cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Sprzedaż zakończona

Markbass Bass Multiamp Stereo

Multiamp, to coś w rodzaju hybrydy, która łączy w sobie dobrodziejstwa wzmacniacza basowego, oraz multiefektu. Jednak poza typowymi efektami brzmieniowymi Multiamp pozwala również na symulację brzmień różnych wzmacniaczy i kolumn. W ofercie...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty.

Kod produktu: MBH110018 | ID: 216143

Markbass Bass Multiamp Stereo

Multiamp, to coś w rodzaju hybrydy, która łączy w sobie dobrodziejstwa wzmacniacza basowego, oraz multiefektu. Jednak poza typowymi efektami brzmieniowymi Multiamp pozwala również na symulację brzmień różnych wzmacniaczy i kolumn. W ofercie znajdują się dwie opcje tego multi-wzmacniaczo-efektu. Bowiem poza Multiamp'em Markbass produkuje również model Multiamp S. Ja zajmę się jednak dziś wersją bez "S" w nazwie, który ma co prawda nieco mniej możliwości od Multiamp S, ale jak się za chwilę przekonacie jest ich i tak bardzo dużo.

Sprzęt prezentuje się ciekawie, zwłaszcza po włączeniu, kiedy podświetlają się czerwone diody wskazujące aktualną pozycję potencjometrów, oraz wbudowany w przedni panel wyświetlacz LCD.

W zależności od tego jaki posiadamy instrument musimy dostosować czułość na wejściu przy pomocy przycisku PAD znajdującego się tuż nad gniazdem INPUT. Basówki z aktywną elektroniką potrzebują mniejszej czułości wejściowej, aby sygnał nie przesterowywał się. Instrumenty pasywne o mniejszej sile sygnału potrzebują większego wzmocnienia. Ja posiadam aktywny układ, więc mając do wyboru opcje: -6dB, 0dB,+6dB, oraz +12dB wybrałem tę pierwszą i przeszedłem do kolejnych trzech przycisków oznaczonych na panelu jako SOLID STATE, TUBE, oraz VINTAGE. Dzięki nim można wybrać jaki wzmacniacz ma symulować MULTIAMP.

Aby to zrobić należy na najpierw na wyświetlaczu LCD wybrać "slot" (prostokątne okienko), na którym umieścimy ten parametr, nacisnąć SLOT SELECT i wybrać opcję Amplifier. Teraz korzystając ze wspomnianych przycisków SOLID STATE, TUBE, VINTAGE wybieramy wzmacniacz. Po wciśnięciu jednego z nich na ekranie pojawia się lista czterech modeli wzmacniaczy różnych producentów, takich jak Gallien Krueger, Fender, Trace Elliot i oczywiście sam Markbass. A oto lista dostępnych opcji wraz z nazwami producentów. Nie udało mi się zidentyfikować wszystkich, ale dzielę się z Wami tym co udało mi się ustalić.

Solid State
- LITTLE MARK III (Markbass)
- BIG BANG (Markbass)
- T-Green90 (Trace Elliot)
- RB7Hundred (Gallien Krueger)

Tube
- TUBE TTE 500 (Markbass)
- BLUE ’70
- Red ‘96
- TWval 115

Vintage
- VINTAGE Bassface ‘59 (Fender)
- UK120
- JMayor
- Sunny US

Każda opcja oczywiście posiada inną charakterystykę w zależności od modelu. Ponadto, jak donosi producent, wszystkie potencjometry preampu posiadają tę samą charakterystykę co ich odpowiedniki we wzmacniaczu, który aktualnie symuluje MULTIAMP. Ja wybrałem lampowego TTE 500. Tu zatrzymam się aby wyjaśnić Wam te "sloty".

Otóż Multiamp oferuje ingerencje w osiem poszczególnych parametrów brzmienia. Na wyświetlaczu znajduje się osiem okienek, którym możemy przypisać różne dostępne warianty naszego dźwięku, takie jak rodzaj wzmacniacza, lub efekt.

Aby przypisać jakąś cechę dźwięku jednemu z okienek, wybieramy jedno z nich przy pomocy przycisków sterujących kursorem (strzałki). Używając SLOT SELECT wchodzimy do edycji wybranego okienka i wybieramy parametr, który będzie mu przypisany. Na każdym slocie możemy ustawić sobie jedną z poniższych opcji.

NONE
AMP
B-TUBEMARKER
B-DRIVE 21
T-CHORUS
MB CH/FL
NINETHY PHASE
REVERB
DELAY
VOLUME PEDAL
NOISE SUPPRESSOR
SEND/RETURN
PAR EQ
MW OCTAVER
SUPER SYNTH
COMPRESSORE
ENV FILTER

W jednym czasie możemy korzystać z symulacji jednego modelu wzmacniacza, nie można więc nakładać ich na siebie. Ostatnie ósme okienko przypisane jest na stałe wyborowi symulacji kolumny, co szczególnie przydaje się w pracy studyjnej. I tu do wyboru mamy różne modele kolumn Markbass:

Standard 104HR - 4x10"
Standard 106HR - 6x10"
Classic 108 - 8x10"
Standard 151HR - 1x15"
Standard 152HR - 2x15"
New York 122 - 2x12"
New York 804 - 4x8"
Traveler 121H - 1x12"

Można więc powiedzieć, że do naszej pełnej dyspozycji jest siedem parametrów, którym możemy przypisać dowolną funkcję i ją edytować, oraz jedna stała "kolumnowa", którą również możemy edytować, ale nie możemy temu slotowi przypisać innego parametru. Każdy z ośmiu "slotów" możemy włączać i wyłączać przy pomocy umieszczonego po prawej stronie przycisku SLOT ON/OFF. Kiedy jest nieaktywny okienko będzie przekreślone ukośnie.

Na każdym z 7 okienek można ustawić inny parametr naszego dźwięku. Ja ustawiłem sobie T-CHORUS, DELAY, COMPRESSORE, MW OCTAVER. Każdy z efektów możemy bardzo precyzyjnie edytować. Aby to uczynić należy najechać kursorem na okienko, gdzie ustawiliśmy dany efekt i nacisnąć enter. Przy pomocy kursora i przycisku VALUE możemy ustawić wszystkie parametry danego efektu. Po zakończeniu wciskamy EXIT i gotowe. Gdy ustawimy w pełni nasze brzmienie wzmacniacz umożliwia zapisanie go jako nasze własne i użycie go kiedy przyjdzie nam na to ochota. Oczywiście brzmienie pozostaje w pamięci urządzenia również po wyłączeniu wzmacniacza.

W celu zapisania brzmienia używamy przycisku STORE. Wybieramy jeden z banków oznaczonych jako banki użytkownika (USER) i potwierdzamy ENTER'em. Brzmieniu możemy nadać własną nazwę. Do dyspozycji mamy tu 5 banków użytkownika, z których każdy umożliwia zapisanie 128 własnych presetów. W praktyce możemy więc zapisać 640 różnych brzmień. Cóż, przy okazji warto również założyć notatnik, aby się w tym wszystkim nie pogubić. Kiedy przyjdzie nam ochota przywołać jakieś brzmienie wystarczy użyć przycisk RECALL. Na wyświetlaczu pojawią się nam wszystkie dostępne banki i presety.

Poza bankami użytkownika mamy do dyspozycji również fabryczne banki, których nie możemy skasować, lub zmieniać. LIVE MONO - które producent zaleca w przypadku gry "live" z podłączoną kolumną, oraz STUDIO P.A. - dla użytku studyjnego.

Wzmacniacz ma również wbudowane gniazdo na kartę SD. Na karcie (nie ma jej w zestawie) można zapisywać sobie banki, przywoływać je w każdej chwili. Dzięki karcie dokonuje się również aktualizacji. Gniazdo USB, które również posiada Multiamp służy tylko do czynności serwisowych. Jeśli jednak przyszłaby nam ochota podłączyć sprzęt do komputera, to do dyspozycji mamy dwa gniazda MIDI OUT i MIDI IN, które pozwolą na współpracę z komputerem i innymi urządzeniami pracującymi w MIDI.

Multiamp posiada również wszystkie inne funkcje i możliwości typowego basowego wzmacniacza. Na jego tylnym panelu znajdują się wyjścia OUT, w tym wyjście zbalansowane DI z możliwością odcięcia masy GROUND LIFT. Przy pomocy innych gniazd podłączymy do Multiamp'a wzmacniacz, preamp, oraz efekt w tzw. pętlę.

Specyfikacja techniczna:
- Wyjścia głośnikowe: 2x ¼" Jack mono out, 1x Neutrik Speakon/¼" Jack Combo 4/16Ω, 1x Neutrik Speakon/¼" Jack Combo 8Ω (Bridge Mode)
- Moc: 500W @ 4Ω / 300W @ 8Ω
- Wymiary: 486 x 89 x 324 mm
- Waga: 4.3 kg
- Kanały: Solid State, Tube, Vintage
- EQ: Low - Mid Low - Mid High - High
- Inne możliwości: Wirtualne wzmacniacze, Wirtualne kolumny, Efekty, Pamięć zewnętrzna (gniazdo SD card) 

Parametry i specyfikacje

Kraj

Kraj pochodzenia

Chiny


Zalecane akcesoria