Yamaha SW10 Active Studio Subwoofer
Kod produktu: SW10 | ID: 104042
Subwoofer SW 10 STUDIO został zaprojektowany specjalnie z myślą o uzupełnieniu serri MSP głośników monitorujących firmy Yamaha. Przy współpracy z głośnikami MSP7 STUDIO lub też MSP 5 STUDIO zarówno w systemie stereo jak i surround, uwydatnia on dolne pasmo tak, iż można dużo lepiej je monitorować.Obszerny wybór wejść i wyjść jak również przycisk phase oraz permanentne wycięcie wyokich pasm i konrolki poziomu, sprawiają, że łatwo jest uzyskać optymalne ustawienie w każdym pomieszczeniu i przy każdym systemie. Nie ważne czy dokonujesz prostego miksu w stereo, czy tworzysz audio dvd z pełnym surround'em, głośniki monitorujące z serii MSP STUDIO oraz SW 10 STUDIO dadzą ci najwyższe możliwości odsłuchowe.
Monitory z serii "STUDIO" firmy Yamaha zostały zaprojektowane z myślą o
jak najlepszym monitorowaniu dźwięku. Kładziemy nacisk na jakość
reprodukcji i precyzje pozwalające wychwycić uchem niuanse i detale w
dźwięku, a nie dopieszczone brzmienie. Odziedziczyły one schedę po
zacnym modelu głośników NS 10M STUDIO, który był wiodącym modelem
używanym w profesjonalnych studiach nagraniowych na całym świecie przez
wiele lat począwszy od lat 80-tych. Jednakże technologia ewoluowała w
zastraszającym tempie i również głośniki muszą ewoluować. Nowe, topowe
głośniki monitorujące MSP 7 STUDIO dostarczają największej jakości
dźwięku i najlepszego odsłuchu jakie można wyobrazić we współczesnej
produkcji muzycznej, i które radzą sobie zarówno ze źródłami cyfrowymi
jak i analogowymi jak również z formatami stereo jak i surround.
POWŁOKA MAGNETYCZNA KTÓRA NIE ZNIEKSZTAŁCI TWOJEGO BRZMIENIA
W
dzisiejszym środowisku produkcyjnym, które często zawiera komputery,
video oraz szeroką gamę innych magnetycznych mediów, powłoka (tarcza)
magnetyczna to podstawa. Konwencjonalne pokrycia magnetyczna mają tą
wadę, że zakłócają przepływ magnetyczny obwodu magnetycznego głośnika.
Końcowym rezultatem jest zniekształcony dźwięk. Poradziliśmy sobie z tym
problemem w MSP 7 STUDIO dzięki nowej "zaawansowanej strukturze
magnetycznej", która zapewnia efektywną ochronę przy równoczesnej
integralności obwodu magnetycznego głośników zmniejszając zakłócenia i
ulepszając zdefiniowanie brzmienia.
Drewno może być dobre,
jednakże syntetyczne materiały są do tego stopnia zaawansowane w
dzisiejszych czasach, że oferują druzgocące zalety. Biorąc pod uwagę, że
materiały obudowy mogą być stworzone z idealną dla głośników
charakterystyką, mogą również być formowane w prawie każdy kształt z
precyzyjną tolerancją. Tam gdzie obudowy z drewna miały klejone części,
które przerywały jedność obudowy, cienkościenna obudowa MSP 7 STUDIO
jest jednoczęściowa, co ma wpływ na doskonałą akustykę w całej obudowie,
a przez to na doskonałą jakość reprodukcji dźwięku. Technika budowy
jednoczęściowych obudów w każdym kształcie pozwala również na
zaokrąglanie przegród, a tym samym minimalizację dyfrakcji zapewniając
delikatny, jednobiegunowy oddźwięk, jak pokazano na wykresach.
Wewnętrzna oprawa tweetera również zapewnia najwyższej jakości
performans eliminując zbędny rezonans szkieletu tweeter'a.
MSP 7
STUDIO posiada zbalansowane łączniki typu XLR na wejścia. To sprawia, że
jest bezpośrednio kompatybilne z profesjonalnymi urządzeniami i pozwala
na używanie zbalansowanych linii dla uzyskania maksymalnej jakości
dźwięku audio nawet gdy potrzeba użyć długich przewodów. Kontrolki na
tylnym panelu posiadają kontrole wrażliwości wejścia oraz przycisk trim
umożliwiający dostrojenia basów i trebli w trzech i czterech pozycjach,
kolejno (+1.5 dB/0 dB/-1.5 dB/-3 dB przy50 Hz oraz +1.5 dB/0 dB/-1.5 dB
przy 10 kHz), tak więc odzew systemu szybko "wpasowuje sie" w
pomieszczenie. Na wyposażeniu znajduje się również przycisk alow cut
(FLAT, 80 Hz, 100 Hz), który jest użyteczny gdy używamy MSP7 STUDIO wraz
z subwoofer’em SW 10 STUDIO. Linia zasilania AC jest odłączalna dla
większej wygody przy transporcie i ustawieniu
Zarówno przy
miksowaniu dźwięku stereo jak i surround, twoja pozycja względem
głównych przednich głośników - często nazywana "sweet spot" (słodki
punkt)- powinna znajdować się w jednym z wierzchołków trójkąta
równobocznego. Innymi słowy odległość między stanowiskiem odsłuchowym, a
każdym z głośników, powinna być taka sama jak odległość między
głośnikami. Głośniki powinny być również skierowane w stronę stanowiska
pod kątem 60 stopni co zapewnia, że dźwięk kieruje się prosto na
stanowisko. Wysokość głośników powinna być dopasowana tak, żeby tweeter
był na poziomie twoich uszu (dzieje się tak ponieważ wysokie
częstotliwości są najbardziej ukierunkowanymi)
Nawet jeśli nie
planujesz ustawiać systemu surround, dodanie subwoofer'a może być dużym
wsparciem przy miksie stereo. Ponieważ gdy słyszysz ekstremalny koniec
dołu nie potrzebujesz wiele by sprawić, żeby dźwięk brzmiał świetnie.
Poszerzony oddźwięk basu, który zapewnia dobry subwoofer, może wydatnie
ulepszyć ogólną jakość twoich miksów. Lokalizacja subwoofera nie jest
przy tym taka ważna jak głównych głośników, ponieważ częstotliwości
poniżej 200Hz - czyli w paśmie, w którym pracuje subwoofer- nie są
kierunkowe i rozchodzą się równo w każdym kierunku. Mówiąc inaczej, ucho
nie potrafi zlokalizować lokacji źródła tak niskich dźwięków, tak więc
teoretycznie rzecz biorąc subwoofer może znajdować się w każdym miejscu w
pomieszczeniu. Jednakże w rzeczywistości dobrym pomysłem jest, aby
umieścić subwoofer na podłodze, gdzieś pomiędzy głównymi głośnikami i w
takiej samej odległości co one od miejsca odsłuchowego, jednakże nie
musi być geometrycznie dokładnie ta odległość ani dokładnie pomiędzy
monitorami.
Nawiązując do specyfikacji ITU (International
Telecommunications Union, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego)
dla ustawień surround 5.1 , główne przednie głośniki powinny być
spozycjonowane pod kątem 60 stopni i być (razem ze stanowiskiem
odsłuchowym) wierzchołkami trójkąta równobocznego, tak jak opisywaliśmy
to wcześniej, natomiast tylne głośniki powinny być ulokowane w tej samej
odległości od stanowiska odsłuchowego co przednie, jednakże kąt
powinien w ich przypadku znajdować się w przedziala 100-120 stopni, tak
jak pokazano na diagramie poniżej. Centralny głośnik natomiast powinien
być umiejscowiony precyzyjnie pośrodku przednich głośników i dokładnie w
takiej samej odległości od stanowiska co pozostałe głośniki (znaczy to
że będzie on trochę z tyłu za głównym prawym i lewym głośnikiem)
SPECYFIKACJE
Typ Zasilany subwoofer
Ogólne częstotliwości oddźwięku 25Hz - 150Hz (-10dB)
Maksymalny poziom wyjścia 111 dB, 1 m na Axis
Wymiary (W x H x D) 328 x 459 x 476 mm
Waga 26.5 kg
Tarcza magnetyczna Tak (nie pokryty typ)
Głośnik Komponenty LF 10" stożek
Obudowa Typ Bass-Reflex
Materiał MDF
Wzmacniacz Moc wyjścia* LF 180 W
f = 100Hz, THD = 1%, RL = 8O
S/N, IHF-A filtr > 100dB, POZIOM = Max
Czułość wejścia XLR-3-31 +4 dBu, POZIOM= Srodek
-6 dBu, LEVEL = Max
Łączniki wejścia, impedancja XLR-3-31 (zbalansowane), 10 kO
Łączniki wyjścia XLR-3-32 x 3 (zbalansowane), równoległe połączenie z wejściem
Korektory Kontrola poziomu Center Click VR (Min = -8 rozcieńczenie)
Przycisk LOW CUT
HIGH TRIM
LOW TRIM
Włącznik włącz/wyłącz
Przełącznik PHASE Normal/Reverse
LPF control 40-120 Hz, 80 Hz przy centralnym click'u
Wskaźniki LED Zielone: włączone
czerwone: pracuje
Zużycie mocy 160 W
Parametry i specyfikacje
Moc
Moc(Watt)
Średnica (inch / cal)
Średnica
Kraj pochodzenia
Japonia
Zalecane akcesoria