Kod produktu: FIREFACE-802 | ID: 230918
To nowy interfejs RME, będący kolejną wersją cieszącego się niezwykłą renomą, legendarnego modelu Fireface 800. Dostępne 60 kanałów audio, high-endowe przedwzmacniacze mikrofonowe, referencyjne konwertery, pełna sekcja efektów i praca w trybie do 192 kHz stanowią podstawę dla jeszcze większej ilości funkcji, takich jak ultraniska latencja przy pracy przez USB lub FireWire i legendarne, niezwykle stabilne sterowniki RME. Aktywna redukcja jittera, indywidualna zmiana poziomów referencyjnych dla wszystkich wejść i wyjść, pełna funkcjonalność w trybie samodzielnym, unikalny zestaw wskaźników i analizatorów RME DIGICheck i te same funkcje dla komputerów Windows i Mac. TotalMix FX, czyli najwyższej klasy cyfrowy mikser i router sygnałowy RME, z dwoma potężnymi układami DSP i zintegrowanymi modułami korekcji, dynamiki, efektami Reverb/Echo dla sygnałów do 192 kHz, i zintegrowany kontroler odsłuchu.
Zawrotny zestaw funkcji obejmuje także opcjonalny tryb Class
Compliant i obsługę TotalMix FX dla iPad’a, czyli aplikacji RME
pozwalającą w całości sterować 802 z poziomu iPada, bez konieczności
podłączania komputera. W tej, łatwej w obsłudze aplikacji dostępne są
wskaźniki poziomów wszystkich 90 kanałów i szyn efektowych, widoki
różnych ustawień oraz pełna obsługa wszystkich funkcji.
Fireface
802 to kompleksowe i profesjonalne urządzenie do pracy z dźwiękiem,
wszechstronne studio zamknięte w obudowie w standardzie 19”. Interfejs
zaprojektowany dla osób, które nie uznają żadnych kompromisów w
kwestiach brzmienia, a oczekują stabilności i ultra-niskiej latencji
oraz zestawu jedynych w swoim rodzaju, profesjonalnych funkcji. To
kolejny, przełomowy interfejs od RME, oferujący wszystko, co najlepsze a
nawet jeszcze więcej.
Wejścia i Wyjścia
Fireface 802 obsługuje 60 kanałów audio: 30 kanałów wejściowych i 30 wyjściowych.
Wszystkich
torów wejścia i wyjścia można używać w tym samym czasie. Na osobnych 30
ścieżkach można nagrywać sygnały z maksymalnie 12 kanałów analogowych i
18 kanałów cyfrowych.
Analogowe wejścia i wyjścia. W Fireface 802 dostępnych jest 12 wejść i 12 wyjść analogowych.
12
Wejść. Z tyłu: 8 symetrycznych wejść na złączach TRS na tylnym panelu, z
przodu: 4 wejścia XLR z przedwzmacniaczami
mikrofonowo/instrumentalnymi.
12 Wyjść. Na panelu tylnym: 8
symetrycznych wyjść na złączach TRS. Na panelu przednim: Dwa wyjścia
słuchawkowe TRS stereo zapewniające głośny sygnał nawet w słuchawkach o
wysokiej impedancji [tory 9/10 i 11/12].
Jakość dźwięku. Tak samo
jak inne urządzenia RME, Fireface 802 oparto na doskonałym układzie
analogowym połączonym z najnowszą technologią w dziedzinie przetwarzania
cyfrowego. Cechą wszystkich symetrycznych wejść/wyjść TRS i XLR, a
także obu wyjść słuchawkowych jest wybitnie niski poziom szumów i
zniekształceń. Zgodnie z najlepszą tradycją i filozofią produktów RME
przetworniki i przedwzmacniacze nie mają „swojego brzmienia”, nie dodają
ani nie usuwają nic z sygnału źródłowego przenosząc go w postaci
pierwotnej.
Wyposażone w najnowsze, nisko-latencyjne konwertery A/C i
C/A wszystkie wejścia i wyjścia przetwarzają sygnał z częstotliwością
próbkowania do 192 kHz, oferując przy odtwarzaniu dynamikę na poziomie
118 dBA – nawet dla dwóch wyjść słuchawkowych. Dzięki specjalnej
technologii wyjścia słuchawkowe dostarczają sygnał o wysokim poziomie,
nieważne czy korzystamy ze słuchawek o wysokiej czy niskiej impedancji.
Oprócz
efektywnej redukcji jittera najnowsza technologia RME SteadyClock
zapewnia najwyższej jakości konwersję sygnałów AC/CA, nawet przy
synchronizacji do zewnętrznego urządzenia cyfrowego.
Dla każdego
wejścia i wyjścia można indywidualnie ustawić jeden z następujących
poziomów używanych w profesjonalnych studiach: -10 dBV, +4 dBu, HiGain
[odpowiadają +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu na pełnej skali cyfrowej].
Wszystkie wyjścia można wykorzystać do bezpośredniego monitoringu ASIO
[ASIO Direct Monitoring].
Przedwzmacniacze
mikrofonowo–instrumentalne. Interfejs 802 wyposażono w cztery
przezroczyste brzmieniowo przedwzmacniacze z przetwornikami
zapewniającymi niską latencję.
W roli przedwzmacniaczy mikrofonowych i
instrumentalnych w 802 zastosowano klasyczny, hi-endowy preamp OctaMic
II, który spełnia najwyższe wymagania dźwiękowe i jest został
zaprojektowany z myślą o profesjonalnych zastosowaniach, takich jak
nagrania koncertów muzyki klasycznej. Symetryczny układ przedwzmacniacza
imponuje ekstremalnie niskim poziomem zniekształceń, doskonałym
współczynnikiem odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską
charakterystyką przetwarzania. Takie rozwiązanie daje gwarancję wiernego
przekazu i wzmocnienia wszelkiego rodzaju dźwięków, czy chodzi o sygnał
ze sceny o wysokim natężeniu, czy typowe sygnały studyjne na niższym
poziomie, z instrumentów o wysokiej impedancji bądź z mikrofonów
dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych.
Poziom wzmocnienia
regulowany za pomocą potencjometrów na przednim panelu można ustawić
indywidualnie dla każdego z przedwzmacniaczy do wartości 60 dB i w
zakresie 54 dB.
Z przodu interfejsu znajdują się cztery wejścia na
symetrycznych złączach combo XLR/TS, działające też jako wejścia Hi-Z.
Bezpośrednio można podłączyć do nich cztery gitary lub inne instrumenty -
nie potrzeba do tego dodatkowego sprzętu.
Dla każdego kanału
dostępne jest zasilanie fantomowe 48 V, można też przełączyć wejście do
trybu instrumentalnego. Kontrolę aktualnych ustawień interfejsu
ułatwiają diody LED sygnalizujące aktywność sygnału, poziom szczytowy
[clip], włączone zasilanie fantomowe i aktywne wejście TS.
Fireface
802 to wszechstronne urządzenie, którego funkcje zgodnie z tradycją RME
można poszerzyć o dodatkowe elementy systemu dźwiękowego. Do podłączenia
dodatkowych przedwzmacniaczy lub większej ilości wejść analogowych
służą podwójne wejścia/wyjścia optyczne ADAT umieszczone z tyłu
interfejsu.
Cyfrowe wejścia i wyjścia
AES/EBU: Fireface 802 wyposażono w jedno profesjonalne wejście/wyjście AES/EBU obsługujące sygnał do 192 kHz.
ADAT:
Dwa 8-kanałowe wejścia/wyjścia ADAT umożliwiają podłączenie dwóch
dodatkowych konwerterów AC/CA lub urządzeń efektowych i konsolet
mikserskich. Oba wejścia/wyjścia ADAT obsługują sygnały o rozdzielczości
próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Jak w przypadku AES/EBU, 16 kanałów
ADAT dostępnych jest razem z torami analogowymi. Przy zastosowaniu
zewnętrznych konwerterów w rodzaju ADI-8 QS, w Fireface 802 można
uzyskać 28 analogowych wejść i wyjść, 20 przy próbkowaniu 96 kHz i 16
dla 192 kHz.
SPDIF: Drugie wejście/wyjście ADAT działa też jako optyczne wejście/wyjście SPDIF, co zwiększa wszechstronność interfejsu.
Word
Clock i MIDI: Wejście i wyjście word clock [złącze BNC] z przełączaną
charakterystyką i wejście/wyjście MIDI uzupełniające listę złączy,
czynią z Fireface 802 profesjonalny system audio o wszechstronnych
możliwościach zastosowania.
Odsłuch pod kontrolą
Fireface 802
to nie tylko doskonały, biurkowy kontroler poziomów odsłuchu -
urządzenie świetnie sprawdza się też jako przełącznik monitorów i
przełącznik źródła z funkcją talkback, w każdym współczesnym studiu,
gdzie używa się komputera do miksowania dźwięków. Ponieważ 802 działa
jako, zazwyczaj stosowany dodatkowo, kontroler odsłuchów, interfejs
pozwala zachować oryginalne brzmienie materiału, gdyż wyjścia sprzętowe
połączone są bezpośrednio z monitorami studyjnymi.
Monitoring
sygnału. Dowolny ze sprzętowych torów wyjściowych można skierować do
wyjścia głównego lub słuchawkowego. Funkcje Talkback, Listenback, Mono,
Dim, Recall i External Input zadziałają wówczas automatycznie, tak jak
powinny, na przypisanych wyjściach.
ARC - zaawansowana kontrola
zdalna. 802 posiada złącze dla opcjonalnego zdalnego kontrolera
[Advanced Remote Control], którym można bezpośrednio sterować
parametrami Volume, DIM, Store, Recall, Mono, Talkback, External Input i
innymi. Przyciski sterownika można także przeprogramować przypisując do
nich indywidualne komendy.
Więcej funkcji
SteadyClock.
Unikalna technologia redukcji jittera gwarantuje niezmiennie perfekcyjną
jakość dźwięku, dzięki czemu urządzenie jest zupełnie niezależne od
jakości zewnętrznych sygnałów zegara. Z racji wydajnej redukcji jittera,
konwertery pracują niezależnie od jakości zewnętrznego sygnału zegara,
zupełnie tak, jakby pracowały cały czas zgodnie z zegarem wewnętrznym – a
to daje gwarancję brzmienia nieskazitelnej jakości!
SteadyClock
pozwala na niezależne sterowanie częstotliwością próbkowania przez
Fireface 802. W panelu ustawień znajdują się pola wyboru najczęściej
używanych na świecie audio i video częstotliwości próbkowania.
ICC.
Funkcja Intelligent Clock Control [ICC] nie tylko pokazuje wszystkie
wartości zegara, ale także pamięta ostatnie działające ustawienie
częstotliwości próbkowania na wypadek błędu w sygnale ze źródła
zewnętrznego. Inne cieszące się renomą funkcje RME takie jak SyncCheck
pozwalają na szybkie wykrycie problemów z zegarem.
DIGICheck. W
ramach Fireface 802 użytkownik otrzymuje unikalny zestaw narzędzi RME do
pomiarów i analizy sygnałów cyfrowych audio. DIGICheck posiada
wielośladowy rejestrator, oblicza poziomy szczytowy i RMS na drodze
sprzętowej, analizuje i wyświetla obraz sygnału na wiele sposobów, w
stereo, w trybie wielokanałowym, wszystkie kanały, surround, spektralnie
i jeszcze więcej.
Zasilacz: Dzięki specjalnemu, wydajnemu układowi
zasilania 802 działa w zakresie napięć od 100V do 240V AC, więc można go
używać na całym świecie. W układzie zasilania znajduje się filtr
liniowy, którego zadaniem jest całkowite zabezpieczenie przed wahaniem
napięć i likwidacja zakłóceń z układu zasilania.
Praca w trybie
samodzielnym. Parametrami Fireface 802 można sterować bezpośrednio z
poziomu iPada, przez MIDI i korzystając z ARC. Dodatkowo, do dyspozycji
jest 6 komórek pamięci, w których na stałe można zapisać aktualne
ustawienia urządzenia. Tym sposobem Fireface 802 działa niezależnie od
komputera. W trybie samodzielnym interfejs może pełnić różne role,
wystarczy wcisnąć jeden przycisk.
Obsługiwane sterowniki
- Windows 8 / 7 / Vista / XP SP2 [32 i 64 bity],
- Apple Mac OS X 10.6 lub wyższy [Core Audio].
Sterowniki Windows i Mac OS X są identyczne w kwestiach funkcjonalności, o ile pozwalają na to możliwości danej platformy.
Dane:
- AC - konwersja analog-cyfra, wejścia liniowe 1-8, panel tylny
Rozdzielczość: 24 bity,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 113 dB RMS nieważone, 116 dBA,
Pasmo przenoszenia przy 44.1 kHz, -0.1 dB: 5 Hz - 20.8 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz - 45.8 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 92 kHz,
Zniekształcenia THD: < -110 dB, < 0.00032 %,
Zniekształcenia THD + N: < -104 dB, < 0.00063 %,
Separacja kanałowa: > 110 dB,
Wejścia: 6.3 mm TRS jack, elektronicznie symetryzowane,
Czułość wejściowa: 8 kOhm niesymetrycznie, 12 kOhm symetrycznie,
Czułość wejściowa przełączana do ust. Lo Gain, +4 dBu, -10 dBV,
Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy Lo Gain: +19 dBu,
Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu.
- wejścia mikrofonowe 9-12, panel przedni
Jak AC, oprócz:
Wejścia: XLR, symetryzowane elektronicznie,
Impedancja wejściowa: 3.4 kOhm,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 116 dBA,
Zakres wzmocnienia: 54 dB,
Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu.
- wejścia instrumentalne 9-12, umieszczone z przodu
Jak AC, oprócz:
Wejścia: 6.3 mm TS jack, niesymetryczne,
Impedancja wejściowa: 800 kOhm,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 115 dBA,
Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +21 dBu.
- CA - konwersja cyfra-analog, wyjścia liniowe 1-8, panel tylny
Dynamika: 115 dB RMS nieważone, 118 dBA,
Pasmo przenoszenia dla 44,1 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 20.8 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 45 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 89 kHz,
Zniekształcenia THD: -104 dB, < 0.00032 %,
Zniekształcenia THD + N: -100 dB, < 0.00063 %,
Separacja kanałowa: > 110 dB,
Wyjście: 6.3 mm TRS jack, serwo-symetryzowane,
Impedancja wyjściowa: 75 Ω,
Poziom wyjściowy z ust. Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy Hi Gain: +19 dBu,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy -10 dBu: +2 dBV.
- CA – wyjścia słuchawkowe stereo [9-12]
Jak CA, oprócz:
Rodzaj wejść: 6.3 mm TRS stereo jack, niesymetryczne,
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, High: +16.8 dBu,
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, Low: +2 dBV,
Impedancja wyjściowa: 30 Ω.
- AES/EBU
2 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992.
- ADAT Optyczne
2 x TOSLINK I/O, format zgodny ze specyfikacją firmy Alesis,
Standard: 2 x 8 kanałów 24 bity, do 48 kHz,
Podwójna prędkość [S/MUX]: 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz,
Poczwórna prędkość [S/MUX4]: 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz,
Poczwórnej prędkości Windows USB: 1 x 2 kanały 24 bity 192 kHz.
- SPDIF optyczne [przez ADAT2]
1 x optyczne, zgodne z IEC 60958.
- word Clock
BNC, zmienne ustawienie.Hz.
Parametry i specyfikacje
Typ
Desktop
Przedwzmacniacz
Zasilanie Phantom
Liczba wyjść
12
Interfejs MIDI
Word Clock
ADAT
Liczba wejść
Częstotliwość próbkowania
FireWire wersja
AES / EBU
MADI
Możliwość zamontowania w racku
Wejścia narzędzia
Wejścia liniowe
Wyjście liniowe (Line-Out)
Wyjście słuchawkowe
S/PDIF
Ethernet
Wejścia analogowe
Wejście mikrofonowe
Wyjścia analogowe
Zawartość paczki
Manual, Software
Zasilacz
Adapter
Zasilacz w zestawie
Tak
Kraj pochodzenia
Niemcy
Zalecane akcesoria
Ocena całkowita oparta o 1 recenzji użytkownika: