cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Sprzedaż zakończona

Taylor Guitars 316 Grand Symphony

Gitara akustyczna, marki Taylor, z serii 300, i typem korpusu Grand Symphony. Tył oraz boczki są wykonane z drewna Sapele. Korpus ożyłkowany jest estetycznym, czarnym plastikowym bindingiem. Płyta wierzchnia to lite drewno, jakim jest świerk...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty.

Kod produktu: TY-316 | ID: 217579

Taylor Guitars 316 Grand Symphony

Gitara akustyczna, marki Taylor, z serii 300, i typem korpusu Grand Symphony. Tył oraz boczki są wykonane z drewna Sapele. Korpus ożyłkowany jest estetycznym, czarnym plastikowym bindingiem. Płyta wierzchnia to lite drewno, jakim jest świerk sitkajski, zapowiada świetne rezultaty brzmieniowe. W odróżnieniu od tyłu i boków, które są matowe, płyta wierzchnia wykończona jest na wysoki połysk. W pobliżu otworu rezonansowego znajdziemy ochronną płytkę o charakterystycznym dla firmy Taylor kształcie. Mostek został wykonany z hebanu i wyposażony w podstawek z doskonałego tworzywa Tusq.

Gryf zrobiono z drewna Sapele. Sposób zamocowania gryfu jest dość oryginalny i stanowi patent firmy Taylor. Jest przykręcony do korpusu za pomocą śrub, jest jednak tak dokładnie wpasowany, że wygląda jak wklejony. Specjalna konstrukcja gryfu i kieszeni powoduje, że w przyszłości nie doświadczymy tzw. "garbu" w okolicach 14 progu. W większości modeli gitar akustycznych gryf posiada sporą grubość, ale tylko do momentu połączenia z korpusem. Od krawędzi korpusu biegnie już tylko sama, cienka podstrunnica, która następnie przyklejona jest do płyty wierzchniej. W instrumentach Taylora gryf zbrojony jest na całej swojej długości (jak w gitarach elektrycznych). Wykonana jest także kieszeń w korpusie, której długość równa jest długości biegnącego przez płytę wierzchnią gryfu. Po skręceniu gryfu z korpusem podstrunnica nie ma bezpośredniego kontaktu z płytą wierzchnią, niezależnie więc od pracy topu i ewentualnych deformacji gryf pozostaje zawsze prosty. Podstrunnica zrobiona jest z hebanu i posiada 20 progów typu Medium. Progi są świetnie wykonane - idealnie wypolerowane i wykończone na końcach.

Gitara Taylor 316 posiada chromowane, zamknięte klucze w układzie po 3 na stronę, które pracują płynnie i bez luzów. Kilka słów należy powiedzieć także o siodełku szyjki. Wykonane z tego samego tworzywa (Tusq) jak podstawek, jest idealnie wpasowane w szyjkę i - co najważniejsze - perfekcyjnie nacięte, co powoduje, że struny zawieszone są w idealnym odstępie od pierwszego progu.

Gitara dostarczana jest z fabrycznie założonymi, doskonałymi strunami firmy Elixir. Z pewnością przyczynia się to do tego, że instrument bardzo dobrze stroi nawet w wysokich pozycjach. Każdy, kto kiedykolwiek grał na gitarach tej firmy, wie, że oferują one specyficzne brzmienie, określane często jako nowoczesne, z przewagą wysokiego pasma. Brzmienie jest bardzo przestrzenne i szerokie, z niesamowitą wręcz dynamiką. Wysokie tony to domena Taylorów - w tym egzemplarzu są one dobrze zarysowane, ale nie za ostre. Podczas gry palcami brzmią krystalicznie czysto, a podczas używania kostki dodają do akordów powietrza. Doskonale brzmi także środek pasma, co powoduje, że gitara jest nadspodziewanie głośna jak na swoje gabaryty. Podczas gry solowej każdy dźwięk posiada dużą energię i siłę przebicia. Na uwagę zasługuje też naprawdę imponująca selektywność przy grze akordowej palcami. Częstotliwości nie zlewają się, mamy wrażenie świetnej czytelności poszczególnych dźwięków.

Zastosowanie do budowy płyty wierzchniej świerku sitkajskiego spowodowało, że gitara bez problemu radzi sobie z mocnym atakiem twardej kostki. Nawet podczas bardzo mocnego kostkowania odnosi się wrażenie, że instrument może zagrać jeszcze głośniej, z jeszcze większą dynamiką. Lekki niedosyt wzbudzają tylko tony niskie. Jak na konstrukcję Grand Symphony bez wycięcia(cutaway), 316 ma bardzo zrównoważony bas. Oscyluje on gdzieś w okolicy najniższego środka i raczej może nie zadowolić osoby szukające mocnego uderzenia strun basowych. Trzeba jednak powiedzieć, że ogólne brzmienie instrumentu jest bardzo zbalansowane, co jest wartością poszukiwaną i nieczęsto spotykaną nawet wśród droższych instrumentów.

Parametry techniczne
Shape: Grand Symphony
Back and Sides: Sapele
Top: Sitka Spruce
Neck: Tropical American Mahogany
Fretboard: Ebony
Fretboard Inlay: Large Pearl Dots
Bridge: Ebony
Nut and Saddle: Tusq
Tuning Machines: Chrome-plated Taylor Tuners
Scale Length: 647,7 mm
Radius: 381 mm
Neck Width at Nut: 44,5 mm
Number of Frets: 20
Strings: Elixir NANOWEB Medium Gauge
Finish: Satin with Gloss Top
Case: Taylor Hardshell. 

Parametry i specyfikacje

Kraj

Kraj pochodzenia

USA


Zalecane akcesoria