Kod produktu: JML-STEREO | ID: 18050
To urządzenie nowoczesne, łatwe w obsłudze i zdecydowanie przyjazne muzykowi. Jego atutami są: ogromna pamięć, krystalicznie czysty dźwięk i intuicyjna obsługa bez użycia rąk. Z pewnością JamMan nie tylko doskonale sprawdzi się na scenie, ale także może pomóc ponownie odkryć radość ćwiczenia i improwizacji z podkładem nagranym w domu. DigiTech przyzwyczaił nas już do solidnej konstrukcji swoich produktów i tak też jest w tym przypadku. Ciężka, odlewana z aluminium obudowa nie tylko wzbudza respekt swoją wagą, ale także ładnie się prezentuje na tle innych efektów w pedalboardzie (o ile ktoś lubi niebieski, metaliczny kolor). Metalowe, solidnie przykręcone do obudowy gniazda i trwałe switche SPDT potwierdzają pełen profesjonalizm i rzetelność wykonania. Poza tym wspomniane przełączniki nożne mają jeszcze jedną zaletę: wyraźnie wyczuwalny po naciśnięciu klik. Ułatwia to precyzyjne włączenie nagrywania podczas gry na żywo. Przyjrzyjmy się gniazdom zlokalizowanym na tylnej ściance.
Do JamMana możemy podpiąć mikrofon (gniazdo XLR) oraz dowolny instrument
pracujący nie tylko w trybie mono, ale także stereo! Przeznaczone są do
tego dwa gniazda jack (lewe i prawe). Dodatkowo mamy do dyspozycji
stereofoniczne gniazdo minijack (AUX IN), które umożliwia podłączenie
np. przenośnego odtwarzacza MP3. W tym miejscu należy wspomnieć o
pamięci, jaką posiada testowany looper. Pozwala ona zarejestrować aż 35
minut stereofonicznych pętli o jakości płyty CD (długość jednej pętli to
maksymalnie 10 minut)! Jeśli dla kogoś jest to jeszcze za mało, to może
rozbudować pamięć za pomocą karty SD (slot znajduje się na tylnej
ściance urządzenia), zwiększając tym samym czas pętli nawet do 16 godzin
(przy karcie 16GB).
Wyjścia: główne to dwa gniazda jack (lewe i
prawe), następnie mamy stereofoniczne wyjście słuchawkowe, gniazdo
potrójnego footswitcha rozszerzającego obsługę bez użycia rąk oraz
gniazdo RHYTHM OUT. To ostatnie jest świetnym pomysłem na zwiększenie
funkcjonalności urządzenia, pozwala bowiem przekazać sygnał wbudowanego
metronomu np. do słuchawek perkusisty, dzięki czemu odgrywane pętle nie
będą się rozmijać z całym zespołem. Nie zabrakło także gniazda USB. Po
podłączeniu do komputera JamMan jest widoczny jako typowa pamięć masowa,
jednak po ściągnięciu ze strony producenta dedykowanego oprogramowania
możemy jeszcze sprawniej zapisywać i archiwizować pętle. Wszystkie loopy
mają dodatkowo własny plik XML, w którym znajdują się podstawowe
informacje, takie jak tempo i metrum. JamMan zasilany jest zasilaczem 9V
AC, który znajdziemy w komplecie.
Panel przedni. Znajdujące się
tu potencjometry pozwalają płynnie ustawić proporcje nagrywanego i
odtwarzanego dźwięku. LOOP LEVEL odpowiada za głośność odtwarzanej
pętli, RHYTHM LEVEL to głośność wbudowanego metronomu, MIC LEVEL ustawia
czułość wejścia mikrofonowego, a INST LEVEL odpowiada za poziom sygnału
instrumentalnego. Obok skokowego pokrętła, służącego do edycji
parametrów, znajdziemy dwusegmentowy diodowy wyświetlacz. Pokazuje on
numery odtwarzanych pętli, a także parametry pozostałych funkcji. Co
ważne, jest dość jasny i z pewnością będzie widoczny w ekstremalnych
warunkach scenicznych.
Pozostałych sześć przełączników służy do
zapisu i edycji pętli oraz uaktywnia kilka sprytnych funkcji, o których
będzie za chwilę. Tymczasem rzut oka na nożne footswitche - są cztery,
co z jednej strony przyczynia się do stosunkowo niewielkich gabarytów
urządzenia, a z drugiej gwarantuje pełną sterowność w boju, i to bez
użycia rąk. Pierwsze dwa górne przełączniki umożliwiają przeskakiwanie
między zapisanymi pętlami w górę i w dół. Pozostałe dwa dolne służą do
nagrywania, zatrzymywania, nabijania tempa i dokonywania dogrywek.
JamMan
Stereo posiada 24-bitowe przetworniki A/D/A i zapisuje dźwięk stereo z
16-bitową rozdzielczością. Jak na każdy porządny sampler przystało, mamy
funkcję Reverse. Jednym naciśnięciem przycisku możemy odtwarzać pętlę
od tyłu. Co ważne, kolejne dogrywki będą odtwarzane normalnie.
Urządzenie umożliwia dwa sposoby rozpoczęcia nagrywania: albo poprzez
naciśnięcie prawego dolnego footswitcha (od tego momentu trwa już
rejestracja), albo poprzez użycie funkcji Auto Rec, gdy JamMan
wyczekuje, aż pojawi się sygnał na wejściu. Ta ostatnia możliwość
ułatwia równe zapętlanie granych dźwięków bez chwili ciszy przed pętlą.
JamMan
oferuje możliwość wyboru dowolnych podziałów zarówno regularnych, jak i
nieregularnych. Na tym etapie możemy też ustawić dźwięk metronomu, jaki
będziemy słyszeli podczas nagrywania - do wyboru jest kilka barw z
klasycznym metronomem włącznie. Oczywiście możemy także zrezygnować ze
słyszalnego metronomu, który będzie funkcjonował jedynie w postaci
migającej diody. Kolejno należy nabić tempo - służy do tego prawy dolny
footswitch.
Pętlę oczywiście możemy zapisać w jednej z 99 komórek
pamięci - kolejne 99 możemy uzyskać po wyposażeniu JamMana w kartę SD.
Co możemy jeszcze zrobić z zapisaną już pętlą? - na przykład zmienić jej
tempo bez zmiany wysokości dźwięku. W tym celu wystarczy przed
odtworzeniem pętli nabić dowolne tempo dolnym footswitchem i po
wciśnięciu PLAY możemy śmiało rozpracowywać w wolnym tempie karkołomne
solówki lub przyspieszać nagrany wcześniej podkład perkusyjny. Jakość
tak zwolnionej bądź przyspieszonej pętli nie jest oczywiście idealna,
ale w wielu przypadkach wystarczająco użyteczna. Jeżeli chcemy
manipulować tempem pętli podczas jej odtwarzania (a nie przed), to
musimy zaopatrzyć się w dodatkowy nożny footswich.
- próbkowanie: 44,1kHz
- przetwarzanie sygnału: 24-bit.
- format pętli: 44,1kHz, 16-bit. stereo
- pasmo przenoszenia: 20Hz-20kHz
- wymiary: 173,6×170,1×73,4mm (S×W×G)
- waga: 1,01kg.
Parametry i specyfikacje
Zalecane akcesoria
Ocena całkowita oparta o 2 recenzjach uzytkownika: