Kod produktu: APOLLOFIREWIREQUAD | ID: 221849
Apollo jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym. Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia 24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach Mac i PC.
Najwyższa jakość brzmienia 24-bit/192 kHz
Zaprojektowany tak, by
pełnić rolę głównego urządzenia w nowoczesnym studio opartym na
komputerach Mac lub PC, Apollo reprezentuje bezkompromisowe podejście do
kwestii jakości dźwięku. Interfejs powstał na bazie długoletniego
doświadczenia UA w dziedzinie urządzeń analogowych i oferuje dźwięk w
najwyższej rozdzielczości, o najniższym poziomie zniekształceń THD i
największym w tej klasie zakresie dynamiki. Znakomite przedwzmacniacze
mikrofonowe Apollo, najlepsze konwertery - a także układ dopracowany w
najdrobniejszych szczegółach - to wszystko przekłada się na większą
precyzję i głębię w nagraniach na każdym etapie produkcji, począwszy od
etapu rejestracji ścieżek, przez dogrywki do miksów i masteringu.
Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, podczas rejestracji, miksów i masteringu
Pomimo
iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i
transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych,
analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w
czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core
akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD
- przy latencji poniżej 2ms. Możesz więc monitorować i przetwarzać
ścieżki korzystając z emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich
jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych.
Chcesz
włączyć kilka kompresorów 1176 na ścieżce z bębnami lub nagrać wokale
przez klasyczny korektor Neve 1073 EQ, a może nawet zarejestrować cały
zespół na żywo przy pomocy taśmowej maszyny Studer A800? Nie ma
problemu. Możliwości przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym są z
Apollo naprawdę nieograniczone.
Thunderbolt™ I/O: Połączenie nowej generacji
Apollo
to urządzenie przystosowane do nowej technologii Thunderbold,
opracowanej przez Intel, którą można znaleźć w najnowszych komputerach
iMac, MacBook Pro, MacBook Air i komputerach PC kolejnej generacji.
Użytkownik ma możliwość zamontowania karty Thunderbolt I/O (sprzedawana
osobno). Technologia Thunderbolt pozwala na pracę przy niższej latencji,
mniejszym rozmiarze bufora audio, z lepszą wydajnością i na
uruchomienie większej liczby pluginów UAD w porównaniu z połączeniem
przez FireWire. Ponieważ łącze Thunderbolt ma o wiele większą
przepustowość niż FireWire, twórcy muzyki mogą, zachowując pełną
wydajność, do interfejsu Apollo podłączyć jednocześnie wiele urządzeń -
dyski twarde, procesory i dodatkowe monitory komputerowe.
Lepsza integracja z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki
Core Audio i ASIO dostępne z Apollo są kompatybilne z wszystkimi
najważniejszymi programami DAW, w tym z Pro Tools, Logic Pro, Cubase,
Live i innymi. Po za tym do Apollo dołączona jest aplikacja Console i
wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i
przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla
poszczególnych sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach.
Znakomicie zaprojektowany
Jedną
z głównych cech Apollo nie do końca można określić mianem „cechy”.
Chodzi bowiem o wiele drobnych szczegółów całej konstrukcji, które
ułatwiają szybki, naturalny przebieg pracy - co gwarantuje lepsze
rezultaty. Na panelu przednim znajdują się kontrolery dla wszystkich
najczęściej wykorzystywanych funkcji, takich jak pokrętła poziomów
Preamp i Monitor, przełączniki: kanałów, tłumika, filtra
dolno-zaporowego oraz zasilania fantomowego, a także dwa wyjścia
słuchawkowe z osobną regulacją poziomów. Dla wejść H-Z umieszczonych na
panelu przednim automatycznie uruchamia się sprzętowy i programowy
monitoring w chwili podłączenia gitary lub basu.
Analogowy dźwięk na
wejściach mikrofonowych Apollo oraz na wyjściach Monitor jest sterowany
cyfrowo, zatem nie tracisz na jakości dźwięku w momencie wzmocnienia.
Wysokiej rozdzielczości, wyjątkowo kontrastowe wskaźniki, zaczerpnięte z
legendarnego interfejsu UA 2192 widoczne są niemal pod każdym kątem. W
końcu, możliwość pracy w trybie samodzielnym (standalone) oznacza, że
możesz korzystać z połączeń audio w Apollo oraz ostatnio używanych
ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.
Oprogramowanie:
Aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS)
Aplikacja
Console pełni rolę głównego interfejsu programowego Apollo. Intuicyjny
układ w stylu analogowej konsolety pozwala na szybkie - w czasie
rzeczywistym - nagrywanie i monitorowanie sygnałów z użyciem wtyczek
UAD. Dodatkowo, wszystkimi funkcjami dostępnymi na panelu przednim
Apollo można sterować za pomocą aplikacji Console, w przypadku, gdy
realizator nie ma sprzętowego Apollo w zasięgu ręki.
Dostępna w
Apollo funkcja przetwarzania w czasie rzeczywistym pozwala na
uruchomienie wtyczek UAD dla każdego z wejść i nagrywanie z latencją
poniżej 2 ms - żaden inny interfejs nie zapewnia takiej funkcji.
Precyzując, wtyczki UAD Powered Plug-Ins można włączyć na
dowolnym/każdym z torów input i/lub torów pomocniczych aux (w ramach
pokładowego DSP Apollo) i korzystać z pełni możliwości dźwiękowych. Po
raz pierwszy producenci muzyki mogą rejestrować ścieżki z użyciem
włączonych bezpośrednio na wejściu, nagradzanych wtyczek firm Neve,
Manley, Studer, Lexicon i innych.
Na etapie miksu lub masteringu,
pokładowe procesory Apollo UAD-2 DUO lub UAD-2 QUAD pozwalają na
uruchomienie wtyczek z pełnej kolekcji UAD Powered Plug-Ins, dokładnie
tak samo jak w standardowych systemach DSP UAD-2. Tym sposobem,
posiadając z Apollo możesz nie tylko nagrywać i miksować uzyskując
lepszą jakość brzmienia, ale też odciążyć zasoby CPU centralnego
komputera.
Program Console może być używany jednocześnie ze
wszystkimi najważniejszymi programami DAW, takimi jak Pro Tools, Logic,
Cubase, Live, Performer i inne, co daje dużą swobodę w łączeniu i
przetwarzaniu sygnałów. Wszystkie ustawienia Console można zapisać w
postaci presetów - lub nawet zachować „w środku” sesji używając wtyczki
Console Recall w formacie VST/AU/RTAS - i przywołać za kilka miesięcy
bądź lat od momentu ostatniego otwarcia sesji.
Mówiąc wprost,
wtyczka Console Recall pozwala korzystać ze wszystkich, kluczowych
funkcji monitoringu i wskaźników, z poziomu programu DAW, którego
używasz.
Dane:
- częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy rozdzielczości 24-bity,
- 18 x 24 równoległych kanałów wejścia/wyjścia:
Osiem, kanałów analogowych konwertowanych cyfrowo, dostępnych przez wejście mikrofonowe, liniowe lub wysoko-impedancyjne,
- 14 kanałów konwersji cyfra - analog dostępnych poprzez:
Osiem liniowych wyjść mono,
Stereofoniczne wyjścia monitorowe,
Dwa wyjścia słuchawkowe stereo,
- 10 cyfrowych kanałów wejścia/wyjścia, dostępnych przez:
Osiem kanałów na złączach optycznych ADAT S/MUX dla wyższych częstotliwości próbkowania,
Dwa kanały wejścia/wyjścia na złączach koakcjalnych S/PDIF z konwersją częstotliwości próbkowania,
Dwa porty FireWire 800 do połączenia z innymi urządzeniami FireWire,
- Sterowniki dla urządzeń 32 i 64-bitowych,
PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE:
Cztery ultra-transparentne, sterowane cyfrowo, analogowe preampy mikrofonowe wysokiej rozdzielczości,
Regulacja wszystkich parametrów przedwzmacniaczy na panelu przednim i przez oprogramowanie,
Filtr dolno-zaporowy, zasilanie fantomowe 48 V, tłumik 20 dB, przełącznik biegunowości i sumowanie stereo.
MONITORING:
- wyjścia monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych),
Analogowe wyjścia monitorowe są sterowane cyfrowo, więc zapewniają najwyższą wierność przekazu,
Regulacja poziomów i funkcja wyciszenia na panelu przednim,
- dwa niezależne wyjścia słuchawkowe stereo,
Osobna, analogowa regulacja głośności dla każdego wyjścia słuchawkowego,
Wskaźnik poziomów dla toru moniotorowego (pre-fader) na panelu przednim,
- na wyjściach S/PDIF można włączyć ten sam sygnał, co na wyjściach monitorowych.
POKŁADOWE PRZETWARZANIE UAD-2:
- model QUAD wyposażony jest w cztery procesory SHARC,
- takie same funkcje i funkcjonalność w użyciu z programami DAW, jak dla innych produktów UAD-2,
Możliwość łączenia z innymi urządzeniami UAD-2 dla zwiększenia wydajności DSP,
- w komplecie zestaw wtyczek UAD Powered Plug-Ins “Analog Classics”,
- pełna kolekcja wtyczek dla UAD-2 dostępna online przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu.
APLIKACJA CONSOLE:
Umożliwia na przetwarzanie sygnału w czasie rzeczywistym za pomocą wtyczek UAD Powered Plug-Ins,
Mikser DSP do kontroli i nagrywania w czasie rzeczywistym,
Zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami Apollo.
WTYCZKA CONSOLE RECALL:
Zapis konfiguracji Apollo w sesjach DAW - można łatwo przywołać wszystkie ustawienia,
Umożliwia sterowanie parametrami z panelu przedniego w programie DAW,
Format VST, RTAS i Audio Units.
APLIKACJA UAD METER I CONTROL PANEL:
Ustawienia globalne dla UAD-2 oraz wtyczek i wskaźnik wykorzystania zasobów systemu.
Specyfikacja techniczna
WEJŚCIA I WYJŚCIA:
Wejścia mikrofonowe: 4,
Wejścia wysoko-impedancyjne Hi-Z: 2,
Analogowe wejścia liniowe: 8,
Analogowe wyjścia liniowe: 8,
Analogowe wyjścia monitorowe: 2 (1 para stereo),
Wyjścia słuchawkowe stereo: 2 (niezależne),
ADAT S/MUX: 2 porty wejścia, 2 porty wyjścia, do 8 kanałów,
S/PDIF: 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo,
Dwa porty FireWire 800 (IEEE 1394b),
Dwa porty Thunderbolt (z opcjonalnie montowaną kartą),
Word Clock: 1 wejście, 1 wyjście.
KONWERSJA ANALOGOWO/CYFROWA - CYFROWO/ANALOGOWA:
Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz,
Rozdzielczość bitowa analog/cyfra: 24 bity,
Równoległa konwersja analogowo-cyfrowa: 8 kanałów,
Równoległa konwersja cyfrowo-analogowa: 14 kanałów,
Opóźnienie dla toru analogowego: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz),
Opóźnienie
dla toru analogowego z włączonymi szeregowo w programie Console
czterema wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz).
ANALOGOWE WEJŚCIA/WYJŚCIA:
Wejścia mikrofonowe: 1 - 4,
Typ złączy: XLR żeńskie,
Zasilanie fantomowe +48 V, (z włącznikiem),
Zakres dynamiczny: 118 dB (A-ważone),
Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -110 dB.
WEJŚCIA HI-Z:
Typ złączy: TS mono ¼” męskie,
Zakres dynamiczny: 117 dB (A-ważone),
Odstęp sygnał -szum: 117 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
WEJŚCIA LINIOWE: 1-4:
Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
WEJŚCIA LINIOWE: 5-8:
Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
WYJŚCIA LINIOWE: 1-8:
Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
Zakres dynamiki: 118 dB (A-ważone),
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -106 dB.
WYJŚCIA MONITORWE: 1-2:
Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
Zakres dynamiki: 115 dB (A-ważone),
Odstęp sygnału od szumu: 114 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE STEREO 1-2:
Złącza jack ¼” TRS męskie, stereo/niesymetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB),
Zakres dynamiki: 113 dB (A-ważone),
Odstęp sygnału od szumu: 113 dB (A-ważone),
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -101 dB.
CYFROWE WEJŚCIA/WYJŚCIA:
S/PDIF,
Typ złącza: Phono (RCA),
Format: IEC958.
ADAT:
Złącza: optyczne TOSLINK JIS F05,
Format: ADAT Digital “Lightpipe” with S/MUX,
Układ kanałów przy 44.1 kHz, 48 kHz: Port 1 = kanały 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (powtórzone),
Układ kanałów przy 88,2 kHz, 96 kHz: Port 1 = kanały 1 – 4, Port 2 = kanały 5 – 8,
Układ kanałów przy 176,4 kHz, 192 kHz: Port 1 = kanały 1 – 2, Port 2 = kanały 3 – 4.
WORD CLOCK:
Złącza: BNC,
Ograniczenia: ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania,
Wejście Word Clock: 75 Om, z wyłącznikiem.
ŹRÓDŁA SYNCHRONIZACJI:
Wewnętrzna, Word Clock, S/PDIF, ADAT.
UKŁAD ELEKTRYCZNY:
Zasilacze: zasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzny zasilacz DC - DC,
Typ złącza AC: IEC męskie,
Wymagania prądowe AC: 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz,
Typ złącza DC: XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H),
Wymagania prądowe DC: 12 VDC, ±5%,
Maksymalny pobór mocy: 6,5 A.
KONSTRUKCJA:
Wymiary:
Szerokość: 483 mm (19”),
Wysokość: 44 mm - 1U rack (1.75”),
Głębokość, sama obudowa: 308 mm (12.125”),
Głębokość, z regulatorami: 343 mm (13.5”),
Wymiary w opakowaniu: 610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”).
WAGA:
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria): 8.2 kg,
Waga (samo urządzenie): 4.1 kg.
Parametry i specyfikacje
Typ
Desktop
Przedwzmacniacz
Zasilanie Phantom
Liczba wyjść
8
Interfejs MIDI
Word Clock
ADAT
Liczba wejść
Częstotliwość próbkowania
FireWire wersja
AES / EBU
MADI
Możliwość zamontowania w racku
Wejścia narzędzia
Wejścia liniowe
Wyjście liniowe (Line-Out)
Wyjście słuchawkowe
S/PDIF
Ethernet
Wejścia analogowe
Wejście mikrofonowe
Wyjścia analogowe
Zawartość paczki
Adapter, Manual, Power Cable, Rack Holders
Zasilacz
Adapter
Zasilacz w zestawie
Tak
Kraj pochodzenia
Chiny
Zalecane akcesoria