cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Sprzedaż zakończona

Digitech JML JamMan Looper STEREO

4,75
To urządzenie nowoczesne, łatwe w obsłudze i zdecydowanie przyjazne muzykowi. Jego atutami są: ogromna pamięć, krystalicznie czysty dźwięk i intuicyjna obsługa bez użycia rąk. Z pewnością JamMan nie tylko doskonale sprawdzi się na scenie, ale...
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty.

Kod produktu: JML-STEREO | ID: 18050

Digitech JML JamMan Looper STEREO

To urządzenie nowoczesne, łatwe w obsłudze i zdecydowanie przyjazne muzykowi. Jego atutami są: ogromna pamięć, krystalicznie czysty dźwięk i intuicyjna obsługa bez użycia rąk. Z pewnością JamMan nie tylko doskonale sprawdzi się na scenie, ale także może pomóc ponownie odkryć radość ćwiczenia i improwizacji z podkładem nagranym w domu. DigiTech przyzwyczaił nas już do solidnej konstrukcji swoich produktów i tak też jest w tym przypadku. Ciężka, odlewana z aluminium obudowa nie tylko wzbudza respekt swoją wagą, ale także ładnie się prezentuje na tle innych efektów w pedalboardzie (o ile ktoś lubi niebieski, metaliczny kolor). Metalowe, solidnie przykręcone do obudowy gniazda i trwałe switche SPDT potwierdzają pełen profesjonalizm i rzetelność wykonania. Poza tym wspomniane przełączniki nożne mają jeszcze jedną zaletę: wyraźnie wyczuwalny po naciśnięciu klik. Ułatwia to precyzyjne włączenie nagrywania podczas gry na żywo. Przyjrzyjmy się gniazdom zlokalizowanym na tylnej ściance.

Do JamMana możemy podpiąć mikrofon (gniazdo XLR) oraz dowolny instrument pracujący nie tylko w trybie mono, ale także stereo! Przeznaczone są do tego dwa gniazda jack (lewe i prawe). Dodatkowo mamy do dyspozycji stereofoniczne gniazdo minijack (AUX IN), które umożliwia podłączenie np. przenośnego odtwarzacza MP3. W tym miejscu należy wspomnieć o pamięci, jaką posiada testowany looper. Pozwala ona zarejestrować aż 35 minut stereofonicznych pętli o jakości płyty CD (długość jednej pętli to maksymalnie 10 minut)! Jeśli dla kogoś jest to jeszcze za mało, to może rozbudować pamięć za pomocą karty SD (slot znajduje się na tylnej ściance urządzenia), zwiększając tym samym czas pętli nawet do 16 godzin (przy karcie 16GB).

Wyjścia: główne to dwa gniazda jack (lewe i prawe), następnie mamy stereofoniczne wyjście słuchawkowe, gniazdo potrójnego footswitcha rozszerzającego obsługę bez użycia rąk oraz gniazdo RHYTHM OUT. To ostatnie jest świetnym pomysłem na zwiększenie funkcjonalności urządzenia, pozwala bowiem przekazać sygnał wbudowanego metronomu np. do słuchawek perkusisty, dzięki czemu odgrywane pętle nie będą się rozmijać z całym zespołem. Nie zabrakło także gniazda USB. Po podłączeniu do komputera JamMan jest widoczny jako typowa pamięć masowa, jednak po ściągnięciu ze strony producenta dedykowanego oprogramowania możemy jeszcze sprawniej zapisywać i archiwizować pętle. Wszystkie loopy mają dodatkowo własny plik XML, w którym znajdują się podstawowe informacje, takie jak tempo i metrum. JamMan zasilany jest zasilaczem 9V AC, który znajdziemy w komplecie.

Panel przedni. Znajdujące się tu potencjometry pozwalają płynnie ustawić proporcje nagrywanego i odtwarzanego dźwięku. LOOP LEVEL odpowiada za głośność odtwarzanej pętli, RHYTHM LEVEL to głośność wbudowanego metronomu, MIC LEVEL ustawia czułość wejścia mikrofonowego, a INST LEVEL odpowiada za poziom sygnału instrumentalnego. Obok skokowego pokrętła, służącego do edycji parametrów, znajdziemy dwusegmentowy diodowy wyświetlacz. Pokazuje on numery odtwarzanych pętli, a także parametry pozostałych funkcji. Co ważne, jest dość jasny i z pewnością będzie widoczny w ekstremalnych warunkach scenicznych.

Pozostałych sześć przełączników służy do zapisu i edycji pętli oraz uaktywnia kilka sprytnych funkcji, o których będzie za chwilę. Tymczasem rzut oka na nożne footswitche - są cztery, co z jednej strony przyczynia się do stosunkowo niewielkich gabarytów urządzenia, a z drugiej gwarantuje pełną sterowność w boju, i to bez użycia rąk. Pierwsze dwa górne przełączniki umożliwiają przeskakiwanie między zapisanymi pętlami w górę i w dół. Pozostałe dwa dolne służą do nagrywania, zatrzymywania, nabijania tempa i dokonywania dogrywek.

JamMan Stereo posiada 24-bitowe przetworniki A/D/A i zapisuje dźwięk stereo z 16-bitową rozdzielczością. Jak na każdy porządny sampler przystało, mamy funkcję Reverse. Jednym naciśnięciem przycisku możemy odtwarzać pętlę od tyłu. Co ważne, kolejne dogrywki będą odtwarzane normalnie. Urządzenie umożliwia dwa sposoby rozpoczęcia nagrywania: albo poprzez naciśnięcie prawego dolnego footswitcha (od tego momentu trwa już rejestracja), albo poprzez użycie funkcji Auto Rec, gdy JamMan wyczekuje, aż pojawi się sygnał na wejściu. Ta ostatnia możliwość ułatwia równe zapętlanie granych dźwięków bez chwili ciszy przed pętlą.

JamMan oferuje możliwość wyboru dowolnych podziałów zarówno regularnych, jak i nieregularnych. Na tym etapie możemy też ustawić dźwięk metronomu, jaki będziemy słyszeli podczas nagrywania - do wyboru jest kilka barw z klasycznym metronomem włącznie. Oczywiście możemy także zrezygnować ze słyszalnego metronomu, który będzie funkcjonował jedynie w postaci migającej diody. Kolejno należy nabić tempo - służy do tego prawy dolny footswitch.

Pętlę oczywiście możemy zapisać w jednej z 99 komórek pamięci - kolejne 99 możemy uzyskać po wyposażeniu JamMana w kartę SD. Co możemy jeszcze zrobić z zapisaną już pętlą? - na przykład zmienić jej tempo bez zmiany wysokości dźwięku. W tym celu wystarczy przed odtworzeniem pętli nabić dowolne tempo dolnym footswitchem i po wciśnięciu PLAY możemy śmiało rozpracowywać w wolnym tempie karkołomne solówki lub przyspieszać nagrany wcześniej podkład perkusyjny. Jakość tak zwolnionej bądź przyspieszonej pętli nie jest oczywiście idealna, ale w wielu przypadkach wystarczająco użyteczna. Jeżeli chcemy manipulować tempem pętli podczas jej odtwarzania (a nie przed), to musimy zaopatrzyć się w dodatkowy nożny footswich.

- próbkowanie: 44,1kHz
- przetwarzanie sygnału: 24-bit.
- format pętli: 44,1kHz, 16-bit. stereo
- pasmo przenoszenia: 20Hz-20kHz
- wymiary: 173,6×170,1×73,4mm (S×W×G)
- waga: 1,01kg. 

Parametry i specyfikacje

Kraj

Kraj pochodzenia

Japonia


Zalecane akcesoria

Ocena całkowita oparta o 2 recenzjach uzytkownika:

4,75

Filip R.

Ogólne wrażenie

Data
04.01.2016

Przed zakupem przeczytałem specyfikacje, przeczytałem na forach opinie innych użytkowników i obejrzałem prezentacje na YouTube. Dostałem zatem dokładnie to, co chciałem i nie można się do niczego przyczepić, jak na razie żadnych wad tego produktu nie wykryłem. To nie był mój pierwszy zakup na muziker.pl i na pewno nie ostatni - to już drugi raz kiedy cena była najniższa.