Kod produktu: WA12 | ID: 223733
To przedwzmacniacz wzorujący się na legendarnym preampie 312 firmy API. Podzespoły elektroniczne użyte do budowy przedwzmacniacza zostały wyprodukowane w USA, zastosowano m.in. transformatory Cinemag. Preamp ten znakomicie współpracuje ze wszystkimi typami mikrofonów - dynamicznymi, pojemnościowymi oraz wstęgowymi. Mikrofony dynamiczne i wstęgowe ze względu na brak zasilania dostarczają dosyć niewielki sygnał, natomiast mikrofony pojemnościowe zasilane napięciem Phantom +48V są ogólnie bardziej czułe i sygnał z nich jest większy.
WA12 to całkowicie dyskretna, wysokonapięciowa, dwutransformatorowa
konstrukcja zaprojektowana tak, byśmy mogli cieszyć się dużym
wzmocnieniem sygnału (+71 dB), dużym headroomem, niskimi szumami oraz
wspaniałymi walorami brzmieniowymi. Ten preamp znakomicie poradzi sobie w
każdej sytuacji podczas nagrywania dowolnego instrumentu.
Tylny panel
Wyjścia
XLR i TRS: Dostępne są dwa osobne, symetryczne gniazda wyjściowe (XLR i
TRS). Mogą one być wykorzystywane jednocześnie. Używając dwóch urządzeń
WA12 pracujących w stereo np. podczas masteringu, jeden zestaw wyjść
można przypisać monitorom odsłuchowym, a druga para wyjść w tym samym
czasie może być wysłana z powrotem do aplikacji DAW.
Wejście
mikrofonowe (kombinowaneXLR i TRS)/wejście instrumentalne Hi-Z: WA12
posiada bardzo elastyczny układ wejść. Można podłączać mikrofony,
gitary, instrumenty klawiszowe itp. Można też np. przepuścić cały miks
stereo przez dwa urządzenia WA12, żeby nadać mu analogowego charakteru i
ocieplić brzmienie.
Gniazdo zasilacza AC: WA12 jest zasilany
napięciem 24V AC. Zalecane jest stosowanie zasilacza znajdującego się w
komplecie z urządzeniem lub innego o identycznych parametrach.
Przedni panel
Hi-Z
Input: To wejście jack 1/4'' przesyła sygnał z instrumentu przez cały
tor urządzenia, włączając w to transformator wejściowy, dyskretny
wzmacniacz operacyjny oraz transformator wyjściowy. Takie rozwiązanie
zapewnia, że sygnał z instrumentów zostanie potraktowany tak samo
pełnoprawnie, jak sygnał mikrofonowy. Wpiąć można całą gamę
instrumentów: elektryczne i akustyczne gitary, gitary basowe, a także
starsze instrumenty klawiszowe z poziomem wyjścia Hi-Z.
Przełącznik
Hi-Z: Aktywuje wejście Hi-Z na przednim panelu i jednocześnie
dezaktywuje kombinowane wejście XLR/TRS umieszczone na tylnym panelu.
Przełącznik
+48V: Uruchamia zasilanie Phantom na wejściu XLR w obudowie lunchbox,
wymagane przez mikrofony pojemnościowe i inne urządzenia. Napięcie jest
podawane na jednolitym poziomie, aby uniknąć jakiejkolwiek degradacji
sygnału.
Przełącznik -20dB PAD: Tłumi sygnał wejściowy o -20dB.
To bardzo przydatna funkcja, gdy musimy uchronić zbyt duży sygnał na
wejściu przed clippingiem i przesterowaniem. Dzieje się tak czasami, gdy
sygnał z mikrofonu rejestrującego bardzo głośne źródło jest zbyt duży.
Zastosowanie tłumika PAD zwiększa headroom urządzenia i chroni przed
niepożądanymi zniekształceniami sygnału.
Przełącznik POL: Zmienia
polaryzację sygnału. Odwrócenie fazy sygnału jest przydatne, gdy
nagrywamy coś używając co najmniej dwóch mikrofonów i ich sygnały się
wzajemnie znoszą.
Przełącznik TONE: Przy wciśniętym przełączniku
TONE impedancja wejścia wynosi 150 ohmów. Przy wyciśniętym - impedancja
to 600 ohmów. Przy uruchomieniu trybu 150 ohmów (przycisk TONE
wciśnięty) maksymalne wzmocnienie sygnału wzrasta o +6dB, czyli do +71dB
zamiast +65dB. W tym trybie pracy zauważalnie zmieni się brzmienie
większości instrumentów i mikrofonów - zarówno wpiętych w gniazdo Hi-Z,
jak i w gniazdo XLR na tylnym panelu.
Tryb 600-ohmowy jest
polecany dla mikrofonów pojemnościowych i dynamicznych, natomiast tryb
150-ohmowy do mikrofonów wstęgowych. Jednak przełącznik nosi nazwę
"TONE" nie bez powodu - gorąco namawiamy do przetestowania obu trybów z
każdym rodzajem podpinanego sprzętu, żeby znaleźć najlepsze w danej
sytuacji brzmienie.
Potencjometr GAIN: Ten potencjometr płynnie
reguluje wzmocnienie sygnału w zakresie od +29dB do +65dB lub od +35dB
do +71dB, jeśli wciśnięty jest przełącznik TONE. Tłumik PAD odpowiednio
zmniejsza każdą z tych wartości o -20dB.
Przełącznik POWER:
Włącza i wyłącza urządzenie. Dla zachowania jak najdłuższej żywotności
elementów elektronicznych, warto wyłączać napięcie, jeśli nie korzystamy
z urządzenia.
Dane techniczne:
- do +71dB wzmocnienia sygnału,
- customowe, wyprodukowane w USA transformatory wejścia/wyjścia Cinemag,
- funkcja TONE zmieniająca impedancję wejścia z 600 ohm na 150 ohm. Ma wpływ na oba wejścia: Hi-Z oraz XLR,
- konstrukcja całkowicie dyskretna,
- wysokonapięciowy wzmacniacz operacyjny typu 1731,
- zasilanie Phantom +48V,
- symetryczne wejście mikrofonowe XLR oraz jack TRS 1/4'',
- symetryczne wyjścia XLR oraz jack TRS 1/4'',
-
2 megaohmowe wejście True Hi-Z na przednim panelu. Przesyła sygnał
przez cały układ urządzenia, w tym oba transformatory Cinemag i
dyskretny wzmacniacz operacyjny. Polecany do gitar, basów, instrumentów
klawiszowych i innych urządzeń z wyjściem jack 1/4'',
- tłumik PAD -20dB,
- zewnętrzny zasilacz ograniczający szumy.
Parametry i specyfikacje