cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Sprzedaż zakończona

NORD C2D Digital Organ

Nord C2D to jedyne w swoim rodzaju organy przenośne dla muzyków, którzy w czasie gry korzystają zarówno z klawiatury jak i drawbarów. 2 zestawy prawdziwych drawbarów dla każdego manuału, niezwykle realistyczne symulacje wirnikowych organów B3,...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty. Zalecamy wybranie alternatywnego produktu.
Wybierz alternatywę (2)
Organ elektroniczny NORD C2D Digital Organ

NORD C2D Digital Organ

Wybierz alternatywę (2)

Kod produktu: C2D | ID: 211026

NORD C2D Digital Organ

Nord C2D to jedyne w swoim rodzaju organy przenośne dla muzyków, którzy w czasie gry korzystają zarówno z klawiatury jak i drawbarów. 2 zestawy prawdziwych drawbarów dla każdego manuału, niezwykle realistyczne symulacje wirnikowych organów B3, tranzystorowych modeli Vox i Farfisa oraz oparte na próbkach przepiękne brzmienia organów piszczałkowych czynią z Nord C2D wyjątkowy, przenośny instrument organowy.

NAJWAŻNIEJSZE FUNKCJE:
Symulacja organów wirnikowych B3,
Symulacje organów tranzystorowych Vox i Farfisa,
Barokowe organy piszczałkowe,
Symulacje głośnika obrotowego i wzmacniacza,
Efekty Delay, Drive, korektor EQ i Pogłos,
Dwa manuały, 61 klawiszy typu waterfall,
Dwa zestawy drawbarów [regulatorów paskowych] dla każdego manuału,
Panel sterowania presetami drawbarów po stronie lewej ręki,
11-pinowe wyjście Leslie,
Niewielka waga [16 kg].

Organy wirnikowe [Tonewheel]
Model B3 dostępny w Clavia Nord C2D to rezultat ponad dziesięcioletniego okresu, w którym udoskonalano symulacje organów wirnikowych przy pracy najpierw nad modelem Nord Electro a później nad nagradzanymi organami Combo Nord C1 oraz Nord C2. Projektanci dokładnie przeanalizowali sygnały z każdego z 91 obrotowych dysków znajdujących się w kilku oryginalnych instrumentach i poświęcili lata na zbadanie wszystkich szczegółów, które odgrywają tak istotną rolę w brzmieniu klasycznych modeli. Twórcom udało się wiernie oddać sposób reakcji instrumentu na zmianę parametrów na pulpicie i zachowanie organów w czasie gry na żywo. Idealnie odwzorowano także zjawisko wzajemnego podkradania energii przez wirniki i wynikający z tego efekt nieznacznej kompresji, dzięki której organy brzmią tak absolutnie przepięknie. Wybrać można spomiędzy czterech wersji organów wirnikowych: od wysłużonego modelu z zaawansowanymi przesłuchami, do czysto brzmiącego egzemplarza, który właśnie opuścił fabrykę.

Klik, Percussion i Wibrato
W Nord C2D udoskonalono funkcję symulacji charakterystycznego kliku mechanicznego, jakże istotnego składnika brzmienia klasycznych organów wirnikowych, którego poziom można dostosować do własnych potrzeb. Wibrato i chorus uzyskane za pomocą skanera [obrotowy kondensator] i jego analogowy układ zostały poddane modelowaniu cyfrowemu, by uzyskać równie realistyczne efekty jak w przypadku wirników. Nord C2D posiada prócz tego replikę układu percussion o poszerzonym zakresie kontroli nawet przy grze prawie legato.

Pełna kontrola
Kiedy możesz aktywnie używać dwóch zestawów drawbarów dla każdego manuału a pod lewą ręką masz nowy panel zmiany presetów dla drawbarów, gra staje się samą radością. Nowy panel zmiany presetów pozwala na szybkie przełączanie między ustawieniami dla drawbarów. Możesz tez zapisać 3 własne ustawienia dla każdego manuału. Zamontowana w Nord C2D klawiatura typu waterfall o ultra-szybkiej reakcji i pewnej akcji oddaje wrażenie gry na oryginalnym, klasycznym instrumencie. Dla większej wygody panel sterowania i górny manuał zostały lekko pochylone w stronę grającego, a panel między manuałami ma gładką powierzchnię co ułatwia przesuwanie rąk w czasie gry.

Organy piszczałkowe
Pierwowzorem organów kościelnych z C2D są pieczołowicie wybrane organy z okresu Baroku o przepięknym brzmieniu i szerokiej gamie ekspresji. Nie szczędzono wysiłków, by z wykorzystaniem najnowszych technik próbkowania, uzyskać najszerszą i jak najbardziej zróżnicowaną paletę barw, która zadowoli współczesnych organistów. 

Rejestry i połączenia
Każdy z dwóch manuałów w organach piszczałkowych wyróżnia się innym charakterem brzmienia. Sekcja Główna [dolny manuał] brzmi dostojnie a sekcję Echa [Swell] na górnej klawiaturze cechuje bardziej stonowana barwa. Połączenia [couplers] służą do łączenia rejestrów z obu manuałów i po wciśnięciu klawiszy jednej klawiatury możemy jednocześnie uruchomić rejestry drugiego manuału albo pedału - podobnie jak ma to miejsce w prawdziwych organach piszczałkowych. Sekcja Pedału wyposażona została w trzy rejestry basowe, które użytkownik może uruchomić z poziomu dolnego manuału, o ile podłączy pedał Nord Pedal Keys 27 [akcesoria], lub klasyczny 30-nutowy pedał cyfrowy [opcjonalnie]. Dodatkowo wraz z trzema połączeniami unisono, typowymi dla organów z dwoma manuałami, w organach C2D znaleźć można funkcję połączeń między trzema oktawami i specjalną funkcję łączenia Pedału z lewą częścią klawiatury Głównego manuału.

Pedał Swell i tremulant
Kluczowym składnikiem barwnego brzmienia organów piszczałkowych jest regulator pozwalający organiście uchylać żaluzje szafy z piszczałkami Echa [pedał Swell], przez co może on zwiększać lub zmniejszać siłę głosu i wpływać na dynamikę tej sekcji. W Nord C2D funkcja działa dokładnie tak samo jak w prawdziwych organach. Kolejnym nieodzownym elementem kształtującym brzmienie organów piszczałkowych jest tremulant, funkcja wprowadzająca niewielkie i bardzo szybkie fluktuacje głośności, co powoduje, wibrowanie dźwięku. W Nord C2D do wyboru są dwie prędkości tej funkcji i trzy regulowane poziomy głębokości zakłócenia.

Vox i Farfisa
Na pokładzie Nord C2D znajdziemy wierne symulacje brzmienia dwóch popularnych modeli organów tranzystorowych z lat 1960 o potężnym i dzikim brzmieniu generowanym przez układ dwunastu oscylatorów. C2D zapewnia taką samą charakterystykę dynamiczną i unikalne brzmienia jak w oryginalnych instrumentach. Organy Farfisa Compact Deluxe, uznawane za „matkę organów tranzystorowych” wyposażono w matryce połączeń i rozbudowany układ filtrów, które zapewniają masywne, głębokie brzmienie. Vox Continental to bardziej wyrównane brzmienie, ale nadal z bardzo intensywną nutą. Tak jak organy wirnikowe, tak i oba modele organów tranzystorowych mają swój własny, wyjątkowy charakter brzmienia. Gdy dodasz do tego dostępne w Nord C2D symulacje głośników i trochę przesterowania, ustawisz korekcję, finalne brzmienie bez wątpienia „rozpali Twój ogień”.

Efekty
Hipnotyzujące brzmienie głośnika obrotowego [Rotary Speaker] rozpraszającego dźwięki w pomieszczeniu to nieodzowny element całości brzmienia organów wirnikowych. Nord C2D wyposażono w 2 rożne symulacje głośników obrotowych, jedną opartą na brzmieniu modelu 145 [dostępna także w Nord C2] i zupełnie nową symulację klasycznego modelu 122. Dostępne są trzy prędkości obrotowe - Stop, Slow i Fast, które można kontrolować za pomocą przycisków na pulpicie, opcjonalnego przełącznika nożnego bądź kontrolera Nord Half-Moon [akcesoria]. Aby dźwięki brzmiały z jeszcze większym pazurem można uruchomić udoskonaloną symulację przesterowania [overdrive]. Oczywiście możesz podłączyć Nord C2D do zewnętrznej kolumny z głośnikiem obrotowym korzystając ze standardowego, 11-stykowego, wysoko-napięciowego złącza Leslie lub wyjścia na złączu jack 6,3 mm o wysokim poziomie. Oprócz modelu Rotary Speaker w Nord C2D znajdują się świetne, dające masę przesterowania symulacje wzmacniaczy gitarowych Twin i JC, które świetnie sprawdzą się z organami B3, Farfisa lub Vox. Zestaw efektów pokładowych Nord C2D uzupełniają 3-pasmowy korektor, feedback delay z funkcją nabicia tempa i kilka rodzajów pogłosu. 

Więcej możliwości
Gdy masz do dyspozycji tyle modeli organów, warto podłączyć instrument do odpowiedniego wzmacniacza i systemu nagłośnienia. Nord C2D posiada parę wyjść stereo [dwa gniazda L i P Out typu jack 6,3 mm] i zestaw wyjść High Level [gniazdo jack 6,3 mm oraz 11-pinowe złącze Leslie]. Daje to sporo możliwości, można np. połączyć organy wirnikowe z głośnikiem obrotowym a sygnał organów piszczałkowych wysłać do dużego zestawu nagłośnienia. Pedał ekspresji [Swell Pedal] to absolutnie niezbędny kontroler, który warto podłączyć do wszelkiego typu organów. Do Nord C2D możesz podpiąć dowolny, wysokiej jakości pedał ekspresji. 

Organy dwu-manuałowe są niekompletne, jeżeli nie da się zagrać nut basowych za pomocą klawiatury nożnej. Nord C2D wyposażono w dwa, dodatkowe drawbary dla sekcji basowej z wyborem barwy: klasyczne organy wirnikowe, brzmienie basów z organów kościelnych lub bas syntetyczny oparty na kultowym modelu starego syntezatora. Partie basowe można odegrać za pomocą pedału basowego MIDI podłączonego do dedykowanego gniazda MIDI Bass Pedal lub korzystając z funkcji podziału klawiszy dla dolnego manuału. Złącza MIDI zamontowane w Nord C2D pozwalają na kontrolę innego sprzętu MIDI lub połączenie z komputerem lub sekwencerem, przy czym dane z górnego i dolnego manuału oraz dodatkowego sterownika nożnego można transmitować na osobnych kanałach MIDI. 

DANE OGÓLNE:
Regulacja głośności Master Level Control,
2 zestawy drawbarów dla każdego manuału,
Drawbary sekcji nożnej [Pedal],
126 komórek do zapisu brzmień,
Tryb Live. 

SEKCJA ORGANOWA:
 Klasyczne brzmienia modeli Tonewheel Organ, Vox Continental i Farfisa z pełną polifonią,
Organy piszczałkowe [Pipe Organ] w stylu barokowym, 21 rejestrów Polifonia zależy od liczby wykorzystanych rejestrów,
Modele basowe [organy wirnikowe, bas syntetyczny i bas organów piszczałkowych],
6 presetów Drawbar dla każdej komórki pamięci,
Sekcja regulacji Percussion,
Sekcja ustawień efektów Vibrato/Chorus/Tremulant.

REJESTRY I POŁĄCZENIA W ORGANACH PISZCZAŁKOWYCH:
Swell [Manuał II]
Fugara 8
Rohrflöte 8
Principal 4
Spitzflöte 4
Nasat 3
Flöte 2
Vox Celeste
Scharf II-III
Oboe 8
Great [Manuał I]
Principal 8
Gamba 8
Gedackt 8
Octava 4
Rohrflöte 4
Qvinta 3
Octava 2
Mixtur III-IV
Trumpet 8
Pedal
Subbas 16
Fagot 16
Gedackt 8
Couplers [połączenia]
PED/GR. Low
SW 16/GR
SW/GR
Swell 16
Swell 4
SW/PED
GR/PED

SEKCJA EFEKTÓW:
3-pasmowy korektor,
Efekt Overdrive,
3 Symulacje Głośników - w tym dwa modele głośników obrotowych [122, 122 zamknięty i 145] z wyborem prędkości [slow - stop - fast],
Delay - z ustawieniem feedback i nabiciem tempa,
Efekt pogłosu [Reverb] - 6 algorytmów.

KLAWIATURA:
2 klawiatury po 61 klawiszy, pół ważone typu waterfall.

ZŁĄCZA:
Wyjście słuchawkowe Stereo - złącze stereo jack 6,35 mm,
2 liniowe wyjścia audio [kanał prawy i lewy: L i R] - jack 6,35 mm, niesymetryczne,
Wyjścia High Level:
11-stykowe złącze Leslie standard,
Jack 6,35 mm.
Wejście Monitor - stereo jack 3,5 mm,
Wejście Sustain Pedal - jack 6,35 mm. Można korzystać z różnych sterowników nożnych np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp,
Wejście dla kontrolera prędkości głośników obrotowych [Rotor Control] - jack 6,35 mm. Można podłączyć dowolny kontroler nożny lub przełącznik Half Moon [akcesoria dodatkowe, nie ma w zestawie],
Wejście pedału ekspresji [Swell Pedal] - jack 6,35 mm. Można podłączyć inne modele pedałów typu Control/Expression np. Yamaha FC-7, Roland EV-5 itp,
MIDI In - 5-pinowe złącze DIN,
MIDI Out - 5-pinowe złącze DIN,
Bass Pedal MIDI In - 5-pinowe złącze DIN,
USB - gniazdo typu B,
Złącze zasilania IEC320 C7.

AKCESORIA W ZESTAWIE:
Instrukcja obsługi,
Kabel zasilania.
WYMIARY: 966 mm, 163 mm, 445 mm.
WAGA: 16 kg.

Parametry i specyfikacje

Funkcje

Technologia klawiatury

Akompaniament

Nie

Nagłośnienie

Nie


Właściwości

Liczba klawiszy

61

Rodzaj klawiatury

Polifonia

60

Powierzchnia klawiatury


Wejścia i wyjścia

USB MIDI

Nie

USB to Device

Nie

USB to Host

Tak


Opakowanie

Zawartość paczki


Zasilanie

Zasilacz

240V


Akcesoria

Zasilacz w zestawie

Nie


Rozmiary i waga

Waga

16 kg


Kraj

Kraj pochodzenia

Szwecja


Zalecane akcesoria