cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Sprzedaż zakończona

Roland AIRA MX-1 Mikser cyfrowy

5
18-kanałowy Performance Mixer z sekcją Step-Sequenced FX, Transport i Tempo. MX-1 Mix Performer łączy razem twoje syntezatory, maszyny perkusyjne, pętle, ścieżki DAW i wiele innych w jeden zoptymalizowany dla występów instrument miksujący. Łącząc...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty. Zalecamy wybranie alternatywnego produktu.
Wybierz alternatywę (4)
Mikser cyfrowy Roland AIRA MX-1 Mikser cyfrowy

Roland AIRA MX-1 Mikser cyfrowy

Wybierz alternatywę (4)

Kod produktu: MX-1 | ID: 219803

Roland AIRA MX-1 Mikser cyfrowy

18-kanałowy Performance Mixer z sekcją Step-Sequenced FX, Transport i Tempo. MX-1 Mix Performer łączy razem twoje syntezatory, maszyny perkusyjne, pętle, ścieżki DAW i wiele innych w jeden zoptymalizowany dla występów instrument miksujący. Łącząc elementy miksera, kontrolera, interfejsu audio i efektora opartego na step sequencerze, MX-1 zaprojektowany jest jako centrum dowodzenia twojego elektronicznego zestawu. To jest mikser, na którym możesz zagrać muzykę i wykonać wiele więcej.

- 18 kanałowy mikser wykonawcy z sekcją FX zasilaną step sequencerem, z sekcją transport i kontrolą tempa
- Trzy rodzaje opartych na step-sequencer Beat FX (Filter, Side Chain, Slicer) z przyciskami w stylu TR
- Sześć rodzajów Master FX (48 wariacji) z olbrzymim kółkiem kontrolnym
- Beat FX i Master FX mogą być zaaplikowane na każde oddzielnie lub wszystkie wejścia; Beat FX dla każdego kanału
- Tryb Combi zmienia rytmicznie Master FX używając step-sequencer
- Cztery porty AIRA Link USB wspierają audio, MIDI, synchronizację i zasilanie (na Port 3) dla sprzętu AIRA
- Tryb Mix zapewnia sześć kanałów analogowych, jeden cyfrowy kanał stereo i cztery kanały AIRA stereo oraz dwa kanały PC poprzez mikser i FX
- Tryb External zapewnia 18 kanałów z programu DAW poprzez mikser i FX (wszystkie wejścia bezpośrednie w DAW)
- Tryb Control Surface dla pełnej kontroli DAW poprzez MIDI
- DJ-styl cue monitoring, szybkie mute, i sześć krzywych fadera na kanał
- Na każdym kanale gałka Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami EQ, filtrami i izolatorami
- Transport i tempo sterowane z dokładnością, shuffle i funkcją tap-tempo
- Błyskawicznie zapisuje i przywołuje kompletne ustawienia, w tym wszystkie konfiguracje FX

Miksowanie
Z sześcioma analogowymi wejściami, czterema portami AIRA Link USB, cyfrowym I/O, złączami send i return oraz możliwością streamowania 18 kanałów do i z DAW,  MX-1 to podręczny mikser dźwięku z różnego rodzaju źródeł. To nie jest typowy mikser. Suwaki cechuje płynna praca, a każdy może mieć wybraną jedną z sześciu krzywych głośności jakie są dostępne. Na każdym kanale znajdziemy gałkę Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami filtrów oraz wielu EQ i isolatorów. Klawisze mute są tak ułożone, by był do nich szybki dostęp, a suwaki mają podświetlenie LED i widać ich ustawienia nawet na zaciemnionych scenach. Poprzez złącze słuchawkowe, w stylu DJskim można płynne „cue" miksować dowolne źródła, w odpowiednim momencie wrzucając ścieżkę do beatu. Wygodę pracy zapewniają oddzielne pokrętła głośności dla wyjść master i słuchawek oraz z płynnie działający i jasno świecący wskaźnik poziomów. Wszystkie ustawienia łącznie z efektami mogą być zapisane i błyskawicznie przywoływane.

Dramaturgia. Rytmizacja. Realizacja zamierzonego efektu
Wszyscy wiedzą, że efekty pełnią olbrzymią rolę w tworzeniu unikalnej wibracji i zdefiniowanego brzmienia. MX-1 pozwala na używanie efektów w nowy interesujący sposób. Efekty w MX-1 nie tylko brzmią świetnie, ale są też zaprojektowane do rytmicznej manipulacji dźwiękiem poprzez wbudowany interfejs w stylu sequencera krokowego z maszyn TR. Oprócz wysyłki aux dla efektów zewnętrznych, każdy kanał posiada własny Beat FX zawierający Filter, Side Chain i Slicer. Można je aplikować używając szesnasto krokowego sequencera krokowego jak w TR, ze sterowaniem przyciskami jak w kultowych maszynach perkusyjnych Rolanda. Pozwala to na niezależne nałożenie filtra, efektu ducking i/lub slice na każdy kanał, tworząc niezapomniane rytmiczne wariacje, polirytmiczność i różne intrygujące groovey. Beat FX może być włączony w locie poprzez dedykowane podświetlane przyciski na kanałach. Sześć rodzajów Master FX, każdy z wieloma odmianami, dodają ostrości i wyrazistości dla każdego sygnału. Duże kółko kontrolne pozwala na dokładne sterowanie parametrami. Master FX może być również sterowany przez step sequencer z wieloma różnymi kombinacjami, dla stworzenia imponujących przejść i zmian w utworze.

Uwielbia komputery, ale cieszy się też samodzielną pracą
Komputery odgrywają olbrzymią rolę w produkcji muzyki i ta rola stale rośnie. Ale nie zawsze są dobrze zintegrowane z innymi instrumentami na żywo, wymagają własnego interfejsu audio i kontrolera. MX-1 rozwiązuje ten problem poprzez jego możliwość pracowania w trzech różnych trybach. W trybie Control Surface, MX-1 może zsynchronizować się z komputerem i działać jako wysokiej jakości kontroler MIDI dla DAW. Świetnie! Ale dzięki trybowi Mixer jest jeszcze bardziej interesujący, ponieważ miksuje sygnały wszystkich podłączonych źródeł dźwięku, w tym analogowe i cyfrowe, sprzęt AIRA, ...i  np. wyjścia z komputera. Kiedy na pokładzie jest już dedykowane wejście stereo dla komputera, możesz też wysłać dźwięk z komputera na kanały USB 1 do 4, jeśli żaden sprzęt nie jest podłączony do portów USB AIRA Link. Bardzo świetnie! W trybie External, MX-1 może wysyłać wszystkie jego wejścia bezpośrednio do DAW, działając jako wysokiej jakości interfejs audio. W tym samym czasie może miksować 18 kanałów przesyłanych z komputerowego DAW, wrzucając je pod fadery na MX-1. Dzięki temu można wykorzystać nagrywanie, odpalanie klipów, efekty i funkcje miksera DAW razem z wbudowanym w MX-1 „cue" monitorowaniem, synchronizowaniem i miksowaniem z efektami zoptymalizowanymi do występów. To już jest niezłe zamieszanie! Więc zatrzymaj się na chwilę i wyobraź sobie te możliwości. MX-1 daje mnóstwo radości przy muzykowaniu z komputerem, ale też kiedy jest używany bez komputera. Zatem czy wykorzystasz go jako kontroler dla DAW, czy do grania kompletnie bez komputera, zawsze dobrze jest mieć pod ręką MX-1.

Podłącz i zsynchronizuj
MX-1 daje tak wiele radości podczas grania, że z pewnością będziesz chciał do niego podłączyć wiele rzeczy. Cztery indywidualne wejścia Jack 1/4-cala to możliwość podpięcia dowolnego rodzaju instrumentu, a stereofoniczne wejście Jack 1/8-cala  będzie idealne dla smartphonów, tabletów i innych gadżetów. Na pokładzie są też cztery porty USB AIRA Link, do których bezpośrednio podłącza się sprzęt AIRA. Z pełnym wykrywaniem, porty AIRA Link USB przesyłają audio, MIDI i synchronizację poprzez jeden kabel USB. Jeden z tych portów zapewnia zasilanie dla kompatybilnych urządzeń jak TB-3 lub Touch Bassline lub VT-3 Voice Transformer. AIRA Link zmniejsza ilość kabli stosowanych do połączeń i sprawia, że podłączanie jest szybkie i proste. MX-1 ułatwia muzykowanie dając sterowanie nad start, stop, tempo i timing. Zsynchronizuj zestaw sprzętu muzycznego poprzez MIDI lub AIRA Link. Kontroluj wszystko z jasno podświetlonymi przyciskami start/stop w stylu TR i dużym pokrętłem pozwalającym na dokładną regulację, sterowanie shuffle plus funkcja tap.

Mikser. Wymyślony ponownie jako instrument
MX-1 jest bardzo wytrzymały, a przy tym elastyczny w zastosowaniach i daje wiele opcji miksowania i sterowania efektami. Pozwala na szybkie operowanie miksem i efektami dzięki bezpośredniemu dostępowi i intuicyjnemu panelowi. Zaprojektowano go do grania na żywo jak wszystkie sprzęty AIRA, bez zbędnego ekranu z menu i nawarstwionymi funkcjami spowalniającymi pracę.

Specyfikacja
Tempo 40-300
Pamięć scen 16 x 4 (Bank A, B)
BEAT FX

FILTER: 5 typów
SIDE CHAIN: 5 typów
SLICER: 5 typów

MASTER FX

DELAY: 8 typów
FILTER: 8 typów
SCATTER: 8 typów
FLANGER: 8 typów
BIT CRUSH: 8 typów
ROLL: 8 typów

MASTERING
10 typów
Liczba kanałów USB Audio Max Input/Output
Próbkowanie: 96 kHz, 48 kHz, 44.1 kHz
Wejścia: 18 kanałów
Wyjścia: 18 kanałów
Przetwarzanie sygnałów
PC interface: 24 bits
AD/DA conversion: 24 bits
Próbkowanie
AD/DA conversion: 96, 48, 44.1 kHz
DIGITAL (IN, OUT): 96, 48, 44.1 kHz

Nominalny poziom wejściowy (zmienny)
Input 1-4: -26- +4 dBu
Input 5/6: -26- +4 dBu

Nominalny poziom wyjściowy
MIX OUT: +4 dBu
Head Room 18 dB

Impedancja wejściowa
Input 1-4: 100 k ohms
Input 5/6: 100 k ohms

Impedancja wyjściowa
MIX OUT: 1 k ohm
PHONES: 24 ohms

Pasmo przenoszenia
96.0 kHz: 20 Hz-40 kHz (+0/-2 dB)
48.0 kHz: 20 Hz-22 kHz (+0/-2 dB)
44.1 kHz: 20 Hz-20 kHz (+0/-2 dB)

Zakres dynamiki
AD block INPUT 1-4: 100 dB typ.
AD block INPUT 5/6: 100 dB typ.
DA block MIX OUT: 108 dB typ.

Złącza
PHONES jack: 1/4-inch stereo phone type
MIX OUT (L/MONO, R) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 1-4 (L/MONO, R/MONO) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 5/6 jack: Stereo miniature phone type
AUX RETURN (L, R) jacks: RCA phono type
AUX SEND (L, R) jacks: RCA phono type
USB FUNCTION Port: USB type B (Audio, Midi)
USB HOST 1-4 ports: USB type A (Audio, Midi, for only TB-3/VT-3/TR-8/SYSTEM-1)
USB HOST 3 port can supply USB Bus power
COAXIAL IN/OUT jack
MIDI (IN, OUT) connectors
DC IN jack

Interfejs
Hi-Speed USB
Digital input, output: Coaxial type (conforms to IEC60958)
MIDI IN/OUT

Zasilanie
Zasilacz AC
Pobór prądu 1.7 A

Akcesoria
Owner's manual angielski
Leaflet "USING THE UNIT SAFELY"
Zasilacz AC
Ableton Live Lite Serial Number Card

Rozmiar i waga 400 mm x 264 mm x 65 mm; 1.81 kg 

Parametry i specyfikacje

Funkcje

Liczba wejść

18

Zasilanie Phantom

Nie


Właściwości

Możliwość zamontowania w racku

Nie


Wejścia i wyjścia

Wejścia analogowe

6

Wyjścia analogowe

4

S/PDIF

Tak


Zasilanie

Zasilacz

240V


Akcesoria

Zasilacz w zestawie

Nie


Kraj

Kraj pochodzenia

Chiny


Zalecane akcesoria

Ocena całkowita oparta o 1 recenzji użytkownika:

5

Radek Š.

Ogólne wrażenie

Data
27.12.2017

unikátní mix na trhu