Roland AIRA MX-1 Mikser cyfrowy
Kod produktu: MX-1 | ID: 219803
18-kanałowy Performance Mixer z sekcją Step-Sequenced FX, Transport i Tempo. MX-1 Mix Performer łączy razem twoje syntezatory, maszyny perkusyjne, pętle, ścieżki DAW i wiele innych w jeden zoptymalizowany dla występów instrument miksujący. Łącząc elementy miksera, kontrolera, interfejsu audio i efektora opartego na step sequencerze, MX-1 zaprojektowany jest jako centrum dowodzenia twojego elektronicznego zestawu. To jest mikser, na którym możesz zagrać muzykę i wykonać wiele więcej.
- 18 kanałowy mikser wykonawcy z sekcją FX zasilaną step sequencerem, z sekcją transport i kontrolą tempa
- Trzy rodzaje opartych na step-sequencer Beat FX (Filter, Side Chain, Slicer) z przyciskami w stylu TR
- Sześć rodzajów Master FX (48 wariacji) z olbrzymim kółkiem kontrolnym
- Beat FX i Master FX mogą być zaaplikowane na każde oddzielnie lub wszystkie wejścia; Beat FX dla każdego kanału
- Tryb Combi zmienia rytmicznie Master FX używając step-sequencer
- Cztery porty AIRA Link USB wspierają audio, MIDI, synchronizację i zasilanie (na Port 3) dla sprzętu AIRA
-
Tryb Mix zapewnia sześć kanałów analogowych, jeden cyfrowy kanał stereo
i cztery kanały AIRA stereo oraz dwa kanały PC poprzez mikser i FX
- Tryb External zapewnia 18 kanałów z programu DAW poprzez mikser i FX (wszystkie wejścia bezpośrednie w DAW)
- Tryb Control Surface dla pełnej kontroli DAW poprzez MIDI
- DJ-styl cue monitoring, szybkie mute, i sześć krzywych fadera na kanał
- Na każdym kanale gałka Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami EQ, filtrami i izolatorami
- Transport i tempo sterowane z dokładnością, shuffle i funkcją tap-tempo
- Błyskawicznie zapisuje i przywołuje kompletne ustawienia, w tym wszystkie konfiguracje FX
Miksowanie
Z
sześcioma analogowymi wejściami, czterema portami AIRA Link USB,
cyfrowym I/O, złączami send i return oraz możliwością streamowania 18
kanałów do i z DAW, MX-1 to podręczny mikser dźwięku z różnego rodzaju
źródeł. To nie jest typowy mikser. Suwaki cechuje płynna praca, a każdy
może mieć wybraną jedną z sześciu krzywych głośności jakie są dostępne.
Na każdym kanale znajdziemy gałkę Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami
filtrów oraz wielu EQ i isolatorów. Klawisze mute są tak ułożone, by był
do nich szybki dostęp, a suwaki mają podświetlenie LED i widać ich
ustawienia nawet na zaciemnionych scenach. Poprzez złącze słuchawkowe, w
stylu DJskim można płynne „cue" miksować dowolne źródła, w odpowiednim
momencie wrzucając ścieżkę do beatu. Wygodę pracy zapewniają oddzielne
pokrętła głośności dla wyjść master i słuchawek oraz z płynnie
działający i jasno świecący wskaźnik poziomów. Wszystkie ustawienia
łącznie z efektami mogą być zapisane i błyskawicznie przywoływane.
Dramaturgia. Rytmizacja. Realizacja zamierzonego efektu
Wszyscy
wiedzą, że efekty pełnią olbrzymią rolę w tworzeniu unikalnej wibracji i
zdefiniowanego brzmienia. MX-1 pozwala na używanie efektów w nowy
interesujący sposób. Efekty w MX-1 nie tylko brzmią świetnie, ale są też
zaprojektowane do rytmicznej manipulacji dźwiękiem poprzez wbudowany
interfejs w stylu sequencera krokowego z maszyn TR. Oprócz wysyłki aux
dla efektów zewnętrznych, każdy kanał posiada własny Beat FX zawierający
Filter, Side Chain i Slicer. Można je aplikować używając szesnasto
krokowego sequencera krokowego jak w TR, ze sterowaniem przyciskami jak w
kultowych maszynach perkusyjnych Rolanda. Pozwala to na niezależne
nałożenie filtra, efektu ducking i/lub slice na każdy kanał, tworząc
niezapomniane rytmiczne wariacje, polirytmiczność i różne intrygujące
groovey. Beat FX może być włączony w locie poprzez dedykowane
podświetlane przyciski na kanałach. Sześć rodzajów Master FX, każdy z
wieloma odmianami, dodają ostrości i wyrazistości dla każdego sygnału.
Duże kółko kontrolne pozwala na dokładne sterowanie parametrami. Master
FX może być również sterowany przez step sequencer z wieloma różnymi
kombinacjami, dla stworzenia imponujących przejść i zmian w utworze.
Uwielbia komputery, ale cieszy się też samodzielną pracą
Komputery
odgrywają olbrzymią rolę w produkcji muzyki i ta rola stale rośnie. Ale
nie zawsze są dobrze zintegrowane z innymi instrumentami na żywo,
wymagają własnego interfejsu audio i kontrolera. MX-1 rozwiązuje ten
problem poprzez jego możliwość pracowania w trzech różnych trybach. W
trybie Control Surface, MX-1 może zsynchronizować się z komputerem i
działać jako wysokiej jakości kontroler MIDI dla DAW. Świetnie! Ale
dzięki trybowi Mixer jest jeszcze bardziej interesujący, ponieważ
miksuje sygnały wszystkich podłączonych źródeł dźwięku, w tym analogowe i
cyfrowe, sprzęt AIRA, ...i np. wyjścia z komputera. Kiedy na pokładzie
jest już dedykowane wejście stereo dla komputera, możesz też wysłać
dźwięk z komputera na kanały USB 1 do 4, jeśli żaden sprzęt nie jest
podłączony do portów USB AIRA Link. Bardzo świetnie! W trybie External,
MX-1 może wysyłać wszystkie jego wejścia bezpośrednio do DAW, działając
jako wysokiej jakości interfejs audio. W tym samym czasie może miksować
18 kanałów przesyłanych z komputerowego DAW, wrzucając je pod fadery na
MX-1. Dzięki temu można wykorzystać nagrywanie, odpalanie klipów, efekty
i funkcje miksera DAW razem z wbudowanym w MX-1 „cue" monitorowaniem,
synchronizowaniem i miksowaniem z efektami zoptymalizowanymi do
występów. To już jest niezłe zamieszanie! Więc zatrzymaj się na chwilę i
wyobraź sobie te możliwości. MX-1 daje mnóstwo radości przy muzykowaniu
z komputerem, ale też kiedy jest używany bez komputera. Zatem czy
wykorzystasz go jako kontroler dla DAW, czy do grania kompletnie bez
komputera, zawsze dobrze jest mieć pod ręką MX-1.
Podłącz i zsynchronizuj
MX-1
daje tak wiele radości podczas grania, że z pewnością będziesz chciał
do niego podłączyć wiele rzeczy. Cztery indywidualne wejścia Jack
1/4-cala to możliwość podpięcia dowolnego rodzaju instrumentu, a
stereofoniczne wejście Jack 1/8-cala będzie idealne dla smartphonów,
tabletów i innych gadżetów. Na pokładzie są też cztery porty USB AIRA
Link, do których bezpośrednio podłącza się sprzęt AIRA. Z pełnym
wykrywaniem, porty AIRA Link USB przesyłają audio, MIDI i synchronizację
poprzez jeden kabel USB. Jeden z tych portów zapewnia zasilanie dla
kompatybilnych urządzeń jak TB-3 lub Touch Bassline lub VT-3 Voice
Transformer. AIRA Link zmniejsza ilość kabli stosowanych do połączeń i
sprawia, że podłączanie jest szybkie i proste. MX-1 ułatwia muzykowanie
dając sterowanie nad start, stop, tempo i timing. Zsynchronizuj zestaw
sprzętu muzycznego poprzez MIDI lub AIRA Link. Kontroluj wszystko z
jasno podświetlonymi przyciskami start/stop w stylu TR i dużym pokrętłem
pozwalającym na dokładną regulację, sterowanie shuffle plus funkcja
tap.
Mikser. Wymyślony ponownie jako instrument
MX-1 jest
bardzo wytrzymały, a przy tym elastyczny w zastosowaniach i daje wiele
opcji miksowania i sterowania efektami. Pozwala na szybkie operowanie
miksem i efektami dzięki bezpośredniemu dostępowi i intuicyjnemu
panelowi. Zaprojektowano go do grania na żywo jak wszystkie sprzęty
AIRA, bez zbędnego ekranu z menu i nawarstwionymi funkcjami
spowalniającymi pracę.
Specyfikacja
Tempo 40-300
Pamięć scen 16 x 4 (Bank A, B)
BEAT FX
FILTER: 5 typów
SIDE CHAIN: 5 typów
SLICER: 5 typów
MASTER FX
DELAY: 8 typów
FILTER: 8 typów
SCATTER: 8 typów
FLANGER: 8 typów
BIT CRUSH: 8 typów
ROLL: 8 typów
MASTERING
10 typów
Liczba kanałów USB Audio Max Input/Output
Próbkowanie: 96 kHz, 48 kHz, 44.1 kHz
Wejścia: 18 kanałów
Wyjścia: 18 kanałów
Przetwarzanie sygnałów
PC interface: 24 bits
AD/DA conversion: 24 bits
Próbkowanie
AD/DA conversion: 96, 48, 44.1 kHz
DIGITAL (IN, OUT): 96, 48, 44.1 kHz
Nominalny poziom wejściowy (zmienny)
Input 1-4: -26- +4 dBu
Input 5/6: -26- +4 dBu
Nominalny poziom wyjściowy
MIX OUT: +4 dBu
Head Room 18 dB
Impedancja wejściowa
Input 1-4: 100 k ohms
Input 5/6: 100 k ohms
Impedancja wyjściowa
MIX OUT: 1 k ohm
PHONES: 24 ohms
Pasmo przenoszenia
96.0 kHz: 20 Hz-40 kHz (+0/-2 dB)
48.0 kHz: 20 Hz-22 kHz (+0/-2 dB)
44.1 kHz: 20 Hz-20 kHz (+0/-2 dB)
Zakres dynamiki
AD block INPUT 1-4: 100 dB typ.
AD block INPUT 5/6: 100 dB typ.
DA block MIX OUT: 108 dB typ.
Złącza
PHONES jack: 1/4-inch stereo phone type
MIX OUT (L/MONO, R) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 1-4 (L/MONO, R/MONO) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 5/6 jack: Stereo miniature phone type
AUX RETURN (L, R) jacks: RCA phono type
AUX SEND (L, R) jacks: RCA phono type
USB FUNCTION Port: USB type B (Audio, Midi)
USB HOST 1-4 ports: USB type A (Audio, Midi, for only TB-3/VT-3/TR-8/SYSTEM-1)
USB HOST 3 port can supply USB Bus power
COAXIAL IN/OUT jack
MIDI (IN, OUT) connectors
DC IN jack
Interfejs
Hi-Speed USB
Digital input, output: Coaxial type (conforms to IEC60958)
MIDI IN/OUT
Zasilanie
Zasilacz AC
Pobór prądu 1.7 A
Akcesoria
Owner's manual angielski
Leaflet "USING THE UNIT SAFELY"
Zasilacz AC
Ableton Live Lite Serial Number Card
Rozmiar i waga 400 mm x 264 mm x 65 mm; 1.81 kg
Parametry i specyfikacje
Liczba wejść
Zasilanie Phantom
Możliwość zamontowania w racku
Wejścia analogowe
6
Wyjścia analogowe
4
S/PDIF
Tak
Zasilacz
240V
Zasilacz w zestawie
Nie
Kraj pochodzenia
Chiny
Zalecane akcesoria
Ocena całkowita oparta o 1 recenzji użytkownika: