Kod produktu: 210525 | ID: 201073
W 2006 roku światło dzienne ujrzał pierwszy model ESP RZK-1 sygnowany nazwiskiem Richarda Zvena Kruspe. Od początku procesu powstawania instrumentu Richard myślał nad koncepcją oryginalnego designu gitary, która wyglądałaby, jakby wyciągnięto ją prosto z ognia. We współpracy z designerem Rammsteina, Janem Adlerem, gitarzysta opracował konkretny projekt "spalonej" gitary z dodatkowymi, krwawymi zadrapaniami. Oparty na modelu Eclipse instrument jako prototyp pierwsze testy przeszedł na trasie zespołu w 2009 roku. Rok później, po długich poszukiwaniach i eksperymentach, firma ESP przedstawiła nowy, sygnowany model RZK-2 Burnt.
ESP RZK-2 posiada specyfikację sprzętową znaną z poprzedniej wersji
modelu, a podstawową zmianą jest kształt zapożyczony z modelu Eclipse
połączony z unikalnym wykończeniem typu "Burnt". Kształt gitary jest
nieco większą wersją klasycznego Les Paula z ostro wykończonym rogiem
przy wcięciu. Niesamowity lakier, który do złudzenia imituje spaloną
gitarę, utrzymany jest w kremowej tonacji pośrodku korpusu przechodzącej
w brązowoczarną przypalankę na brzegach. Czerwone, głębokie zadrapania
dobrze komponują się z całością, podkreślając poważny i drapieżny wygląd
gitary.
Korpus wykonany jest z olchy, a z uwagi na konstrukcję
neck-thru-body przez środek biegnie też klon przechodzący dalej w gryf
instrumentu. Starannie selekcjonowane drewno, wykorzystane do budowy
gitary, jest oczywiście najwyższej klasy. Boki oraz tył wykończone są
czarnym satynowym lakierem. Z tyłu znajduje się metalowa, obrotowa
klapka utrzymująca baterię 9 V zasilającą układ pickupów. Jest to bardzo
wygodne rozwiązanie umożliwiające szybką wymianę baterii bez
konieczności odkręcania śrubek. Mostek gitary to dwustronna, ruchoma
konstrukcja Floyd Rose Tremolo z wciskanym i przykręcanym nakrętką
ramieniem. Wysokość mostka regulowana jest dwoma skrajnymi trzpieniami
wkręconymi w korpus, a każda ze strun ma oddzielną regulację menzury
oraz strojenia za pomocą jednego z sześciu mikrostroików.
Będący
częścią korpusu gryf wykonany jest z klonu i ma bardzo wygodny profil
typu Thin U. Na palisandrowej podstrunnicy, otoczonej białym bindingiem,
precyzyjnie nabito 24 progi extra jumbo. Pozycje na podstrunnicy
oznaczone są powiększającymi się w kierunku główki markerami z masy
perłowej o kształcie zmodyfikowanych nieco krzyży. Szyjka w miejscu
zamontowania blokady strun ma szerokość 42 mm, a menzura wynosi
standardowe "fenderowskie" 648 mm. Na zapożyczonej od Gibsona, lekko
unowocześnionej główce zamontowano z obu stron klucze firmy Gotoh w
układzie 3+3. Lakier wykończony jest tą samą metodą jak na korpusie, a
nazwa modelu RZK II wykonana jest w postaci czerwonych zadrapań, znanych
już z płyty wierzchniej. Na szczycie naklejone jest efektowne, metalowe
logo firmy, a otwór pręta regulacyjnego jest zasłonięty czarną płytką z
nazwą sygnatury instrumentu.
Podobnie jak w modelu RZK-1
zastosowano tu parę aktywnych przetworników EMG-81 umieszczonych w
metalowych, wykończonych matowo puszkach. Pickupy EMG-81, oparte na
magnesach ceramicznych, oferują największy sygnał wyjściowy spośród
aktywnych humbuckerów firmy, a sztabkowy magnes nie powoduje strat
sygnału przy podciąganiu ESP RZK-2 to instrument, który musi dostarczyć
nawet ekstremalnie mocnych przesterowań, i tu sprawdza się znakomicie.
Brzmienie przesteru na pickupie przy mostku jest agresywne, dynamiczne, z
bardzo dobrym sustainem strun. Układ elektryczny tworzy jeszcze
3-pozycyjny przełącznik umieszczony na górnym rogu gitary oraz wspólny
potencjometr głośności VOLUME. Wszystkie elementy osprzętu gitary są
chromowane, a instrument standardowo dostarczany jest w wysokiej jakości
futerale ESP. W środku znajdziemy również certyfikat oraz kluczyki
regulacyjne wraz z zaczepami paska typu Strap-Lock.
ESP RZK-2 to
gitara z najwyższej półki, obowiązkiem jest więc sprawdzenie brzmienia
na sucho. Tu zresztą nic nie trzeba testować, bo po wzięciu instrumentu
do ręki od razu poczujemy klasę użytego drewna. Klarowny, wyrównany,
bardzo dynamiczny i sprężysty sound jest jednym z najlepszych, jaki
miałem okazję usłyszeć. Bardzo dobry sustain zwiększony jest jeszcze
przez konstrukcję neck-thru-body. Bardzo mocne przetworniki aktywne
EMG-81 oraz design i sygnatura znanego z ciężkich, metalowych riffów
muzyka dosyć konkretnie określają przeznaczenie gitary.
Specyfikacja
- konstrukcja: neck-thru-body
- korpus: olcha
- gryf: klon
- podstrunnica: palisander
- profil gryfu: Thin U
- szerokość siodełka: 42 mm
- progi: 24 extra jumbo
- menzura: 25,5" (648 mm)
- mostek: Floyd Rose Original
- klucze: Gotoh
- układ elektryczny: przetworniki E MG-81 (mostek i gryf), przełącznik 3-poz., potencjometr VOLUME
- wykończenie: Burnt, chromowany osprzęt
- wyposażenie: twardy futerał E SP, zestaw kluczy regulacyjnych.
Parametry i specyfikacje
Przełącznik
Maszynki do strojenia
Preferowana ręka
Kolor
Konfiguracja przetworników
Liczba progów
Profil gryfu
Przetworniki
Mostek/tremolo
Kolor według producenta
Distressed and Burnt
Gryf
Podstrunnica
Wykończenie
Osprzęt
Futerał/pokrowiec w cenie
Menzura (mm)
Szerokość gryfu (mm)
Kraj pochodzenia
Chiny
Ocena całkowita oparta o 2 recenzjach uzytkownika: