłem jest zamontowanie przełącznika fazy. Działa doskonale, pozwalając w jednej chwili wyeliminować pojawiające się na scenie sprzężenie. Zamontowano go wewnątrz instrumentu. Pojawienie się sprzężenia wymusza szybką reakcję - sięganie przez otwór rezonansowy do wnętrza gitary nie jest zbyt proste ani szybkie, co znacznie obniża funkcjonalność tego rozwiązania.

Parametry techniczne
- boki i plyta spodnia lita spapella
- ilość progow 20
- Taylor ES Blue zawiera dynamiczny sensor i aktywny przedwzmacniacz, wynikiem tego jest wysokiej jakości sygnał o niskiej oporności, aby otrzymać czyste, akustyczne wzmocnione brzmienie.
- ożebrowanie-Scalloped, X-Brace struny-Elixir Nanoweb binding-czarny
- kolor naturalny
- ksztalt pudla dreadnought, z wycięciem
- menzura 25,5"
- mostek heban, siodełko TUSQ
- plyta rezonansowa lity świerk sitka
- podstrunnica heban
- przedwzmacniacz aktywny Taylor ES Blue
- szyjka mahoń
- wykonczenie lakier
- wyposazenie dodatkowe futerał Taylor Hardshell.  

Gitary marki Taylor znajdziesz w punkcie sprzedaży: Aupark Bratislava
Strona producenta: Taylor Guitars

Ocena całkowita oparta o 3 recenzjach uzytkownika:

4,83

Posiadasz ten Taylor Guitars 214ce Grand Auditorium Acoustic Electric with Cutaway , albo miałeś okazję używać produktu?

Dávid K.

Jakość wykonania

Właściwości

Stosunek cena/jakość

Wrażenie ogólne

Data
26-05-2016

Fantaszikus hangszer! Kényelmes játék, nagyszerű hang! Hiába, a Taylor az Taylor!

Diana U.

Jakość wykonania

Właściwości

Stosunek cena/jakość

Wrażenie ogólne

Data
07-02-2016

Vyskúšala som si túto gitaru v muzikeri v Ba a bola som mierne prekvapena. Vedela som aka je super, z videi som pocula jej kvality a fakt stoji za to! Je NÁDHERNÁ vyzorovo a ten zvuk je neskutočný! Basy, stredy, vysky nadherne vyladene, hrala som bez trsatka, ale to nevadi, pretoze jej nic nechyba! Sikovny uzky hmatnik, lahko sa hra. Velmi sa mi na nej paci ten "ostrý zvuk", tie "tupe" gitary su nevyrazne. Jedine co sa da tejto gitare vytknut je CENA! ;) Idem si na nu ŠPORIŤ! Oplati sa :)

Peter L.

Jakość wykonania

Właściwości

Stosunek cena/jakość

Wrażenie ogólne

Data
02-11-2015

Mám Taylor 214ce uz cca 5 rokov. Je to skvelá gitara. Aj keď je to len polomasív, má krásny hutný zvuk nasucho, a výborný zvuk aj na pódiu, aj pri nahrávaní CD. Kto chce spoľahlivú gitaru, je to dobrá voľba. Mínus - na veľkých pódiách zvykne pri skúške "zaväzbiť", snímač je citlivý, treba sa pohrať so zvukom. Ladenie pekne drží, pokiaľ sa človek stará o struny. 9V baterka je pekne prístupná, dá sa rýchlo vymeniť; chýba len vypínač elektriky, takže keď máš zapojený kábel, baterka je stále v činnosti.

© 2004-2019 Muziker | Taylor Guitars 214ce Grand Auditorium Acoustic Electric with Cutaway
Logo muziker
Ak chcete odoberať naše novinky a výhodné ponuky zapnite si prosím notifikcácie
Włączyć