Universal Audio Apollo 16
Kod produktu: APOLLO-16 | ID: 223794
Flagowa wersja Apollo dla profesjonalnego studia.Nowy Apollo 16 to nowa zgrabna wersja wysokiej klasy interfejsu firmy UA – dostarczająca jeszcze lepszą jakość dźwięku i brzmienie dające poczucie analogowego nagrywania. Ten interfejs 18 x 20 na Thunderbolt 2 jest wprost idealny do profesjonalnego studia. Oferuje dwa razy więcej złącz niż Apollo 8/8p, co czyni go idealnym do łączenia z konsoletami mikserskimi i zewnętrznymi procesorami dźwięku. Apollo 16 został zbudowany w oparciu o oryginalną, analogową konstrukcję UA i przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe nowej generacji, oferując przy tym potężny akcelerator UAD–2 QUAD Core, pozwalający na używanie pełnej kolekcji wtyczek UAD w czasie rzeczywistym. Dzięki jakości brzmienia, przewyższającej wszystko w swojej klasie, Apollo 16 rywalizuje z dwa razy droższymi przetwornikami modułowymi, występując przy tym w nowej eleganckiej i potężnej postaci.
Najważniejsze cechy
- Przetwarzanie A/D i D/A nowej generacji do profesjonalnej produkcji muzyki
-
Analogowe wejścia/wyjścia 16 x 16 przez złącza DB–25 – idealne do
łączenia z konsoletami mikserskimi, zewnętrznymi przedwzmacniaczami itp.
- Wbudowany akcelerator DSP UAD–2 QUAD pozwalający na przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym
- Interfejs audio 18 x 20 na Thunderbolt 2 dla komputerów Mac z potężnym oprogramowaniem sterującym Console 2.0
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
- Zawiera pakiet wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”
- Światowej klasy analogowa konstrukcja UA, najlepsze podzespoły i wysoka jakość wykonania
Światowe brzmienie z najlepszymi przetwornikami A/D i D/A Apollo
Pierwsza
wersja Apollo, wprowadzona w 2012 roku, szybko stała się standardem
wśród producentów i realizatorów współczesnej muzyki, a obecnie także
wielu artystów na świecie. W porównaniu do pierwszej wersji, Apollo 16
ma jeszcze lepszą jakość dźwięku dzięki całkowicie przeprojektowanemu,
wiodącemu w swojej klasie przetwarzaniu A/D i D/A – dając zwiększony
zakres dynamiki i jeszcze niższy poziom THD. Inżynierowie UA, bazując na
50–letniej tradycji w projektowaniu układów, zaczęli od obsesyjnego
przesłuchiwania najnowszych przetworników, łącząc je z całkowicie
przeprojektowanym układem analogowym. Rezultat końcowy – lepszy zakres
dynamiki przy przetwarzaniu A/D o 2 dB i przy przetwarzaniu D/A o 8 dB w
stosunku do poprzedniej wersji Apollo – został potwierdzony w
obszernych, podwójnie ślepych testach i stawia Apollo 16 w roli
wyraźnego lidera w swojej klasie.
Przetwarzanie w czasie rzeczywistym przy pomocy wtyczek UAD do nagrywania, miksowania i masteringu
Wyobraź
sobie, że masz klasyczne, analogowe studio, zajmujące tylko jedno
miejsce w racku. Apollo 16 pozwala na nagrywanie przez wtyczki UAD, w
tym vintage'owe korektory, kompresory, pogłosy, echa taśmowe itp. – przy
prawie zerowej latencji, niezależnie od wielkości bufora w
oprogramowaniu audio. Dzięki nagradzanym wtyczkom UAD od firm Ampex,
Lexicon, Neve, Manley, Roland, SSL, Studer i in. Apollo 16 serwuje
autentyczne, ciepłe analogowe brzmienie.
Kluczem do jego analogowego
brzmienia jest wbudowany akcelerator QUAD, który zasila wtyczki UAD,
zmniejszając jednocześnie obciążenie komputera.
Apollo 16 dostarczany
jest w zestawie z pakietem wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”.
Ulepszony monitoring i organizacja pracy
Apollo
16 wyjątkowo, jak na 16–kanałowy przetwornik, wyposażony jest w
specjalne pokrętło Monitor, umieszczone na przednim panelu. Pokrętłem
tym można sterować z poziomu oprogramowania, podłączonego Apollo Twin
lub może ono zostać pominięte w celu podłączenia wyjść monitorowych do
zewnętrznego kontrolera monitorów. Standardowe ustawienia interfejsu,
takie jak źródło taktowania, częstotliwość próbkowania czy łączność z
hostem są przez cały czas wyświetlane na panelu.
Rozszerz swój system
Dzięki
oprogramowaniu Apollo Expanded użytkownicy interfejsów wyposażonych w
złącze Thunderbolt: Apollo Twin, Apollo 8, Apollo 8p i Apollo 16 mogą
łączyć ze sobą do czterech interfejsów Apollo i 6 urządzeń UAD–2 –
dodając wejścia/wyjścia i moc DSP wraz z rozwojem studia. Apollo
Expanded zapewnia także płynną integrację z poprzednimi generacjami
interfejsów Apollo przez Thunderbolt.
Nowa aplikacja
Dzięki
aplikacji Console 2.0 – całkowicie przeprojektowanej w stosunku do
Console z pierwszej wersji Apollo – możesz skorzystać z ponad 25 nowych
funkcji, o które prosili użytkownicy, takich jak presety Channel Strip,
funkcja Drag & Drop (przeciągnij i upuść), dynamiczna zmiana
wielkości okien i in.
Apollo Artist Sessions
Zapoznaj się z UA Apollo Artist Sessions, sesjami nagranymi i zmiksowanymi na interfejsach Apollo przy użyciu wtyczek UAD.
Panel przedni i tylny
Najczęściej
używane funkcje związane z nagrywaniem i monitorowaniem zostały
umieszczone w Apollo 6 na przednim panelu, dając do nich szybki i
bezpośredni dostęp. Podobnie, tylny panel zapewnia wszystkie specjalne,
wejścia/wyjścia o wysokiej jakości, wymagane w pracy typowego studia
produkcyjnego.
Dane techniczne
- Interfejs audio
- Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy 24 bitach
- 16 x 18 działających jednocześnie kanałów wejściowych/wyjściowych:
- 16 kanałów przetwarzania analogowo–cyfrowego przez wejścia liniowe na podwójnych złączach DB25
- 18 kanałów przetwarzania cyfrowo–analogowego przez:
- 16 wyjść liniowych przez podwójne złącza DB25
- Wyjścia monitorowe stereo przez podwójne złącza XLR
- Regulowane poziomy referencyjne dla wszystkich analogowych wejść/wyjść (+4 dBu lub –10 dBV)
- Dwa kanały cyfrowego wejścia/wyjścia AES/EBU z opcjonalną konwersją częstotliwości próbkowania na wejściu
-
Umieszczony na przednim panelu miernik poziomu sygnału przed tłumikiem
(pre–fader) dla analogowego sygnału wyjściowego lub mierzenie poziomów
wyjściowych
- Dwa porty Thunderbolt 2 umożliwiające połączenie z innymi urządzeniami na Thunderbolt
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
- Monitorowanie
- Niezależnie adresowane wyjścia dla monitorów stereo (dodatkowo, obok 16 wyjść liniowych)
- Sterowane cyfrowo analogowe wyjścia monitorowe zachowują najwyższą wierność dźwięku
- Kontrola poziomów i wyciszania na przednim panelu
- Mierniki poziomu sygnału pre–fader dla monitorowanych szyn
- Cyfrowe wyjścia AES/EBU mogą dublować sygnał z analogowych wyjść monitorowych
- UAD–2 QUAD Inside
- Cztery procesory SHARC® DSP
- Przetwarzanie w czasie rzeczywistym UAD na wszystkich analogowych wejściach i wejściach AES/EBU w Apollo 16
- Te same funkcje, jak w przypadku innych urządzeń UAD–2 przy korzystaniu z programu DAW
- Może być łączony z innymi urządzeniami UAD–2 dla zwiększenia wydajności DSP przy miksowaniu
Oprogramowanie
Aplikacja Console:
- Interfejs przypominający konfigurację analogową do nagrywania i monitorowania w czasie rzeczywistym
- Umożliwia przetwarzanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem wtyczek UAD
- Zdalne sterowania funkcjami Apollo 16 mk II
- Wirtualne wejścia/wyjścia do routingu ścieżek DAW przez Console
- Wtyczka Console Recall:
- Zapisuje konfigurację Apollo wewnątrz sesji DAW do łatwego jej przywołania
- Wygodny dostęp do funkcji związanych z monitorowaniem przez wtyczkę w DAW
- Formaty wtyczek VST, RTAS i AAX 64 i Audio Units
- Aplikacja UAD Meter & Control Panel:
- Konfiguruje globalne ustawienia UAD–2 i wtyczek oraz monitoruje użycie systemu
Inne
- Łatwa aktualizacja firmware'u
- Format rack 1U
- Rok gwarancji obejmującej części i robociznę
Wymagania systemowe
- Komputer Apple Mac z wolnym złączem Thunderbolt lub Thunderbolt 2
- Mac OS X 10.8.5 Mountain Lion, 10.9.x Mavericks, lub 10.10.x Yosemite
- 4 GB wolnego miejsca na dysku
- Podłączenie do internetu w celu pobierania oprogramowania i autoryzacji wtyczek UAD
- Zgodny z programami DAW – hostami wtyczek w formacie VST, Audio Units, RTAS lub AAX 64
- Kabel Thunderbolt (sprzedawany osobno)
Specyfikacja
Wewnętrzna częstotliwość
próbkowania – 48 kHz, głębia bitowa – 24 bity, pasmo pomiarowe – 20 kHz,
wyjście symetryczne.
System
- Zestaw wejść/wyjść
- Analogowe wejścia linowe – 8
- Analogowe wyjścia liniowe – 16 (bez wyjść monitorowych)
- Analogowe wyjścia monitorowe – 2 (jedna para stereo)
- AES/EBU: 2 (zgodne z Thunderbolt 1)
- Thunderbolt 2 – 2 porty (zgodne z Thunderbolt 1)
- Word Clock: jedno wejście, jedno wyjście
- Przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe
- Obsługa częstotliwości próbkowania 44,1; 48; 88,2; 96, 176,4, i 192 kHz
- Głębia bitowa – 24–bity
- Jednoczesne przetwarzanie analogowo–cyfrowe 16 kanałów
- Jednoczesne przetwarzanie cyfrowo–analogowe 18 kanałów
- Latencja sygnału analogowego (w obie strony) – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz
-
Latencja sygnału analogowego (w obie strony) przy czterech wtyczkach
UAD–2 w szeregu przez aplikację Console – 1,1 milisekundy przy
częstotliwości próbkowania 96 kHz
- Wejścia/wyjścia analogowe
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, ±0,1 dB
- Wejścia liniowe: 1 – 16
- Typ złącza dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam
- Zakres dynamiki: 119 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 119 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 112,5 dBFS przy –1 dBFS
- Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR): 75 dB (kabel 10”)
- Impedancja wejściowa: 10 kiloomów
- Referencyjny poziom wejściowy: +4 dBu (stały)
- Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu +4 dBu) +20,2 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu –10 dBV) + 6,2 dBV (sygnał niesymetryczny)
- Wyjścia liniowe: 1 – 16
- Typ złącza: dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam
- Zakres dynamiki: 126 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 126 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 118 dBFS przy –1 dBFS
- Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB
- Impedancja wyjściowa: 100 omów
- Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu
- Wyjścia monitorowe: 1 – 2
- Typ złącza: męskie XLR
- Zakres dynamiki: 124 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 123 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum – 117 dBFS
- Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB
- Impedancja wyjściowa: 100 omów
- Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu
- Cyfrowe Wejścia/wyjścia
- AES/EBU
- Typ złącza: XLR
- Format IEC 60958 Typ I
- MADI (niezaimplementowany)
- Typ złącza: podwójne optyczne SC (ISO/IEC 9314–3)
- Word Clock
- Typ złącza: BNC
- Zakres blokady ±0,5% każdej obsługiwanej częstotliwości próbkowania
- Terminacja wejściowa Word Clock: 75 omów, przełączana
- Źródła synchronizacji
- Wewnętrzne, Word Clock, AES/EBU
- Parametry elektryczne
- Zewnętrzny zasilacz AC – DC,
- Typ złącza wejściowego AC: męskie IEC
- Wymagania dla prądu przemiennego (AC): 100V – 240V, 50 – 60 Hz
- Typ złącza dla DC: męskie, blokowane 4–pinowe XLR (Neutrik P/N NC4MDM3–H)
- Wymagania dla prądu stałego: 12 VDC, ±5%
- Maksymalny pobór mocy: 50 watów
Parametry mechaniczne
- Szerokość: 28,3 cm
- Wysokość: 4,5 cm ( 1U)
- Głębokość, tylko obudowa: 30,8 cm
- Głębokość, łącznie z pokrętłami i wypukłościami złączy: 34,3 cm
- Wymiary kartonu: (Szer. x Gł. x Wys.): 61 cm x 43,2 cm x 20,3 cm
- Waga wraz z opakowaniem (pudełko i akcesoria): 8,16 kg
- Waga (samo urządzenie): 3,95 kg
Zawartość opakowania
- Interfejs audio Apollo 16 mk II
- Zasilacz zewnętrzny
- Kabel zasilający AC (IEC)
- Zestaw 4 śrub do montażu w racku
Parametry i specyfikacje
Typ
Rackmount
Zasilanie Phantom
Liczba wyjść
20
Interfejs MIDI
Word Clock
ADAT
Częstotliwość próbkowania
Thunderbolt wersja
AES / EBU
MADI
Możliwość zamontowania w racku
Wejścia narzędzia
Wejścia liniowe
Wyjście liniowe (Line-Out)
Wyjście słuchawkowe
S/PDIF
Ethernet
Wejścia analogowe
Wyjścia analogowe
Wejście mikrofonowe
Zawartość paczki
Adapter, Sound Card
Zasilacz
Adapter
Zasilacz w zestawie
Tak
Kraj pochodzenia
Chiny
Zalecane akcesoria