cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
EVH
Sprzedaż zakończona

EVH 5150 III 2x12 Tube Combo Ivory

Najnowsza odsłona comba EVH 5150 III to w pełni lampowy, profesjonalny wzmacniacz zbudowany według dokładnych wskazówek Edwarda Van Halena - jednej z autentycznych, żyjących legend rockowej gitary. Ładne barwy czyste w połączeniu z rewelacyjnym,...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty. Zalecamy wybranie alternatywnego produktu.
Wybierz alternatywę (4)
Combo gitarowe lampowe EVH 5150 III 2x12 Tube Combo Ivory

EVH 5150 III 2x12 Tube Combo Ivory

Wybierz alternatywę (4)

Kod produktu: 225-4006-410 | ID: 220405

EVH 5150 III 2x12 Tube Combo Ivory

Najnowsza odsłona comba EVH 5150 III to w pełni lampowy, profesjonalny wzmacniacz zbudowany według dokładnych wskazówek Edwarda Van Halena - jednej z autentycznych, żyjących legend rockowej gitary. Ładne barwy czyste w połączeniu z rewelacyjnym, szczególnie na kanale drugim, brzmieniem rockowym, powinny usatysfakcjonować nawet najwybredniejszych miłośników słynnego "brown soundu". Bezkompromisowa konstrukcja i wyróżniający się design dopełniają klasowej całości. Na koniec trzeba wspomnieć, że na gitarzystów szanujących kręgosłup i nie mających jeszcze własnego technicznego czeka też niemal bliźniacza wersja head, w której nie znalazła się jednakże bardzo przydatna, płynna regulacja mocy.

EVH 5150III to w pełni lampowe combo napędzane aż 7 lampami JJ ECC83 (12AX7) w preampie oraz parą JJ 6L6, generującą pełne 50W mocy. Wzmacniacz zamknięty jest w okazałej obudowie wykonanej ze sklejki brzozowej i wykończonej skóropodobnym materiałem w kolorze kości słoniowej. Spora wysokość dobiegająca 65 cm idzie w parze z niemałą wagą comba, wynoszącą ponad 38 kg. Wyrażenie 'niemałą' użyte jest dosyć pobłażliwie, bo własnoręczne, "jednoosobowe" przeniesienie wzmacniacza jest nie lada wyczynem. Co prawda po bokach zamontowano rączki (które wydają się nawet za delikatne na tą konstrukcję), ale nie zawsze mamy pod ręką kogoś do pomocy. Na osłodę w komplecie znajdują się cztery, bardzo wygodnie wciskane od spodu kółka, pozwalające na dosyć komfortowe przemieszczanie po płaskiej powierzchni. Czarny, pleciony grill z owalnym logo EVH na środku, osłania dwa 12-calowe głośniki Celestion G12M, czyli słynne Greenbacki. Całość wizualnie prezentuje się wyjątkowo dobrze, uzupełniana jeszcze długim szeregiem białych gałek typu 'chicken' znajdujących się na umieszczonym z przodu panelu sterującym.

Combo EVH 5150III dysponuje trzema kanałami, z których pierwsze dwa, obok regulatorów GAIN i VOLUME, dzielą wspólną korekcję LOW, MID, HIGH. Praca kanału czystego sygnalizowana jest zielonym kolorem diody, a do kanału drugiego przynależy dioda niebieska. Dedykowany przycisk przełącza pomiędzy tymi barwami. Kanał trzeci, załączany drugim przyciskiem SELECT, wskazywany jest czerwonym kolorem diody i posiada bliźniaczy układ potencjometrów. Ostatnia w rzędzie gałka PRESENCE to regulacja najwyższej góry dla całego wzmacniacza. Całość panelu uzupełniają jeszcze dwa regulatory REVERB i POWER LEVEL. Pierwszy odpowiada za poziom wbudowanego pogłosu, a drugi jest niezwykle użytecznym regulatorem mocy wyjściowej od 1 W do 50 W. Oznacza to, że możemy ustawić niską głośność końcową zachowując pełny, lampowy charakter brzmienia. To rodzaj wbudowanego "power breakera", który działa znacznie skuteczniej od klasycznej regulacji Master Volume. Praca wzmacniacza sygnalizowana jest dużą, znajdującą się obok tej pary potencjometrów, czerwoną lampką.

Combo EVH 5150III jest głośne i odpowiednio nasycona barwa czysta przekracza możliwości domowego zacisza. Na koncercie wzmacniacz odzywa się pełną barwą. Przy gainie odkręconym na 1/3 skali pojawia się już lekki, przełamujący drive. Brzmienie ma lekko podcięty środek, ale krystaliczna góra i pełny dół po dodaniu RESONANCE tworzą przebijającą się i bardzo dynamiczną barwę, która ładnie ścisza się i wyczyszcza w razie potrzeby gałką VOLUME gitary. Przechodzimy do sedna tej konstrukcji, czyli barw przesterowanych. Kanał drugi można potraktować jako barwę crunch, jednak to właśnie on jest wizytówką wzmacniacza EVH. Przy GAIN na godzinie 9:00 mamy już całkiem nasycony, wspomniany blues-rockowy crunch, rewelacyjnie reagujący na artykulację. Ładny, przebijający się środek pasma charakteryzuje cały zakres gainu, który przy ustawieniu na połowę daje nasyconą, rockową barwę z niemal idealnym stosunkiem miękkiego palm-mutingu do ciągnącego sustain w solówkach środka. Harmoniczne są dobrze słyszalne, barwa jest selektywna i ma charakterystyczny kontur Eddiego - "brown sound" w czystej postaci. Po zwiększeniu gainu rośnie kompresja, zachowując klarowne, dynamiczne i bardzo rasowe, rockowe brzmienie.

Ściągniecie głośności w gitarze pozwala na uzyskanie nieco cichszej, ale bardzo ciepłej, niemal czystej barwy. Tu już, podobnie jak i na kanale trzecim, bardzo ładnie działa regulacja mocy, pozwalając na grę nasyconym przesterem nawet na głośności pokojowej. Tak ładnego palm-mutingu przy tak cichym graniu nie spotkałem jeszcze w żadnym wzmacniaczu lampowym (oczywiście dysponującym regulacją Master Volume). Jedynym minusem jest wspólna korekcja z kanałem czystym i trochę zbyt mocny skok głośności przy przełączeniu barwy. Większa 100-watowa wersja posiada oddzielną regulację prezencji dla każdego kanału. Włączamy kanał trzeci. Zapala się czerwona lampka i od razu wchodzimy na bezkompromisowy przester. Przy gałce GAIN ustawionej na wspomnianą już wcześniej godzinę 9:00 wzmacniacz odzywa się mocnym, nasyconym distortion, a lżejszą barwę typu crunch uzyskamy w zasadzie tylko operując gałką głośności gitary. Ale za to w górę skali mamy gainu aż nadto.

W połowie ustawienia tego potencjometru dysponujemy już solowym soundem, który porównać można do mocno dopalonego boosterem lub kostką overdrive, przesterowanego kanału "klasycznego" wzmacniacza. Samo brzmienie w porównaniu do kanału 2 jest bardziej skompresowane, ma lekko wycofany środek dający wrażenie większej miękkości w ataku, a harmoniczne dźwięku same wyskakują spod kostki. Tu również idealnie odzywają się riffy z palm-mutingiem, chociaż przy mocniejszym odkręceniu GAIN można mieć problem z okiełznaniem pojawiających się szumów - odpowiednia bramka rozwiązuje problem, jednak nawet przed połową skali saturacja dla wielu gitarzystów może okazać się zbyt duża. Po dodaniu RESONANCE i prezencji oraz podcięciu środka brzmieniem nie pogardzą nawet miłośnicy ciężkich odmian metalu, chociaż odpowiedź na atak przy riffach jest tu nieco wolniejsza. Obsługiwany footswitchem, pokładowy pogłos ładnie uzupełnia możliwości brzmieniowe testowanego comba. Co ciekawe w wersji head mamy zamiast tego możliwość włączania i wyłączania pętli efektów, co dla części gitarzystów może okazać się bardziej przydatnym rozwiązaniem.

Specyfikacja
Moc: 50W
Lampy: 2 × JJ6L6, 7 × JJECC83 (12AX7)
Kanały: 3
Głośniki: 2 × Celestion G12M
Regulatory: GAIN, LOW, MID, HIGH,
VOLUME (wspólne dla kanału 1 i 2),
GAIN, LOW, MID, HIGH, VOLUME
(kanał 3), PRESENCE, RESONANCE, REVERB, POWER LEVEL
Przyłącza: INSERT, HEADPHONES, MIDI IN, FOOTSWITCH, SEND, RETURN, PREAMP OUT, SPEAKER OUT (4/8/16 Ohm)
Wyposażenie: 4-przyciskowy footswitch, kółka
Wymiary: 70 × 30,4 × 63,5 cm (bez kółek)
Waga: 38,1 kg. 

Parametry i specyfikacje

Zastosowanie

Typ głośnika


Funkcje

Liczba kanałów

3

Głośniki


Właściwości

Moc


Wejścia i wyjścia

USB

Nie

Wyjście DI

Nie


Efekty

Reverb

Tak


Zasilanie

Moc(Watt)

50

Zasilacz

240V


Akcesoria

Zasilacz w zestawie

Nie


Kraj

Kraj pochodzenia

Chiny


Zalecane akcesoria