cookies
Nasze „cookies“ będą ci smakować
Pliki cookie na stronie Muziker służą do tego, aby twoja wizyta u nas była zawsze przyjemnym doświadczeniem. Wyraź zgodę na używanie wszystkich plików cookie, klikając przycisk „Zgadzam się” lub wybierz w ustawieniach tylko te, które ci odpowiadają. Więcej informacji.
Jak wybrać rower elektryczny

Popularność i zainteresowanie rowerami elektrycznymi cały czas się zwiększa i pokazuje, w którym kierunku prawdopodobnie pójdzie jazda rowerem w najbliższej przyszłości. Grupa docelowa fanów rowerów elektrycznych jest już dość szeroka i stale się powiększa. Dzięki rowerowi elektrycznemu możesz pokonywać dłuższe dystanse w krótszym czasie i pomoże ci w osiągnoć lepsze wyniki nawet w sytuacjach, gdy twoja własna siła już nie wystarczy. Na wycieczce rowerowej nie będziesz już mieć nieprzyjemnego wrażenia, że jesteś daleko za grupą. Nareszcie na zawsze będziesz cieszyć się jazdą. Zdecydowana większość osób, które decydują się na rower elektryczny, ma również w domu tradycyjny rower i zmienia je w zależności od sytuacji.

Mój pierwszy rower elektryczny

Zakup roweru elektrycznego to stosunkowo droga inwestycja. Jeśli Twój budżet cię troszkę ogranicza, ale chcesz mieć pewność co do jakości materiałów i komponentów, producent rowerów 4EVER oferuje ci kilka świetnych możliwości.

Długoletni czeski producent opiera się wyłącznie na sprawdzonych silnikach i podzespołach renomowanych dostawców. Swoje rowery składa wyłącznie ręcznie, co pozwala na stałą kontrolę jakości podczas całego montażu roweru.

Rowerzysta siedzący na kamieniu obok roweru górskiege elektrycznego marki 4EVER.
Jednak największą zaletą 4EVER jest doskonały stosunek ceny do jakości. Pomimo bardziej wymagającej produkcji, te e-rowery są przystępne cenowo, co czyni je doskonałym wyborem przy wyborze pierwszego roweru elektrycznego. 4EVER oferuje w swojej ofercie głównie rowery elektryczne trekkingowe / miejskie i górskie.
Rowery elektryczne mogą rozwijać prędkość około 25 km / h, a do jazdy nie jest wymagane prawo jazdy. Jeśli szukałeś już konkretnego typu, skup się głównie na mocy silnika i zasięgu. Maksymalna moc silnika jest ograniczona do 250 W, a waga roweru elektrycznego nie powinna przekraczać 40 kg. Rozwiązanie konstrukcyjne poszczególnych modeli jest inne. Spotkasz klasyczne konstrukcje rowerowe uzupełnione o zestaw elektryczny, ale także rowery ze specjalną ramą przystosowaną do mocowania silnika elektrycznego. Nie ma możliwości przekształcenia zwykłego roweru w rower elektryczny, ponieważ przymocowanie silnika elektrycznego do ramy mogłoby go uszkodzić.
Standardowym rozwiązaniem dla przystępnych cenowo modeli jest silnik zintegrowany z tylną częścią ramy. Jednostka sterująca koordynuje wszystkie części napędu, a panel sterowania znajduje się na kierownicy.
Ważną częścią napędu jest akumulator. Obecnie w e-rowerach najczęściej instaluje się następujące rodzaje baterii:
NiMH (akumulator hybrydowy niklowo-żelazowy)
  • + żywotność do 500 cykli ładowania
  • + można odnowić
Li-Ion (bateria litowo-jonowa)
  • + żywotność do 1000 cykli ładowania
  • + większa pojemność
  • + niska waga
  • - pod wpływem wyższej temperatury szybciej się zużywa
Li-Pol (bateria litowo-polimerowa)
  • + doskonały stosunek ceny do wydajności
  • - wymaga specjalnej ładowarki
Akumulator LiFePO4 (bateria litowo-żelazowo-fosforanowa)
  • + przystępna cena
  • + dobra stabilność termiczna
  • - szybkie ładowanie skraca żywotność

Górski rower elektryczny

Elektryczny rower górski marki Mondraker Chaser z ciemną aluminiową ramą, silnikiem Bosch i akumulatorem Powertube.
Na pierwszy rzut oka widać, że używać będziesz tej maszyny w trudnym leśnym terenie lub na stromym zejściu. Podczas agresywnej jazdy w pełni będziesz cieszyć się szerokimi oponami o charakterystycznym bieżniku i odpowiednim zawieszeniu. Silnik włącza się tylko podczas pedałowania, a intensywność mocy można regulować. Wynikająca z tego moc i wysiłek włożony w pedałowanie są więc ściśle powiązane, a dzięki wsparciu silnika elektrycznego będziesz miał więcej czasu na zjazd. Jazda na rowerze elektrycznym nie ma tak stresującego wpływu na stawy i pomaga lepiej wykorzystywać górną część ciała.
E-rower górski obiecuje więcej zabawy i czasu na prawdziwą przygodę w pokonywaniu trudnych przeszkód w terenie. Nawet najbardziej strome wzniesienie możesz pokonać z prędkością około 24 km / h.

Elektryczny gravel / Rower elektryczny szosowy

Ten rower „oszukuje budową”. Z zewnątrz wygląda jak hybryda roweru szosowego i crossowego. Ma typowe wysoko postawione, gładkie nadkola, sportową kierownicę i sportową geometrię ramy. Na pierwszy rzut oka niewiele osób zauważa, że ​​jest to pełnoprawny elektryczny jednoślad. Silnik i akumulator są dyskretnie ukryte w ramie. Popularność nowej kategorii rowerów, wzbogaconej dodatkowo o wszystkie zalety napędu silnikowego, rośnie w rakietowym tempie. Jest poszukiwany ze względu na swoją wszechstronność.
Rower gravelowy elektryczny marki Wilier Cento z szarą ultralekką karbonową ramą, sportową kierownicą i z hydraulicznym hamulcem tarczowym.
To szybki rower nadający się nie tylko na asfalt, ale także na różne leśne czy polne ścieżki, nieutwardzone drogi polne czy pagórkowaty teren. Po prostu idealny towarzysz do jazdy na rowerze. Za hamowanie odpowiedzialne są wyłącznie hamulce tarczowe, a w przeciwieństwie do rowerów szosowych, gravele zapewniają większy komfort również dzięki szerszym oponom i specjalnie zmodyfikowanej geometrii ramy.

Miejski / trekkingowy rower elektryczny

Rower elektryczny miejski marki Electra Townie Path Go z aluminiową brązową ramą, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, z bagażnikiem na tylnym kole i przednim reflektorem.
Jazda na rowerze, regularne dojazdy do pracy lub zajęć w mieście nagle nabiorą zupełnie nowego wymiaru. Z e-rowerem odkryjesz miejsca i zakamarki, które zawsze wydawały się niedostępne z powodu braku czasu lub zbyt dużej odległości. Oczywiście częścią sprzętu tej kategorii jest również wysokiej jakości oświetlenie, więc nie będziesz zaskoczony nadejściem wieczoru podczas przejażdżki w lesie czy mieście, a do domu zawsze wrócisz bezpiecznie i wygodnie.
Cała konstrukcja roweru dostosowana jest do osiągnięcia maksymalnego możliwego komfortu, niezależnie od tego, czy chodzi o geometrię ramy, siodełko, błotniki, bagażniki, czy zastosowanie hamulców tarczowych. Rowery miejskie mogą również przyciągać swoją swobodną elegancją i przyzwoitymi elementami vintage.