Kod produktu: LPT-019 | ID: 213317
Little Phatty Stage II - jak w przypadku poprzednich wersji tego syntezatora mamy do czynienia z w pełni analogowym torem sygnałowym, dwoma bardzo stabilnymi oscylatorami VCO, napięciowo sterowanym filtrem VCF oraz całą gamą innych cech do których należą: zewnętrze wejście audio, wejścia CV i Gate [do sterowania napięciowego] i pełną kontrolą przez MIDI. Dodatkowo, w tej wersji pojawiły się nowe funkcje: MIDI over USB [czyli sterowanie MIDI bezpośrednio przez kabel USB], MIDI Clock Sync [synchronizacja zegara przez MIDI], arpeggiator, przycisk nabicia tempa Tap Tempo, no i oczywiście nowe stylowe wykończenie.
Dzięki nowym funkcjom Little Phatty Stage II odnajdzie się znakomicie w
nowoczesnym środowisku muzycznym: sterowanie bezpośrednio z komputera
przez USB w połączeniu z ciepłym analogowym brzmieniem jest szczytem
marzeń każdego muzyka, nieważne czy to „klasyk”, czy wybiegający w
przyszłość producent wyposażony w laptopa i mnóstwo syntezatorów
programowych. Co więcej, po połączeniu syntezatora bezpośrednio do
komputera możemy korzystać z edytora programowego Little Phatty Editor /
Librarian.
Z kolei MIDI Clock Sync pozwala na synchronizowanie
generatora LFO i arpeggiatora z tempem narzuconym przez zewnętrzny
sekwencery MIDI/Audio, maszynę perkusyjną lub program komputerowy.
Wszelkie przebiegi typu S&H [Sample and Hold], trójkąt, kwadrat,
piła czy fala wznosząca mogą perfekcyjnie współgrać z tempem utworu,
bębnami czy arpeggiatorem.
No właśnie – arpeggiator – tajna broń
twórców muzyki elektronicznej i nie tylko. Przyda się w każdym stylu
muzycznym wzbogacając statyczne brzmienie innych instrumentów, a do tego
oczywiście zsynchronizuje się z tempem głównym. Jeśli zaś nie łączymy
naszego syntezatora z żadną maszyną, możemy łatwo dopasować tempo jego
generatorów poprzez „wstukanie” rytmu przyciskiem Tap Tempo.
Nie zapominając o wspaniałym i eleganckim wykończeniu w kolorze czarnym, spójrzmy na dane techniczne Little Phatty Stage II.
Little
Phatty Stage II to monofoniczny [jednogłosowy] syntezator analogowy z
cyfrowym sterowaniem i możliwością zapamiętania 100 presetów.
Nowe cechy:
MIDI over USB,
MIDI Clock Sync,
Arpeggiator,
Tap Tempo,
Czarne wykończenie,
Nowy bank z nowoczesnymi brzmieniami.
Silnik brzmieniowy:
Dwa ultra stabilne oscylatory analogowe sterowane napięciem [VCO] o następujących parametrach:
Osc. 1 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’,
Osc. 1 – przebiegi [kształty fal]: płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący,
Osc. 1 – głośność,
Parametr Glide [portamento],
Osc 1 => 2 – Sync On/Off,
Osc. 2 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’,
Osc. 2 – przebiegi [kształty fal]: płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący,
Osc. 2 – głośność,
Strojenie dokładne [dla obydwu oscylatorów, dostępne w lewej dolnej części panelu].
Modyfikatory dźwięku:
Pojedynczy
filtr dolnoprzepustowy VCF, 24dB/Oct typu Moog Ladder Filter [ten sam,
co w Minimoogu], z kontrolą Overload i pojedynczym generatorem obwiedni
VCA. Parametry:
Cutoff,
Resonance,
Kb. Control Amount [wpływ wysokości dźwięku na częstotliwość odcięcia filtra],
Filter Env. Amount [wpływ generatora obwiedni na częstotliwość odcięcia filtra],
Overload.
Sekcja
generatora obwiedni [VCA] składająca się z dwóch modułów: do
modulowania filtra [Filter EGR] i do modulowania głośności [Volume EGR].
Parametry:
Attack,
Decay,
Sustain,
Release.
Sekcja
modulacji składająca się z generatora LFO z czterema kształtami
przebiegów i z matrycy modulacyjnej 1x2 z możliwością dołączenia ośmiu
różnych źródeł i czterech różnych destynacji. Parametry:
LFO Rate [szybkość modulacji],
Mod. Source [źrodła]: LFO trangle, LFO square, LFO sawtooth, LFO Ramp, Filter EGR / Sample and Hold lub Noise [szum],
Mod. Amount [wielkość modulacji przy przesunięciu kółka modulacji maksymalnie w górę],
Mod. Destination: Pitch [wysokość dźwięku], Osc. 2, Filter, Wave.
Interfejs użytkownika [UI]:
Klawiatura 37 klawiszy,
Kółko pitch-bend,
Kółko modulacji,
Glide On/Off [portamento],
Octave Down, Octave Up [transpozycja oktawowa].
Sekcja
wyjściowa [prawa strona panelu sterującego] składa się z potencjometru
głośności [Volume], wyłącznika, potencjometru głośności słuchawek i
wyjścia słuchawkowego [„duży” Jack stereo].
Na lewej ściance bocznej znajdują się gniazda przyłączeniowe:
Power In [kabel zasilający 100-250VAC, 50-60 Hz],
Power On/Off [wyłącznik zasilania],
Audio Out [wyjście audio],
Ext. Audio In [wejście zewnętrznego sygnału o poziomie liniowym],
Pitch CV In [wejście sygnału napięciowego 1V/oktawę],
Filter CV In [wejście sygnału napięciowego do sterowania filtrem],
Volume CV In [wejście sygnału napięciowego do sterowania głośnością],
Keyboard Gate In [wejście sygnału bramkującego klawiatury],
MIDI In,
MIDI Out,
USB.
Wymiary i wagi: 26.75 x 14.75 x 6.75 cala, 11 kg.
Parametry
o regulacji ciągłej [np. częstotliwość odcięcia filtra] dostępne są
poprzez włączenie odpowiedniego przycisku [który zostanie podświetlony] i
ustawienie potencjometru z danej sekcji syntezatora. Little Phatty
wyposażony jest w cztery takie sekcje: Modulation, Oscillators, Filter i
Envelopes. Każdy potencjometr posiada wokół wskaźniki złożone z 15 diod
LED, które z dość dużą dokładnością wskazują aktualną wartość
edytowanego parametru. Regulacja odbywa się na drodze analogowej i w
momencie uaktywnienia danego parametru, sygnał kierowany jest do
potencjometru [stąd nazwa RAC – Real Analog Control]. W danym momencie
można edytować jeden parametr w każdej sekcji. Dla parametrów, które
mogą posiadać więcej niż jedną opcję [np. źródło modulacji – Mod.
Source] przełączanie źródeł modulacji pozwala na płynną regulację
każdego z nich. W przypadku parametrów bez płynnej regulacji [np. Osc.
Sync] diody LED świecą przy włączonym i gasną przy wyłączonym
parametrze.
Modyfikacja – CV Outs
Little Phatty Stage II można zamówić z wbudowaną modyfikacją, bądź dokonać tej modyfikacji w serwisie.
Twój
syntezator może stać się CENTRUM modularnego Wszechświata. Za pomocą
modyfikacji CV możesz sterować innym sprzętem pracującym w tym
standardzie [np. efektami z serii Moogerfooger] – syntezatorami
modularnymi, efektami i innym sprzętem analogowym.
Ograniczeniem będzie tylko Twoja wyobraźnia.
Modyfikacja wprowadza wyjścia CV, które instalowane są z prawej strony instrumentu:
- Gate [0 - +5V],
- Pitch [1V na oktawę],
- Volume Envelope [0 - +5V],
- Filter Envelope [0 - +5V],
- Mod Bus.
Obwiednie
wysokości i głośności regulowane są odpowiednimi potencjometrami na
panelu instrumentu [Attack, Decay, Sustain i Release].
Mod Bus to sygnały pochodzące z generatora LFO [kwadrat, trójkąt, piła, wznoszenie, S&H] i oscylatora 2.
Parametry i specyfikacje
Zalecane akcesoria